6 φωτογραφίες »

Οδηγούμε πρώτοι τη νέα Porsche 911 GT3

Διαβάστηκε από 33631 αναγνώστες - 11/12/2020

Η Porsche θα κυκλοφορήσει το 2021 ξανά ένα GT, την 911 GT3. Ευτυχώς, δε θα είναι ούτε turbo, ούτε κάτι το υβριδικό, αφού θα παραμένει ο ατμοσφαιρικός, πολύστροφος κινητήρας, που φτάνει ακόμα και τις 9.000 σ.α.λ. Συνοδηγήσαμε με τον επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης των GT.

Η super 911, λοιπόν, το βασικό αυτοκίνητο για το Porsche Carrera Cup, θα κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά. Μάλιστα, σε εμάς επιτράπηκε κιόλας να κάνουμε ένα γύρο, δυστυχώς μόνο στο κάθισμα του συνοδηγού. Στο τιμόνι πήρε άμεσα τη θέση του ο επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης των Porsche GT, Andreas Preuninger.

Πριν απ αυτό, όμως, ρίξαμε μια ματιά στο ελαφρώς καμουφλαρισμένο ακόμη πρωτότυπο. Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες, με την πρώτη ματιά όλα δείχνουν πως είναι τα ίδια. Εντάξει, η τεράστια αεροτομή φαίνεται λίγο διαφορετική, αλλά η απόληξη της εξάτμισης παραμένει στο κέντρο, κάτι που ήδη γνωρίζαμε. Το φαρδύτερο αμάξωμα και τα φωτιστικά σώματα από τη σύγχρονη 911 είναι επίσης σαφή. Το ίδιο ισχύει για τα… παχουλά φτερά με τους XXL τροχούς και τα ευμεγέθη φρένα. Ωστόσο, όποιος γνωρίζει τα… παιδιά των GT από το Weissach, την έδρα της Porsche, ξέρει επίσης ότι πίσω από την πολυτελή εμφάνιση κρύβονται πολλά περισσότερα.



Η αλήθεια είναι πως η συγκεκριμένη πρεμιέρα μάς θυμίζει την αντίστοιχη μιας από τις παλιότερες γενιές της Porsche 911 GT3 στην Ιταλία στις αρχές της πρώτης δεκαετίας του 2000. Η αίσθηση, που αποκομίσαμε τότε ήταν ξεχωριστή και θα μας μείνει αξέχαστη. Νιώσαμε, επιπλέον, πως βελτιώθηκαν οι ικανότητές μας στο τιμόνι αυτού του τρομερού coupe, αλλά, φυσικά, αυτή η αίσθηση βασίζεται στο πόσο καλά κατασκευασμένη ήταν και εκείνη η 911 GT3…

Ο Preuninger βγαίνει από το γραφείο του: «Νομίζω ότι αυτό το καμουφλάζ είναι πολύ ωραίο. Μου αρέσει όταν κάνουμε τα αυτοκίνητα πραγματικά μη αναγνωρίσιμα και περιστασιακά οδηγούμε τον ανταγωνισμό σε λάθος δρόμο, αλλά και σε λάθος συμπεράσματα. Αλλά μου αρέσει επίσης πολύ η νέα GT3. Είναι ακριβώς, όπως θα έπρεπε να είναι και πάλι, μία πολυτάλαντη πρόταση. Ένα χαλαρό GT και ένα σκληροπυρηνικό αγωνιστικό μοντέλο μαζί, αυτή η περιγραφή μου ταιριάζει μάλιστα», μας λέει ο Preuninger χαμογελώντας. Εμπρός, ας μπούμε μέσα.


Θαυμάσια, πέσαμε μέσα στα full bucket καθίσματα από ανθρακονήματα, στα οποία νιώσαμε σαν να καθόμαστε μόλις 5 εκατοστά πάνω από την άσφαλτο. Και, στη συνέχεια, ακολούθησε το πρώτο… "wow": δεν υπάρχει κανένα mini-joystick, όπως στην «κανονική» 911, αλλά ένας πραγματικός επιλογέας κιβωτίου με ένα δερμάτινο σάκο στη βάση του -πώς λέμε «επιστροφή στις ρίζες» ένα πράγμα;- υπέροχο! Εμείς: «Είναι ωραίο που το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων γιορτάζεται, όντας τόσο… cult.» Ο Preuninger: «Όχι, αυτό είναι το κιβώτιο PDK!» Μια πραγματική έκπληξη! Χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων, αμφότερα σε μία ενιαία, απλή και χαλαρή μορφή.

Στη διαδρομή προς μία περιοχή με στροφές, ο Preuninger αποκαλύπτει μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας GT3. Οι ακρογωνιαίοι λίθοι της εξέλιξης ήταν ο μπροστινός άξονας και το βάρος. Στο τέλος, η νέα γενιά δε θα έπρεπε να είναι βαρύτερη σε σχέση με την παλιότερη. Στην περίπτωσή τους, ο λόγος γίνεται για μία διαφορά 1.500 κιλών. Και, για να καταλάβετε καλύτερα: Μία 911 Turbo S, με 650 PS, ζυγίζει 150 κιλά περισσότερο. Επιπλέον, για ακόμα καλύτερη πρόσφυση στον μπροστινό άξονα τοποθετήθηκαν για πρώτη φορά διπλά εγκάρσια ψαλίδια, όπως συνηθίζεται στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Επίσης, η νέα GT3 εφοδιάστηκε standard με φαρδύτερα ελαστικά (255 χιλιοστών), τη στιγμή που τα… σκληροπυρηνικά semi slick Michelin Cup 2 R είναι προαιρετικά. Ταυτόχρονα έγιναν πιο σκληρές οι ρυθμίσεις των ελατηρίων και των αμορτισέρ. Με το πρόσφατα σχεδιασμένο, ακόμα πιο αεροδυναμικό μπροστινό μέρος και το standard καπό από ανθρακονήματα, συμπεριλαμβανομένων των εξαγωγών αέρα, η Porsche υποστηρίζει πως δημιουργήθηκε ακόμα μεγαλύτερη πίεση αρνητικής άντωσης. Η πίσω πτέρυγα με ανάρτηση (!), που παραπέμπει σε… λαιμό χήνας, μάς μεταφέρει πιο έντονα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό σε σχέση με την προκάτοχο γενιά, την "991". «Για τη… δίαιτα, δηλαδή τη συγκράτηση του βάρους, κατασκευάσαμε ελαφριά συνθετικά τζάμια, τα οποία ήταν προηγουμένως διαθέσιμα μόνο στην έκδοση RS», λέει ο Preuninger. Αυτό ισχύει για το πίσω παρμπρίζ και τα πίσω πλευρικά παράθυρα.



Απογείωση
Με την ίδια αναπνοή, ο υπεύθυνος των GT στρίβει ένα στρογγυλό διακόπτη στο τιμόνι: οι ψηφιακές οθόνες αριστερά και δεξιά του στροφόμετρου, το σύστημα πλοήγησης κτλ… εξαφανίζονται και στη θέση τους εμφανίζεται η ένδειξη "Track". Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 4,0 λίτρων προσθέτει στον ήχο του δύο οκτάβες ακόμη, υπέροχα. Το χειριστήριο του PDK μετακινείται στη χειροκίνητη χρήση του και, στη συνέχεια, ο Preuninger… βάζει φωτιά στα πυροτεχνήματα. Ανεβάζει κάθε σχέση έως και τις 9.000 σ.α.λ. και η ανατριχίλα μας είναι εγγυημένη. Τα περίπου 510 PS μάς φάνηκαν μια χαρά, όπως και οι εκρηκτικές επιδόσεις: 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα και 0-200 χλμ/ώρα σε περίπου 10 δευτερόλεπτα! Ο Preuninger χαμογελά και φρενάρει λίγο πριν «μπει» στην επόμενη στροφή. Wow, ξανά, τα φρένα «δαγκώνουν» και μπορούν επίσης να γυρίσουν την GT3. Στο παρελθόν, αυτό θα ήταν ενίοτε ένα πρόβλημα, όσο προβληματική μπορεί να είναι μία ελαφρά υποστροφή. Αυτό, λοιπόν, τώρα έχει διευθετηθεί.
Ακόμα μια ερώτηση, κύριε Preuninger; Μπορούμε να βρεθούμε εμείς στο τιμόνι; «Το Μάρτιο, ευχαρίστως. Τότε θα σας αποκαλύψω τα υπόλοιπα γρήγορα συστατικά».

Συμπέρασμα
Φυσικά, η νέα Porsche 911 GT3 μπορεί να κάνει τα πάντα καλύτερα σε σχέση με την παλιά, κάτι που πιστεύουμε ακόμα κι από το κάθισμα του συνοδηγού. Σηκώνουμε και τους δύο αντίχειρές μας για το θάρρος των Γερμανών να αλλάζουν τις σχέσεις χειροκίνητα, καθώς και για το cult δερμάτινο κάλυμμα της βάσης του επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων.