Σύστημα τετρακίνησης, biturbo κινητήρας και άφθονη τεχνολογία - όλα αυτά τα στοιχεία μάς προϊδεάζουν για ένα ξεκάθαρα σπορ αυτοκίνητο. Στο Audi RS 5 Sportback, όμως, βρίσκονται επιπλέον και 450 PS. Το παραπάνω μείγμα αποδεικνύεται σαφώς ισχυρό.
Κατά βάση έχει ότι ακριβώςθα περίμενε κάποιος από μία γρήγορη, ισχυρή και γεμάτη prestige βολίδα. Για παράδειγμα, έναν κτηνώδη κινητήρα, ο οποίος ενισχύεται από ένα ζευγάρι turbo, με αποτέλεσμα η μέγιστη ροπή του να φτάνει τα 600 Nm! Αυτή βολίδα διαθέτει πανίσχυρα φρένα, που την υποχρεώνουν να ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε απόσταση μόλις 34 μέτρων. Έχει επίσης αυτόν τον ιδιαίτερα ασφαλή σπορτίφ εξοπλισμό, ο οποίος αποτελείται από ένα σύστημα ρυθμιζόμενων αμορτισέρ, μια στενή σύνδεση της ανάρτησης με το πλαίσιο και το αμάξωμα, αλλά και ελαστικά υψηλής πρόσφυσης με πλάτος πέλματος 285 mm.
Ένα σημαντικό στοιχείο λείπει μόνο από το νέο Audi RS 5 Sportback: αυτή η μικροσκοπική αίσθηση της ψύξης στο δέρμα. Το... μυρμήγκιασμα, η ανατριχίλα, που προκύπτει μερικές φορές από μια ασταθή ταλάντευση του πίσω μέρους. Το RS 5 είναι τέλειο ως γρήγορο αυτοκίνητο, αλλά κάπως αναιμικό ως «σπορ πρόταση». Βέβαια, έχει στη διάθεσή του 450 PS από ένα V6 2,9 λίτρων. Όλη αυτή η ισχύς περνά με υπέροχο τρόπο και χωρίς απώλειες στην άσφαλτο. Το σύστημα τετρακίνησης quattro λειτουργεί αψεγάδιαστα και συνεργάζεται τέλεια με όλα τα σχετιζόμενα συστήματα. Αυτό φαίνεται, για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της επιτάχυνσης από στάση ως τα 100 km/h.
Καταφέραμε να αναπτύξουμε αυτήν την τιμή ταχύτητας μετά από μόλις 3,9 δευτερόλεπτα. Ολίσθηση τροχών; Παροχή ισχύος με διακοπές; Αποτυχίες στην εναλλαγή σχέσεων; Τίποτε απ όλα αυτά δε συνέβη. Πατάς απλά το δεξί πεντάλ και, στη συνέχεια, παρακολουθείς τη βελόνα του ταχύμετρου να ανεβαίνει - δεν υπάρχει τίποτα άλλο να κάνεις. Κι όποιος το κυνηγήσει περισσότερο, θα δει στο τέλος 280 km/h στο ταχύμετρο!
Παρεμπιπτόντως, ανάλογα με την ταχύτητα, υπάρχει και άφθονο θέαμα. Ο ρυθμιστής πτερυγίων της εξάτμισης φέρνει τον ήχο της σχεδόν στο επίπεδο ενός V8, καθώς ο turbo βενζινοκινητήρας αυξάνει, στη συνέχεια, την έντασή του σε ένα ηχηρό γρύλισμα. Σίγουρα, πρόκειται για έναν καλλιεργημένο ήχο. Ο ίδιος ο κινητήρας αναπνέει έντονα βαριά, αλλά ακούγεται κάπως απόμακρα εξαιτίας της ηχομόνωσης. Το σύνολο εξασφαλίζει σαφώς έντονη ανατριχίλα...
Παρόλη την τεράστια δύναμη, το Audi «κρύβει» μέσα του ένα εξευγενισμένο αιλουροειδές. Αν οι διακόπτες (συμπεριλαμβανομένων των δύο προγραμμάτων "RS" στο νέο μοντέλο, παρεμπιπτόντως) για τα δυναμικά προγράμματα οδήγησης δεν πατηθούν, η ανάρτηση του RS εμφανίζεται σταθερή, ακούγεται απαλά «μουρμουρίζοντας», το Audi είναι εύκολο να οδηγηθεί και οι αλλαγές των σχέσεων συγχωνεύονται ανεπαίσθητα. Την ίδια στιγμή, τα καθίσματα στηρίζουν προσεκτικά το σώμα των επιβατών, ενώ το σύστημα φωνητικού ελέγχου αναλαμβάνει να εξυπηρετήσει τις εντολές των χρηστών όταν πρόκειται για προορισμούς στο σύστημα πλοήγησης κτλ.
Τελευταίο στοιχείο, αν και όχι ασήμαντο: η μέση τιμή της κατανάλωσης μέσα σε αυτό το μεγάλο εύρος οδήγησης, που συγκρατείται κάτω από τα 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Επειδή κατά μέσο όρο (συμπεριλαμβανομένων των... βασανιστηρίων της πόλης και του... κυνηγιού στον αυτοκινητόδρομο), το αυτοκίνητο, που ζυγίζει περίπου 1,8 τόνους, καταναλώνει σχεδόν 12 λίτρα βενζίνης. Μια βίαιη... δήλωση, επίσης όσον αφορά τις εκπομπές CO2. Και οι τιμές για αυτό το καλό κομμάτι απαιτούν επίσης κάποια ρευστότητα και ικανότητα υποχώρησης. Βέβαια, στον αντίποδα θα μπορούσαμε να κυβερνήσουμε ένα... καυτό αεροσκάφος, που δεν αφήνει καμία επιθυμία ανεκπλήρωτη. Στην Ελλάδα το Audi RS 5 Sportback στοιχίζει 127.700 ευρώ!
Συμπέρασμα
Ως τεχνολογικό πακέτο είναι ένα τέλειο αυτοκίνητο. Το RS περνά αψεγάδιαστα τα "ζουμερά" 450 PS του στο δρόμο. Ότι εφοδιάζεται «μόνο» με ένα V6, δεν έχει σημασία. Όλα καλύπτονται επιμελώς. Ωστόσο, μας λείπει κάτι ακόμη για τη μέγιστη συγκίνηση.