10 φωτογραφίες »

Οδηγούμε Opel Mokka 1.2 DI Turbo και Mokka-e

Διαβάστηκε από 118684 αναγνώστες - 14/2/2021

Η Opel μείωσε τις διαστάσεις του Mokka, το οποίο είναι πλέον κατά 13 εκατοστά μικρότερο σε μήκος, αλλά και σε ύψος. Έτσι, οι αναλογίες του είναι πια ιδανικές γι αυτό το SUV, που έχει σπορτίφ οδική συμπεριφορά, όπως ακριβώς είναι και η σχεδίασή του.

 
 

OPEL : Corsa αποκτήστε το χωρίς τέλη κυκλοφορίας και με δωρεάν εξοπλισμό !more Opel

Η επιστροφή της χρονιάς έχει μήκος 4,15 μέτρων και ύψος 1,53 μέτρων. Το νέο Opel Mokka ανανεώθηκε σε μεγάλο βαθμό, αποτελώντας τελικά την επιστροφή της χρονιάς για τη γερμανική φίρμα και αναλαμβάνει να ανυψώσει μια ολόκληρη μάρκα πιο ψηλά. Κυρίες και κύριοι της Opel, το νέο Mokka σας είναι κορυφαίο!

Επιτρέψτε μας, όμως, πρώτα να σας παρουσιάσουμε το λευκό Mokka της δοκιμής μας, το οποίο διαθέτει κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων με 130 PS και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ενώ το πράσινο Mokka εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα. Στην ελληνική αγορά το νέο Mokka 1.2 DI Turbo των 130 PS με αυτόματο κιβώτιο έχει αρχική τιμή 23.000 ευρώ, ενώ στο Mokka-e η αντίστοιχη τιμή είναι 34.600 ευρώ.
 


Το νέο πρόσωπο του SUV της Opel δείχνει ξεκάθαρα πως θα κάνει μεγάλη καριέρα, καθώς σύντομα θα κοσμήσει τις προσόψεις όλων των μοντέλων, που φέρουν το λογότυπο με την αστραπή. Ο κόσμος, λοιπόν, πίσω από ένα γυαλί! Μία διαφανής πλαστική επιφάνεια, ανθεκτική στις γρατζουνιές, έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στα (standard!) φώτα LED. Πρόκειται για μια εικόνα, που σαφώς θυμίζει το πρώτο Opel Manta της ιστορίας, ενώ standard είναι και τα LED φώτα που λάμπουν στο πίσω μέρος του Mokka. Το αποτέλεσμα κάνει την ομάδα σχεδίασης ιδιαίτερα χαρούμενη, γιατί ποτέ ξανά ένα Opel δεν είχε τόσο μικρού ύψους φώτα, όπως επίσης ένα SUV της Opel δεν είχε ποτέ ξανά τόσο έντονη εμφάνιση.



Έτσι, το Mokka μετατρέπεται σε Espresso! Μήπως όμως η νέα σχεδίαση επηρεάζει την πρακτικότητα του νέου Opel;  Θα λέγαμε όχι, παρά το γεγονός ότι οι χώροι στο πίσω μέρος δεν είναι οι μεγαλύτεροι δυνατοί για τέσσερεις μεγαλόσωμους επιβάτες, ωστόσο το Mokka έχει διατηρήσει τον όγκο του χώρου αποσκευών (από 350 έως 1.105 λίτρα) σε σύγκριση με το παλιό, ογκώδες μοντέλο. Η Opel, από την πλευρά της, προτείνει σε όποιον θέλει μεγαλύτερους χώρους, να προτιμήσει το Crossland. Αλλά, όποιος είναι ερωτευμένος, θέλει να οδηγεί ένα Mokka.


 
Με προσεγμένο εσωτερικό
Η  Opel διαχειρίστηκε το νέο μοντέλο της με πολλή αγάπη. Εφοδιάζεται με διπλό πάτωμα φόρτωσης στο χώρο αποσκευών, τα πάντα είναι καλυμμένα με τάπητα, το μπροστινό καπό παραμένει σταθερό χάρη σε δύο μικρά αμορτισέρ αέρος και όχι σε μία ράβδο, όπως σε πολλά άλλα μοντέλα ενώ, ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής, το Mokka διαθέτει οθόνες σχεδόν σε όλο το cockpit. Το ταχύμετρο είναι πάντοτε ψηφιακό, το νεώτερο Mokka έχει αποκτήσει διακόπτες ταχείας κλήσης για το σύστημα πολυμέσων, καθώς και ένα περιστροφικό χειριστήριο για τη ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος! Και προτού ξεκινήσουμε τη δοκιμαστική διαδρομή μας, αποκτήσαμε κιόλας ένα αίτημα για το πρώτο facelift: «Τοποθετήστε, παρακαλούμε, ένα αντιολισθητικό χαλάκι στη βάση της ποτηροθήκης, καθώς εκεί βάζουμε τα κλειδιά, τα οποία κουδουνίζουν κατά την οδήγηση…»


 
Οδηγώντας
Τώρα, όμως, ξεκινάμε τη δοκιμαστική διαδρομή μας και ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας ζωντανεύει. «Έχουμε κάνει το Mokka ελαφρύτερο κατά 120 κιλά», μας λέει ο διευθυντής του τμήματος εξέλιξης, Dr. Karsten Bohle, καθώς επίσης ότι «η ρύθμιση του πλαισίου, της ανάρτησης και του τιμονιού ήταν επίσης μία υπόθεση της Opel.» Η ανάρτησή του είναι ισορροπημένη, δε μεταφέρει κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος στην μέση των επιβατών, ενώ βρίσκεται στο πρόγραμμα οδήγησης «άνεση» και μας δίνει την αίσθηση ότι τα 130 PS του 1.2 Turbo κινητήρα ταιριάζουν καλύτερα στο Mokka σε σχέση με αυτά του τετρακύλινδρου 1.4 στο μεγαλύτερο προκάτοχό του. Οφείλουμε, λοιπόν, να παραδεχτούμε πως η Opel έφτιαξε με μέρη από τη γαλλική PSA ένα «αυθεντικό» γερμανικό αυτοκίνητο. 



Και τώρα, ας περάσουμε στο πράσινο Mokka. Τον κινητήρα του Mokka-e τον γνωρίζουμε επίσης από το Corsa-e. Πρόκειται για τον ηλεκτροκινητήρα με την ισχύ των 136 PS, τη ροπή των 260 Nm και την μπαταρία των 50 kWh. Ε, λοιπόν, αυτό το ηλεκτροκίνητο μοντέλο θα κάνει τα κεφάλια πολλών παρατηρητών του να γυρίσουν, αφού είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Μάλιστα, η αυτονομία των 324 χιλιομέτρων, σύμφωνα με το WLTP, είναι εντάξει, όπως επίσης η γρήγορη φόρτιση με έως και 100 kW, καθώς τότε η μπαταρία θα φορτιστεί από το 5 έως το 80% της μέσα σε μόλις 30 λεπτά. Η ίδια διαδικασία θα χρειαστεί λίγο περισσότερο από πέντε ώρες στο wall box των 11 kW στο σπίτι. Οι κυψέλες της μπαταρίας, οι οποίες είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα, εξασφαλίζουν χαμηλό κέντρο βάρους στο όμορφο SUV της Opel. Συνολικά, το Mokka-e εμφανίζεται ακόμα πιο γεμάτο στο δρόμο, δίνοντας την αίσθηση στον οδηγό του, ειδικά στο επαρχιακό δίκτυο, ότι είναι ένα μέγεθος μεγαλύτερο σε σχέση με τα 4,15 μέτρα του.

Για το τέλος απομένει το ερώτημα: Το βενζινοκίνητο (με 100 και 130 PS), το diesel (110 PS) ή το ηλεκτροκίνητο Mokka; Πρέπει να ξέρετε ότι η απάντηση εξαρτάται από το προφίλ οδήγησης του ενδιαφερόμενου αγοραστή, αλλά και από την τεχνολογική υποδομή της κατοικίας του. Γιατί εμείς χωρίς ένα δικό μας wall box, δε θα αγοράζαμε κανένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Ωστόσο, έχουμε ένα αίτημα προς τους υποψήφιους αγοραστές: Κάντε αυτό το Opel Mokka κομψό, κατά προτίμηση, συνδυάζοντάς το με την εξοπλιστική εκδοχή GS, με τις ζάντες των 18 ιντσών, την μαύρη οροφή και το μαύρο καπό.  Ακριβώς έτσι πρέπει να δείχνει το Mokka, που θα κερδίζει καρδιές: μικρών διαστάσεων, ισχυρό και με πολύ μαύρο χρώμα. Όπως ένας εσπρέσο…



Συμπέρασμα
Σπάνια γύρισαν το κεφάλι τους τόσοι πολλοί περαστικοί, για να θαυμάσουν ένα νέο αυτοκίνητο. Αυτό είναι ένα καλό σημάδι για την Opel. Η νέα πρόσοψή της έχει περάσει ήδη τις εξετάσεις, ενώ το στιλ -γενικά- κάνει τις καρδιές να χτυπούν πιο γρήγορα. Το Mokka δεν απογοητεύει ούτε πίσω από το τιμόνι. Συνδυάζει παλιές αρετές, όπως την υπέροχη ανάρτηση και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης με τη σύγχρονη εποχή, από την οποία μόνο τα πολυμέσα βρίσκονται λίγο πίσω ακόμη.