4 φωτογραφίες »

Οδηγούμε Lexus UX 300e

Διαβάστηκε από 67947 αναγνώστες - 18/12/2020

Το νέο Lexus UX 300e είναι το πρώτο e-αυτοκίνητο της πολυτελούς φίρμας της Toyota, το οποίο έχει αυτονομία έως και 315 km.

 
 

Ανταλλακτικά με όφελος ως και 35%

Σαφώς και δεν ήταν δυνατό να αφήσει έτσι η Toyota Motor Corporation τη πολυτελή θυγατρική της, τη Lexus, χωρίς κάποια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση. Μπορεί οι Ιάπωνες ίσως και να άργησαν λίγο, αλλά κατά πάσα πιθανότητα έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο, το οποίο ταιριάζει 100% με τη γνωστή παροιμία «το καλό πράγμα αργεί να γίνει»…

Αξίζει να σημειωθεί το εξής: Τα μοντέλα της Lexus άρχισαν να διατίθενται στις ευρωπαϊκές αγορές μόλις τον Ιούλιο του 2005. Η αιτία αυτής της καθυστέρησης συνδέεται με το γεγονός ότι μέχρι το 2005 τα συγκεκριμένα μοντέλα βασίζονταν στα αντίστοιχα, μεγάλου κυβισμού, μοντέλα της Toyota, που κυκλοφορούσαν στην ιαπωνική αγορά. Σήμερα, όμως, εκτός από την πολυτέλεια, η μάρκα προσφέρει και πολλές υβριδικές εκδόσεις στα μοντέλα της, ενώ επεκτείνεται και στη σπορ κατηγορία, με μοντέλα όπως το RC-F (με V8 5,0 λίτρων, 467 PS), το GS-F (με V8 5,0 λίτρων, 473 PS) και το LC500 (επίσης με V8 5,0 λίτρων, 481 PS). Τι συμβαίνει, όμως, με το UX 300e;



Εντάξει, η Lexus έχει εμπειρία με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που εφοδιάζονται με μπαταρία, άλλωστε η θυγατρική φίρμα της Toyota, έχει πουλήσει 1,8 εκατομμύρια από αυτά τα τελευταία 15 χρόνια. Ωστόσο, δεν πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά για υβριδικά, δηλαδή για αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και ηλεκτρική υποστήριξη. Σήμερα, όμως, υπάρχει "μπόνους": όποιος αγοράσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας, το UX 300e, έχει για την μπαταρία εγγύηση δέκα ετών ή ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων!

1.000.000 χιλιόμετρα! 
Αν θέλετε να καλύψετε τη συγκεκριμένη απόσταση, οδηγώντας μέσα σε 10 χρόνια, θα πρέπει να οδηγείτε 274 km κάθε μέρα! Κάτι, που με το UX, θα ήταν, μάλιστα, δυνατό με μία φόρτιση της μπαταρίας. Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στο αυτοκίνητο. Το UX έχει έρθει στην Ευρώπη ήδη από το 2019, αλλά στην υβριδική εκδοχή του, για να φτάσουμε σήμερα στην ηλεκτροκίνητη έκδοσή του. Η μπαταρία των 54,3 kWh, που εγκατέστησαν οι Ιάπωνες στο πάτωμα του οχήματος και, πιο συγκεκριμένα, κάτω από το πίσω κάθισμα, αποτελείται από 288 στοιχεία. Και σωστά διαισθάνεται κανείς πως η σαφώς επιθετική ανάρτηση του UX παρέχει στον οδηγό μία ακόμα πιο σπορτίφ αίσθηση λόγω του χαμηλότερου κατά 7 cm κέντρου βάρους. Ωστόσο, δεν παίρνουμε άμεσα θέση πίσω από το τιμόνι, καθώς θέλουμε να δούμε πώς έχει η κατάσταση στις πίσω θέσεις. Το UX έχει μήκος 4,50 m, όντας τόσο μακρύ όσο το VW Tiguan, αλλά είναι, παρόλα αυτά, στενό, με περιορισμένους χώρους.


 
Πολυτελές Εσωτερικό
Μπροστά όμως, τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα. Πρώτη εντύπωση: το UX είναι κι αυτό πολυτελές. Όπου κι αν αγγίξει κανείς το χέρι του, θα αισθανθεί πως όλα είναι φίνα και αφρώδη, τα δερμάτινα καθίσματα είναι ραμμένα στο χέρι, αλλά και πως τίποτα δεν κουδουνίζει και δεν τρίζει. Εύκολα μπορεί να παρατηρήσει κανείς πως με αυτό το αυτοκίνητο η Lexus θέλει να «παίξει» στην ανώτερη κατηγορία. Ωστόσο, τότε κάνει την εμφάνισή του αυτό το touch pad, στο οποίο πρέπει να σύρετε το δάχτυλό σας, αλλά ο κέρσορας του κινείται αργά, οπότε είναι κουραστικό και δύσκολο στη χρήση του κατά την οδήγηση, ενώ, δυστυχώς, ούτε το σύστημα φωνητικού ελέγχου δεν μπορεί να αναλάβει την υπόθεση, καθώς δεν είναι ενημερωμένο!



Το ηλεκτροκίνητο Lexus έχει στη διάθεσή του 204 PS και ακόμα και όταν δεν κινείται με υψηλή ταχύτητα, για παράδειγμα με 160 km/h στον αυτοκινητόδρομο, αποδεικνύεται πολύ διασκεδαστικό. Αυτό οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι οι 1,8 τόνοι του βάρους του δεν είναι πολλοί για ένα τέτοιο ηλεκτροκίνητο SUV.  Τα 315 χιλιόμετρα, που υπόσχεται η Lexus, ως τιμή μέγιστης αυτονομίας σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, που είναι περισσότερο ρεαλιστική, είναι σίγουρα εφικτά με ένα προσεκτικό στιλ οδήγησης και σε αυτό συντελεί και η αερόψυκτη μπαταρία. Από την πλευρά της, η Lexus υποστηρίζει πως έτσι τηρείται η υπόσχεσή της για την ισχύ και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Επιπλέον, τοποθέτησε σε κάθε μονάδα της μπαταρίας ένα στοιχείο θέρμανσης, ώστε η αυτονομία να μην περιορίζεται όταν επικρατούν κρύες καιρικές συνθήκες. Όπως προαναφέρθηκε, άλλωστε, τα 315 χιλιόμετρα δεν είναι πια το παν, με δεδομένο ότι άλλοι κατασκευαστές μπορούν να διανύσουν περισσότερα.

Και, λίγο πριν από το τέλος, υπάρχουν και οι δυνατότητες φόρτισης. Σε μια οικιακή πρίζα, για να φορτιστεί η μπαταρία από το 0 έως το 100% απαιτούνται 24 ώρες, ενώ σε ένα wall box με 6,6 kW λίγο περισσότερο από 8 ώρες. Σε έναν ταχυφορτιστή το Lexus φορτίζεται με 50 kW μέσα σε 50 λεπτά από το 0 έως το 80% και, επομένως, είναι κατάλληλο υπό περιορισμούς για ταξίδια.

Συμπέρασμα
Το Lexus UX 300e είναι ένα crossover με πολύ στιλ, με εξαιρετική ποιότητα, με σχετικά μικρή αυτονομία και μεγάλο χρόνο φόρτισης, ωστόσο είναι μια αρχή για την εταιρεία στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης.