Το R είναι παραδοσιακά το κορυφαίο μοντέλο στην γκάμα του Golf. Η νέα έκδοσή του μπορεί να κάνει ό,τι δεν μπορούσε να κάνει κανένα Golf παλιότερα: να ντριφτάρει.
Ποιός το ανακάλυψε; Δε χρειάζεται να ψάξουμε πολύ μακριά από το χώρο των μικρομεσαίων μοντέλων, αφού, εν πάση περιπτώσει, το Ford Focus RSτου 2016 ήταν η πρώτη πρόταση της συγκεκριμένης κατηγορίας, στην οποία η κίνηση μεταδιδόταν και στον πίσω άξονα με δύο συμπλέκτες, που επέτρεπαν τη μεταβλητή κατανομή ροπής μεταξύ των πίσω τροχών και έθετε σε κίνηση το RS μέσω της υπερστροφής ισχύος, με αποτέλεσμα αυτό να "χορεύει" με το πίσω μέρος του. Μετά από τη Mercedes-AMG A 45 μπορεί πλέον και το νέο Golf R να επωφεληθεί από ένα σύστημα του είδους.
Με άφθονη ροπή!
Μη διστάζετε, βάλτε το κάτω και μην αφήσετε τον εαυτό σας να εκπλαγεί από το συγκρατημένο χαρακτήρα του Golf R στο "Comfort" πρόγραμμα οδήγησης. Το κιβώτιο DSG αλλάζει σχέσεις, επιδεικνύοντας καλούς τρόπους, ακόμα κι όταν εκκινείτε από στάση στην ανηφόρα του υπόγειου χώρου στάθμευσης, ενώ τις απεμπλέκει αμέσως όταν ο οδηγός απομακρύνει το πόδι του από το δεξί πεντάλ, κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Επίσης, ναι, και το "R" μπορεί να κινηθεί, κάνοντας το οικονομικό "sailing". Το πεντάλ του γκαζιού μπορεί να πατηθεί πολύ, χωρίς το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να προχωρήσει σε αλλαγή σχέσης. Το σύστημα του Golf R λειτουργεί καλά, καθώς στο κάτω-κάτω, το σπορτίφ μικρομεσαίο της VW διαθέτει έως και 420 Nm ροπής. Την ίδια στιγμή, από το ακριβό σύστημα εξάτμισης τιτανίου της Akrapovic, που είναι στον έξτρα εξοπλισμό, δεν ακούγεται κανένας ήχος στο εσωτερικό ακόμα και υπό πλήρες φορτίο.
Τετρακίνηση και "πολεμικός" ήχος
Σε γενικές γραμμές, το τελευταίο Golf R δεν ακούγεται τόσο "πολεμικό". Αυτή η αίσθηση, μάλιστα, δεν αλλάζει σχεδόν καθόλου ούτε στο πρόγραμμα "Sport", καθώς μόνο στο "Race" γίνονται αντιληπτές οι… διαθέσεις του Golf με την τετρακίνηση, ενώ ο ήχος του κινητήρα προέρχεται κατά βάση από τα ηχεία του ηχοσυστήματος. Και, βέβαια, αν πάρετε το πόδι σας από το δεξί πεντάλ πάνω από τις 3.000 σ.α.λ. ακούγονται "πυροβολισμοί" (οι λεγόμενες και «ξερογκαζιές»). Πέρα από το πρόγραμμα "Race" και τη δυνατότητα πραγματοποίησης πλαγιολισθήσεων, υπάρχει επίσης το πρόγραμμα "Special", που προορίζεται ειδικά για χρήση στη Nordschleife, σε έναν ιδιαίτερο και ιστορικό τομέα της πίστας του Nürburgring, όπου το R δέχθηκε επίσης τις τελευταίες ρυθμίσεις του. Μάλιστα, το συγκεκριμένο Golfολοκλήρωσε το γύρο του σε μόλις 7 λεπτά και 51 δεύτερα, δηλαδή κατά σχεδόν 20 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα σε σχέση το παλιό. Δυστυχώς, όμως, εμείς δεν μπορέσαμε να το δοκιμάσουμε κατά την επίσκεψή μας στην πίστα, σε αντίθεση με τη λειτουργία Drift. Το συγκεκριμένο σύστημα μας προειδοποίησε στην αρχή εν συντομία πως συνιστώνται προχωρημένες ικανότητες οδήγησης και η… αποκλειστικότητα της πίστας.
Έτσι, λοιπόν, το πεδίο των δοκιμών μας με τις μεγάλες ζώνες διαφυγής ανέλαβε να… διορθώσει τα πάντα. Οι επτά σχέσεις του DSG πρέπει να επιλέγονται εκ των προτέρων, κάτι που γινόταν στην εντέλεια, χάρη στα μεγαλύτερου μεγέθους paddles. Ο κινητήρας λειτουργεί άψογα και ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του δεξιού πεντάλ, ακόμα κι αν η πίεση υπερπλήρωσης πρέπει πάντα να αυξάνεται λίγα δευτερόλεπτα πιο πριν. Σε σύγκριση με το GTI, ο δίλιτρος κινητήρας EA888 Evo 4 ακούγεται πιο επιθετικά, ενώ ο δείκτης πίεσης υπερπλήρωσης φτάνει στα 2,2 bar με πλήρες φορτίο, τη στιγμή, που το by passτου turbo στο GTI είναι από ώρα ανοιχτό. Είτε σε υγρό είτε σε στεγνό οδόστρωμα, είτε στις χαμηλές είτε στις ψηλές σ.α.λ., με fullγκάζι, η απόδοση του κινητήρα και η πρόσφυση του Golf R είναι εξαιρετικά εντυπωσιακά στοιχεία. Κι αν δεν χάνετε το θάρρος σας στις στροφές, θα ανταμειφθείτε με μια ελαφρά πλαγιολίσθηση του πίσω άκρου, κάτι που είναι απλά διασκεδαστικό! Φυσικά, το "R" δε θα μετατραπεί σε ένα νέο είδος σπεσιαλίστα στο drift., όμως, η ταλάντωση της… πρύμνης στην έξοδο της στροφής εκτοξεύει το μοντέλο από το Wolfsburg σε μια νέα διάσταση οδηγικής απόλαυσης.
Τι μας άρεσε και τι όχι Το "R" κυριαρχεί σε ένα ευρύ φάσμα χρηστών: από τους υπερόπτες έως και τους επαναστάτες. Βρίσκουμε, όμως, περίεργο εκ μέρους της VW να ζητά επιπλέον χρήματα για το σύστημα της εξάτμισης και ο ήχος της να προέρχεται από τα ηχεία του ηχοσυστήματος.
Συμπέρασμα
Με το «πακέτο» Performance, το Golf R των 320 PS είναι σίγουρα πιο διασκεδαστικό σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ωστόσο, αυτή η διασκέδαση αξίζει (στη Γερμανία) πάνω από 50.000 ευρώ.