Τρεις ηλεκτροκινητήρες με ισχύ πάνω από 500 ίππους! Το νέο Audi e-tron S Sportback έχει σχεδόν 1.000 Nm ροπής και μια εξαιρετικά γρήγορη τετρακίνηση.
Καθόμαστε στο νέο Audi e-tron S Sportback, κάτω από εμάς τρεις ηλεκτροκινητήρες και μπροστά μας μια καμπύλη. Είσοδος στη στροφή με ταχύτητα 70 km/h, στην κορυφή της το δεξί πεντάλ στο πάτωμα, το αυτοκίνητο παρουσιάζεται ελαφρώς ασταθές στο πίσω μέρος του, αλλά επιταχύνει σαν σφαίρα προς τα εμπρός. Ζήτω! Φτάσαμε στην κορυφή της στροφής χωρίς πρόβλημα. Είναι τόσο εύκολο!
Έπειτα από το e-tron το S! Πρακτικά, η Audi κατασκεύασε το... GTI μεταξύ των ηλεκτρικών SUV και κήρυξε τον πόλεμο εναντίον της της φυσικής.
Πρέπει για μια στιγμή να δούμε τα πράγματα μέσα από μία τεχνολογική σκοπιά. Τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος παρέχει την ισχύ του στον πίσω άξονα του e-tron 55, τον μετέφεραν στον μπροστινό και τοποθέτησαν ακόμα δύο ηλεκτροκινητήρες στον πίσω. Οι τελευταίοι συνδέονται μεταξύ τους μόνο μέσω ενός κυκλώματος ψύξης 21,6 λίτρων, και όχι μηχανολογικά.
Τρεις κινητήρες για ένα αυτοκίνητο
Όλοι μαζί παρέχουν 370 kW με boost, δηλαδή περισσότερα από 500 PS. Και σε ακραίες περιπτώσεις ροπή 973 Nm, που μοιάζει σαν γροθιά στο στομάχι. Η Audi ανακοινώνει ότι τα 4,5 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από στάση ως τα 100 km/h είναι κάτι που μπορεί να επαναληφθεί έως και δέκα φορές στη σειρά. Και πιστεύουμε ότι δεν είναι μια κακή επίδοση για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2,6 τόνους, με την μπαταρία των 95 kWh, η οποία από μόνη της ζυγίζει 700 κιλά.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να μιλήσουμε για τη ροπή και πιο συγκεκριμένα για το torque vectoring (κατανομή ροπής). Κατά την κανονική λειτουργία, δηλαδή όταν κινείται κανείς με χαλαρό ρυθμό, στο πίσω μέρος λειτουργούσαν μόνο οι δύο κινητήρες. Στη συνέχεια έπρεπε να ακολουθήσει το... full γκάζι, η ροπή αναδιανέμεται για περισσότερη πρόσφυση. Όλα συμβαίνουν εξαιρετικά γρήγορα και αψεγάδιαστα, αφού διαρκούν μόνο χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Ψάχνοντας την ανάρτηση
Που είχαμε μείνει; Κάπου στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, ψάχνοντας την ανάρτηση. Στο μοντέλο S η Audi έχει αναθεωρήσει τις αντιστρεπτικές, έσφιξε την απόσβεση και τα ρουλεμάν του άξονα, βελτίωσε τη συμπεριφορά του turn-in του τιμονιού και προσάρμοσαν τα φρένα στο torque vectoring. Εν ολίγοις, έχουν ενσωματώσει όλα όσα μπορεί να προσφέρει η... διαστημική έρευνα της φίρμας από το Ingolstadt για καλύτερη πρόσφυση. Μόνο ένα πράγμα δεν κατάφεραν να ρυθμίσουν: Το αυξημένο βάρος των 700 κιλών της μπαταρίας και την αυτονομία των μόλις 365 χιλιομέτρων.
Ας αφήσουμε, όμως, στην άκρη αυτό το γρήγορο ηλεκτροκίνητο, για να απολαύσουμε την πολυτέλειά του: αυτά τα τέλεια καθίσματα (καπιτονέ δέρμα!), αυτή η παγκόσμιας ποιότητας κατασκευή (προσκαλούμε την Tesla να δει πώς γίνεται η δουλειά!), αυτή η σιωπή (η ησυχία είναι ο νέος ήχος!). Για όλους τους παραπάνω λόγους, οι τιμές στη Γερμανία κυμαίνονται δικαιολογημένα στα 96.050 (Sportback) και 93.800 ευρώ (e-tron). Από πού, παρακαλώ, πάνε για την επόμενη... parabolica;
Συμπέρασμα
Πάντα επαινούμε την Audi για τη σχεδίασή του e-tron, και θα το κάνουμε και τώρα. Επαίνους όμως αξίζουν και οι μηχανικοί της φίρμας, που δημιούργησαν με το e-tron S το καλύτερο ηλεκτροκίνητο SUV στον κόσμο.