6 φωτογραφίες »

Οδηγούμε τα νέα KIA Rio και Stonic1.0 T-GDI mild hybrid

Διαβάστηκε από 45465 αναγνώστες - 15/12/2020

Οι Κορεάτες εξοπλίζουν τώρα και τα μικρά μοντέλα τους, Rio και Stonic, με την οικονομική -ως προς την κατανάλωση- mild hybrid τεχνολογία.

 
 
Μετά από τα Sorento, Sportage και Ceed σειρά πήραν επίσης τα Rio και Stonic για να υιοθετήσουν την υβριδική τεχνολογία. Πού έγκειται, όμως, η καινοτομία; Τα Rio και Stonic είναι τα πρώτα mild hybrid βενζινοκίνητα μοντέλα της KIA, αφού οι προαναφερθείσες, μεγαλύτερες προτάσεις συνδυάζουν την τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου με έναν diesel κινητήρα.
 
Το καινοτόμο χειροκίνητο κιβώτιο iMT, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στην mild hybrid έκδοση του Ceed, βρίσκει πλέον εφαρμογή και στο Rio. Όπου η clutch-by-wire τεχνολογία (δηλαδή, η ηλεκτρικά ελεγχόμενη τεχνολογία του συμπλέκτη) κρίνει κατάλληλο, διαχωρίζει τη λειτουργία του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, απενεργοποιώντας αμέσως το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο, αλλά παραμένοντας στην καταλληλότερη σχέση μετάδοσης, ενώ, στη συνέχεια, ακολουθεί το "sailing". Τα πάντα λειτουργούν σχεδόν ανεπαίσθητα μεταξύ 4ης και 6ης σχέσης έως και τα 125 km/h. Ποιος είναι ο στόχος;



Σαφώς, να περιοριστεί η κατανάλωση καυσίμου, καθώς και οι εκπομπές καυσαερίων, μια και πλέον κάθε γραμμάριο CO2 έχει μεγάλη σημασία για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Οι επίσημα καταχωρημένες διαφορές κατανάλωσης μεταξύ της βενζινοκίνητης έκδοσης (επίσης ισχύος 120 PS, αλλά χωρίς κιβώτιο iMT) και της νέας mild hybrid με βενζινοκινητήρα είναι οι εξής: περίπου 0,6 λίτρα για το Rio με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και περίπου 0,5 λίτρα για το Stonic με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων. Βέβαια, μία λεπτομερής δοκιμή από την πλευρά μας θα διευκρινίσει αν οι δύο παραπάνω τιμές κατανάλωσης μπορούν πράγματι να επιτευχθούν στην καθημερινότητα.



Τα αυτοκίνητα δείχνουν πως είναι ικανοποιητικά εξοπλισμένα με τον 1.0Τ κινητήρα 120 PS, όταν κινούνται μέσα στην πόλη, σε αντίθεση με τον αυτοκινητόδρομο, όπου γίνεται σαφώς αισθητό ότι τα παραπάνω αποθέματα ισχύος δεν αποδεικνύονται αρκετά. Ωστόσο στην ουσία  αυτή η «υστέρηση» δεν είναι κάποια σπουδαία υπόθεση, αφού η mild hybrid τεχνολογία και το κιβώτιο iMT κατασκευάστηκαν, προκειμένου να απελευθερώνουν μέσα μας τον… "τσιγκούνη", και όχι για να μας ενθαρρύνουν να… καταρρίψουμε νέα ρεκόρ ταχύτητας.



Οδηγώντας

Και τι αίσθηση παρέχει στον οδηγό αυτή η τεχνολογία κατά την οδήγηση; Αφού απομακρυνθεί το δεξί πόδι από το αντίστοιχο πεντάλ, ξεκινά σχεδόν ταυτόχρονα η ανάκτηση ενέργειας. Το πλήρωμα του αυτοκινήτου τα αισθάνεται όλα αυτά όπως κατά το συνηθισμένο «φρένο του κινητήρα» (ξέρετε, το έχετε σίγουρα «βιώσει» κι εσείς, παίρνοντας το πόδι σας από το δεξί πεντάλ, χωρίς να απεμπλέξετε σχέση), απλά στη συγκεκριμένη περίπτωση, με την ανάκτηση, παράγεται ενέργεια για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Από εκεί και πέρα, Rio και Stonic, έχοντας μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση, αντιμετωπίζουν τις κακοτεχνίες των αστικών δρόμων με αρκετή επιτυχία, προφέροντας άνεση στους επιβάτες τους.

Συμπέρασμα
Αν η mild hybrid τεχνολογία μειώνει σημαντικά και στην πράξη την κατανάλωση των Rio και Stonic, μένει να το δούμε στη σχετική δοκιμή μας. Πάντως, μάς αρέσει το ηλεκτρικά ελεγχόμενο χειροκίνητο σύστημα μετάδοσης χάρη στη διακριτική λειτουργία του. Σε κάθε περίπτωση είναι μια ταιριαστή προσθήκη στο ήδη καλό «πακέτο» των Rio και Stonic.