Η νέα Mercedes EQA φτάνει στις αντιπροσωπείες της εταιρείας και κλέβει τις εντυπώσεις. Το ηλεκτρικό SUV έχει μήκος 4,46 μέτρων και η AUTO BILD έκανε ήδη ένα γύρο μαζί της και σας μεταφέρει εντυπώσεις.
Καλώς όρισες, νέα Mercedes EQA! Τα τελευταία τρία γράμματα ζητούν εξήγηση. Ας ξεκινήσουμε από το τέλος. Στις τάξεις της Mercedes, το A αντιστοιχεί σε ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο, το οποίο στην περίπτωσή μας είναι μία Mercedes GLA, το μικρό SUV. Και επειδή ο κινητήρας είναι ηλεκτρικός, το όνομα ξεκινά με το EQ. Επομένως, έτσι καταλήξαμε στην EQA, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που βασίζεται στο συγγενές μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, την GLA.
Με νέα πλατφόρμα
Ο Volker Storkmann, υπεύθυνος εξέλιξης μικρομεσαίων αυτοκινήτων στη Mercedes, μας είπε: «Σχεδιάσαμε την πλατφόρμα από την αρχή με ευελιξία, ώστε να μπορούμε να επιλέξουμε αργότερα τον τύπο του κινητήρα.» Έτσι ταιριάζει στο κάτω μέρος του πατώματος της GLA με τους κινητήρες diesel και βενζίνης και η EQA 250 με τον ηλεκτροκινητήρα των 190 PS στον μπροστινό άξονα, τη μετάδοση της κίνησης στον μπροστινό άξονα και το «πακέτο ενέργειας», που αποτελείται από πέντε μονάδες μπαταριών ιόντων λιθίου με 200 κυψέλες και χρησιμοποιήσιμο περιεχόμενο 66,5 kWh. Φυσικά, αυτό έχει αντίκτυπο στο βάρος: η EQA 250 ζυγίζει 2.040 κιλά, δηλαδή 500 περισσότερα σε σχέση με τη βενζινοκίνητη συγγενή της, την GLA 250.
Σχεδίαση
Το σχήμα της GLA διατηρείται με ελάχιστες αλλά φανερές διαφορές. Η Mercedes σχεδίασε εκ νέου την πρόσοψη, όπου αντί της γρίλιας του ψυγείου, υπάρχει εκεί ένα μαύρο πλαίσιο (black panel) από πλαστικό ανάμεσα στους δύο LED προβολείς. Από κάτω, οι άνθρωποι της Mercedes έχουν εγκαταστήσει ένα κλείστρο ελέγχου ψύξης, το οποίο ανοίγει, όταν ο ηλεκτροκινητήρας χρειάζεται μια ανάσα καθαρού αέρα. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,28, τιμή, που είναι πολύ μικρή για ένα τόσο ογκώδες και βαρύ αυτοκίνητο. Στο πίσω μέρος, η πινακίδα κυκλοφορίας έχει μετακινηθεί προς τα κάτω στον προφυλακτήρα και λίγο πιο ψηλά μπορούμε να δούμε ένα μεγάλο αστέρι και μια συνεχή λωρίδα φώτων.
Εσωτερικό
Γνωρίζουμε το cockpit από την GLA, όπου όλα είναι ψηφιακά, η σύνδεση με τα περισσότερα συστήματα γίνεται διά της επαφής είτε στην οθόνη είτε στο pad στην κεντρική κονσόλα και ο φωνητικός έλεγχος λειτουργεί εξαιρετικά. Μπορούμε, λοιπόν, να πλοηγηθούμε προς τον απομακρυσμένο κατά 700 χιλιόμετρα προορισμό μας και, άμπρα κατάμπρα, η Mercedes έχει ήδη ετοιμάσει ένα σχέδιο φόρτισης για εμάς, λέγοντάς μας πότε και για πόση ώρα θα έπρεπε να φορτίσουμε την EQA, αλλά και πού.
Οδηγώντας
Τα πρώτα χιλιόμετρα με την EQA ίσα, που τα καταλαβαίνουμε, και αυτός είναι ένας μεγάλος έπαινος. Οι άνθρωποι της Mercedes κατασκεύασαν αυτό το αυτοκίνητο τόσο ήσυχο και τόσο άνετο.
Έχει 500 κιλά επιπλέον βάρος, όπως έχουμε ήδη αναφέρει, που ακούγονται πολλά και δύσκολα, αλλά ενόσω οδηγείτε, έχετε καλή αίσθηση. Η EQA θυμίζει πιο πολύ μοντέλα μιας ολόκληρης κατηγορίας παραπάνω, πατά «γεμάτη» στο δρόμο, δεν παρουσιάζει κλίσεις, η ανάρτησή της είναι δεσμευτική και στρίβει με ακρίβεια. Μας είχε λείψει ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τόσο καλά χαρακτηριστικά! Στον πρώτο γύρο μας, το πιέσαμε όσο γίνεται, γνωρίζοντας… προσωπικά καθένα από τα 375 Nm ροπής. Η κατανάλωση της δοκιμής είναι 22 kWh, ενώ η Mercedes ανακοινώνει 17,7 kWh, επομένως, η αλήθεια πρέπει να βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα. Η EQA μπορεί να φορτίσει έως και με 100 kW και, σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, είναι σε θέση μέσα σε μισή ώρα να αυξήσει την ποσότητα του ρεύματός της από το 10 έως το 80%, με άλλα λόγια δηλαδή, μία φόρτιση 30 λεπτών θα αποδώσει αυτονομία 300 χιλιομέτρων. Από την άλλη, στο σπίτι θα… φουλάρει κανείς με ηλεκτρικό ρεύμα στο wall box των 11 kW σε λιγότερο από 6 ώρες.
To καινοτόμο πρόγραμμα DriveGreen Welcome, που έχουν αναπτύξει από κοινού η Mercedes-Benz Ελλάς με τον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας Elpedison συνδυάζει εξατομικευμένες λύσεις που αφορούν στον εξοπλισμό φόρτισης, στην παροχή ρεύματος ή στον συνδυασμό και των δυο αυτών υπηρεσιών, τόσο για οικιακούς όσο και για εταιρικούς πελάτες. Το πρόγραμμα αυτό εξελίσσεται διαρκώς με στόχο να παρέχει όσο το δυνατόν περισσότερα προνόμια στους καταναλωτές που δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ηλεκτροκίνηση.
Η Mercedes σοβαρολογεί με τη νέα Η-Class.
Συμπέρασμα
Το πρώτο αυθεντικό και το πρώτο καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο από τη Mercedes είναι ένα εξαιρετικό e-SUV, μικρομεσαίων διαστάσεων με έξυπνα πολυμέσα και επαρκή χώρο. Σε ό,τι αφορά, δε, την οδήγηση, θέτει νέα πρότυπα!