Σχεδόν, όπως στο Hollywood: Το ολοκαίνουργιο Honda e είναι πανέμορφο, ενώ επίσης διαθέτει μία ευρεία οθόνη σαν κινηματογράφου και άφθονο ταμπεραμέντο.
Το νέο Honda e είναι ένα μίνιμαλ έργο τέχνης, το οποίο ταυτόχρονα είναι και ηλεκτροκίνητο. Από το πλάι δείχνει με πόσο μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια έχει κατασκευάσει η Honda το ηλεκτρικό αυτοκίνητό της. Αν και λιτή η σχεδίαση, είναι και εντυπωσιακή μέσα στην απλότητά της. Το e είναι σαφές, απαλό και με επίπεδες γραμμές, με χειρολαβές θυρών, που «κρύβονται» στο αμάξωμα και κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέφτες.
Το μικρό ιαπωνικό μοντέλο δείχνει εξαιρετικό και σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση του εσωτερικού του. Διαθέτει μια μεγάλη επίπεδη οθόνη πλάτους 1,34 μέτρων, που αποτελείται στην ουσία από πέντε οθόνες υψηλής ανάλυσης. Ακριβώς μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μια οθόνη 8,8 ιντσών, που προβάλλει πληροφορίες σχετικά με την ταχύτητα και την υπολειπόμενη αυτονομία. Σαν να λέμε ότι «είναι ένας πίνακας οργάνων». Στο κέντρο του ταμπλό οι επιβάτες θα βρουν δύο οθόνες αφής, 12,3 ιντσών, που εξυπηρετούν το σύστημα πλοήγησης, τα πολυμέσα και κάθε είδους εφαρμογές. Και εξωτερικά στις άκρες έχουν τοποθετηθεί δύο οθόνες 6 ιντσών για την εικόνα από τις κάμερες, που «παίζουν» το ρόλο των εξωτερικών καθρεφτών.
Επιπλέον, θα δει κανείς μερικά κουμπιά και διακόπτες, στο κέντρο για το σύστημα κλιματισμού και, μεταξύ των καθισμάτων, για το κιβώτιο ταχυτήτων, τα προγράμματα οδήγησης και το χειρόφρενο. Τα πάντα είναι όμορφα διατεταγμένα, ενώ, από την πλευρά της, η Honda μιλά για ένα lounge χαρακτήρα, αφού στην περίπτωση του e η τέχνη του marketing… μίλησε σωστά.
Ο χώρος είναι αρκετός στις μπροστινές θέσεις, όπου κάθεστε άνετα ψηλά στις άνετες… πολυθρόνες, σε αντίθεση με το πίσω κάθισμα, που είναι πολύ χαμηλό και συνιστάται περισσότερο για παιδιά. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 171 λίτρων, που αρκούν για χειραποσκευές.
Εν κινήσει
Οι πίσω τροχοί παίρνουν κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 113 kW (ή 154 PS), ενώ με τα 1.540 κιλά του το Honda είναι μάλλον ελαφρύ για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όπως κάθε συνηθισμένο ηλεκτροκίνητο επιταχύνει ομαλά και απαλά, κινείται με ευκολία με το άμεσης αίσθησης τιμόνι του, αλλά και τον εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής των μόλις 8,60 μέτρων και εκπλήσσει με την φοβερή ευκινησία του, ξεφεύγοντας με ευκολία από τις… κακοτοπιές της κίνησης στην πόλη, πολύ γρήγορα, αλλά και πολύ διασκεδαστικά. Με το πάτημα ενός κουμπιού, κάνει ανάκτηση ενέργειας ιδιαίτερα έντονα, φτάνοντας -στην πράξη- έως και την ακινησία. Αυτό ονομάζεται «οδήγηση με ένα πεντάλ», αφού χρειάζεστε μόνο αυτό του γκαζιού για να επιταχύνετε, να φρενάρετε, αλλά ακόμα και να ακινητοποιηθείτε! Ένα σύστημα, που λειτουργεί πολύ καλά.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 35,5 kWh, τιμή η οποία, σύμφωνα με τη Honda, θα πρέπει να είναι αρκετή για να διανύσει το e 222 χιλιόμετρα. Εμείς, πάντως, στο πλαίσιο της δοκιμής μας, καταφέραμε μια αυτονομία της τάξης των 216 χιλιομέτρων, καθώς υποχρεωθήκαμε να περιορίσουμε το… full γκάζι στον αυτοκινητόδρομο κατά το ήμισυ, επειδή διαφορετικά δε θα ήταν βέβαιο αν θα καταφέρναμε να φτάσουμε στον επόμενο σταθμό φόρτισης. Από την άλλη πλευρά, αποκλειστικά στην κίνηση της πόλης είναι ρεαλιστική μία τιμή περίπου 150 χιλιομέτρων.
Οι τιμές (στη Γερμανία) ξεκινούν από τα 32.997 ευρώ (32.470 ευρώ η τιμή στην ελληνική αγορά για την έκδοση των 154 ίππων και 29.470 ευρώ για την έκδοση των 136 ίππων), ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με το πλήρες πακέτο Advance κοστίζει 35.921 ευρώ. Αν αφαιρέσετε το τρέχον περιβαλλοντικό bonus των 9.480 ευρώ, το ποσό, που υπολείπεται είναι της τάξης των 26.441 ευρώ. Πολλά χρήματα και πάλι, αλλά με αυτά αποκτάτε κι ένα ενυδρείο…
Συμπέρασμα
Το Honda e είναι ένα από τα πιο ευχάριστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που είδαμε και οδηγήσαμε ποτέ. Έχει στιλ και είναι άνετο στην οδήγηση. Ωστόσο, η τιμή του είναι συγκριτικά υψηλή.