Εκεί που η Mercedes σταματά, η Volkswagen συνεχίζει! Το νέο Arteon Shooting Brake είναι το station wagon για όσους… δεν το θέλουν στην πραγματικότητα.
Στο Wolfsburg, στην έδρα της VW, γνωρίζουν ότι ένα όμορφο πίσω μέρος μπορεί να γοητεύσει και έτσι, κατασκεύασαν το Arteon, ως Shooting Brake! Η αλήθεια είναι πως στην ελληνική αγορά τα station wagon δε βρίσκονται εδώ και πολύ καιρό στη λίστα των επιθυμιών των περισσότερων υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτου, εκτός αν αυτή γίνει για καθαρά επαγγελματικούς λόγους. Πόσω μάλλον, όταν πρόκειται για ένα μοντέλο μεγαλύτερο από μικρομεσαίο, αλλά και από μεσαίο. Στην… ιεραρχία των μοντέλων της VW η σειρά υποδεικνύει ότι έπειτα από το μικρομεσαίο Golf, ακολουθεί το μεσαίο Passat και λίγο πιο πάνω το μεγάλο-μεσαίο Arteon. Σε παλιότερες εποχές στην Ελλάδα, ίσως και να μην αναφερόμασταν καν σε μια πρόταση του είδους, η οποία είναι στην περίπτωσή μας και με station wagon αμάξωμα, ενώ εξοπλίζεται και με diesel κινητήρα. Ο καιρός, όμως, έχει γυρίσματα…
Καθόμαστε, λοιπόν, στη θέση οδήγησης του νέου κορυφαίου diesel μοντέλου, του οποίου ο κινητήρας είναι χωρητικότητας 2,0 λίτρων και ισχύος 200 PS, καθώς ο παλιότερος biturbo diesel με τα 240 PS έπρεπε να του παραχωρήσει τη θέση του, αφού ο νεώτερος διαθέτει καλύτερο σύστημα ελέγχου εκπομπών καυσαερίων. Δύο καταλύτες SCR -ένας τοποθετημένος απευθείας στον κινητήρα και ακόμα ένας πίσω- καθαρίζουν τα οξείδια του αζώτου κατά περίπου 80% πιο αποτελεσματικά σε σχέση με έως σήμερα.
Την ίδια στιγμή, η VW υπόσχεται ότι η κατανάλωση AdBlue παραμένει η ίδια. 400 Nm ροπής μάς ωθούν χωρίς δυσκολία κατά μήκος του γεμάτου με στροφές επαρχιακού οδικού δικτύου μέσα στα βουνά, ενώ το ρεζερβουάρ των 66 λίτρων απαιτεί από εμάς μόνο λίγες στάσεις στην αντλία ανεφοδιασμού. Παρά τη σπορτίφ εμφάνισή του, το συγκεκριμένο Arteon βλέπει τον εαυτό του περισσότερο ως ένα Gran Turismo, και όχι ως ένα σπορ αυτοκίνητο. Ακόμα και με τα ελαστικά διαστάσεων 20 ιντσών, περνά ομαλά πάνω από την πλειονότητα των κακοτεχνιών του δρόμου, ενώ μπορεί να πραγματοποιήσει με ακρίβεια ελιγμούς στις στροφές, την ίδια στιγμή που το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, των επτά σχέσεων, επιλέγει με ακρίβεια την πλέον ιδανική από αυτές. Και, σύμφωνα με τις premium αξιώσεις, το Arteon παρέχει ένα φόντο θορύβου πρώτης κλάσης χάρη στα διπλά τζάμια στην πρώτη σειρά καθισμάτων.
Ο βασικός diesel κινητήρας είναι επίσης ένας τετρακύλινδρος 2,0 λίτρων, που αποδίδει, όμως, 150 PS και 360 Nm ροπής, με την ισχύ να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Αν, βέβαια, επιθυμείτε να αποχαιρετήσετε το diesel οριστικά, η VW διαθέτει τρεις εναλλακτικές βενζινοκίνητες προτάσεις, αλλά και μία plug-in- υβριδική. Τα μηχανικά σύνολα συμβατικής τεχνολογίας αποδίδουν 190, 280 ή 320 PS. Ο πλέον ισχυρός τετρακύλινδρος εφοδιάζει κατ αποκλειστικότητα την έκδοση Arteon R, η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει κατά τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς. Το Arteon «κληρονομεί» την εν μέρει ηλεκτροκίνηση από το Passat, κάτι που σημαίνει ότι η συνδυαστική ισχύς του είναι της τάξης των 218 PS. Αυτή είναι αρκετή, για να διανύσει κανείς 50 έως 60 χιλιόμετρα χωρίς εκπομπές καυσαερίων, μια που ήδη έχουμε δοκιμάσει το σχετικό κινητήρα στο Passat.
Συμπέρασμα
Το Shooting Brake μπορεί να χαρακτηριστεί «υπέροχο αυτοκίνητο». Η χρήση του χώρου είναι πρώτης κλάσης σε όλες τις σειρές καθισμάτων και, επιπλέον, διακρίνουμε μια συνεπή βελτίωση σε σχέση με την προκάτοχη γενιά του και, πάνω απ όλα, με το Passat.