7 φωτογραφίες »

Οδηγούμε νέο Audi A5 Sportback 40 g-tron

Διαβάστηκε από 7123 αναγνώστες - 28/10/2020

Το πρόσφατα ανανεωμένο Audi A5 Sportback 40 g-tron με τον κινητήρα φυσικού αερίου αποδεικνύει ότι όλα είναι δυνατά.

 
 
Το φυσικό αέριο είναι ένα «καθαρό» καύσιμο, αφού η πιθανή εξοικονόμηση CO2 από τον κινητήρα ως τους τροχούς μπορεί να φτάσει και το 80% σε σύγκριση με έναν κινητήρα βενζίνης, ενώ πρόκειται για μια εκπληκτικά προσιτή τεχνολογία, που θα σας κάνει να το σκεφθείτε σοβαρά.
Αν ενδιαφέρεστε για την αγορά ενός αυτοκινήτου με κινητήρα CNG, θα διαπιστώσετε πως, ουσιαστικά, μόνο ο όμιλος VW «ποντάρει» πολλά και τόσο στο προοδευτικό στιλ όσο και στην τεχνολογία. Για παράδειγμα, η Audi δεν απογοητεύεται από τις χαμηλές πωλήσεις και διαθέτει και πάλι το ανανεωμένο -πια- A5 Sportback στην έκδοση g-tron, ίσως το πιο όμορφο μοντέλο φυσικού αερίου προς το παρόν.



Με όμορφη σχεδίαση και 170 ίππους
Σε κάθε περίπτωση, το A5 g-tron δε διαφέρει οπτικά από τις συγγενείς εκδόσεις, που εφοδιάζονται με κινητήρες βενζίνης ή diesel και φαρδείς τροχούς ή το σπορ «πακέτο» S-Line, αφού αυτός ο εξοπλισμός είναι διαθέσιμος και στις εκδόσεις με κινητήρα φυσικού αερίου.
Το Audi A5 Sportback 40 g-tron δεν είναι τόσο υπερβολικό, αν και με 170 PS είναι καλά εξοπλισμένο από πλευράς κινητήρα. Από την άλλη, ο κάπως τραχύς θόρυβος της καύσης θα γίνει αντιληπτός από λίγους. Ουσιαστικά, κανείς δε θα καταλάβει τι διαφορετικό υπάρχει εκεί κάτω από το μπροστινό καπό. Το βέβαιο είναι ότι κάτι λειτουργεί εκεί και, μάλιστα, με πολύ πιο πολιτισμένο τρόπο σε σχέση με έναν diesel κινητήρα.



Από την πλευρά της, και η ανάρτηση συμμετέχει σε αυτό το... party δυναμικής οδικής συμπεριφοράς. Κατά βάση είναι σφικτά ρυθμισμένη, αλλά το συγκεκριμένο A5 είναι διασκεδαστικό στο δρόμο χωρίς να εκνευρίζει τους επιβάτες και τον οδηγό του στην καθημερινότητα. Σύμφωνα με τα γούστα μας, πάντως, το πολύ ελαφρύ τιμόνι του θα μπορούσε να αποκρίνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια. Έχει τελικά αυτό το αυτοκίνητο με τον CNG κινητήρα κάποια μειονεκτήματα; Ουσιαστικά όχι. Απλώς, το πάτωμα του χώρου αποσκευών βρίσκεται (εξαιτίας του ρεζερβουάρ φυσικού αερίου) 3,5 εκατοστά ψηλότερα, κάτι που καταλαβαίνει κανείς μόνο αν βάλει δίπλα-δίπλα ένα A5 CNG και ένα Α5 με κινητήρα βενζίνης ή diesel. Ωστόσο, υπάρχει ένα θέμα με αυτό το αυτοκίνητο, που εκνευρίζει το χρήστη του, αλλά δε σχετίζεται 100% με το ίδιο: Η αλήθεια είναι πως το δίκτυο των πρατηρίων, που μπορούν να εξυπηρετήσουν το κοινό με φυσικό αέριο δεν είναι τόσο εκτεταμένο. Έτσι, υπ αυτές τις συνθήκες, οι... παρακάμψεις αποτελούν πολύ συχνά μέρος του προγράμματος. Την ίδια στιγμή, το μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης των μόλις 7 λίτρων, θα σας υποχρεώσει ουσιαστικά να κινείστε σχεδόν αποκλειστικά με το φυσικό αέριο...



Κατά τη γνώμη μας, αξίζει, καθώς τα έξοδα για τα καύσιμα (μετατρέποντας 1 kg CNG σε super αμόλυβδη) ανέρχονται στα περίπου 0,70 ευρώ το λίτρο! Στο πλαίσιο της μέτρησης της κατανάλωσης της δοκιμής μας καταγράψαμε 4,9 kg CNG/100 km, που οικονομικά μεταφράζονται σε 5,39 ευρώ!
Χαμηλό, αν μη τι άλλο, το κόστος για τα καύσιμα, αλλά νωρίτερα ο -Γερμανός- καταναλωτής καλείται να καταθέσει στο λογαριασμό της Audi περίπου 70.000 ευρώ...

Συμπέρασμα
Το A5 Sportback με τον κινητήρα φυσικού αερίου είναι ένα εξωτικό μοντέλο, κάτι που μας... λυπεί, αφού είναι όμορφο, ικανό στην καθημερινότητα, έχει καλή οδική συμπεριφορά, είναι «καθαρό» και διακρίνεται για το χαμηλό κόστος ανεφοδιασμού του. Το δίκτυο των σταθμών ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο, όμως, είναι αραιό και αυτό μας ενοχλεί.