7 φωτογραφίες »

Οδηγούμε τη νέα BMW M440i xDrive Cabrio

Διαβάστηκε από 7042 αναγνώστες - 6/4/2021

Για πρώτη φορά είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την cabrio έκδοση της νέας Σειράς 4 της BMW και, μάλιστα, της ισχυρής M440i xDrive με τα 374 PS.

 
 

Car Repair: Κάντο καινούριο με τα μισά λεφτά

Πριν από περίπου 20 χρόνια, κάθε cabrio έπρεπε να υιοθετεί το στιλ της SLK, ώστε να γίνεται κατάλληλο και για το χειμώνα, κάτι που μερικές φορές είχε ως αποτέλεσμα «περίεργα»  πίσω άκρα. Η BMW κατάφερε να φτιάξει τόσο την τελευταία Σειρά 3, όσο και την πρώτη Σειρά 4 Cabrio αρκετά όμορφες, αλλά οι… οπαδοί της δυναμικής οδικής συμπεριφοράς δεν εντυπωσιάστηκαν και τόσο πολύ εξαιτίας της βαριάς και ογκώδους κατασκευής τους.

Η εξέλιξη των υλικών, που έχουν σημειώσει μεγάλα βήματα προόδου, σε ότι αφορά στην θερμομόνωση και την ηχομόνωση που παρέχουν, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική. Έτσι, τίποτε δεν στέκεται πια εμπόδιο στην επαναφορά της συνηθισμένης, μαλακής οροφής. Ειδικά από τη στιγμή, που η ακουστική της νέας έκδοσής της, όταν είναι κλειστή, λέγεται ότι είναι καλύτερης απόδοσης σε σχέση με ένα coupé του ίδιου κατασκευαστή, ενώ εξαιρετικά σταθερή: «Μπορείτε ακόμη και να σταθείτε πάνω της», ισχυρίζεται ο υπεύθυνος εξέλιξής της. Προτιμήσαμε να μην το δοκιμάσουμε…



Η κατασκευή της οροφής είναι κατά περίπου 40% ελαφρύτερη και το κέντρο βάρους του οχήματος με την οροφή κλειστή έχει μεταφερθεί κατά 23 χιλιοστά ακόμα πιο κάτω σε σχέση με αυτό ενός sedan της Σειράς 3 με τον ίδιο κινητήρα, με το συνολικό βάρος να φτάνει τα 1.690 κιλά, ενώ η M440i xDrive Cabrio, που οδηγήσαμε, ζυγίζει 200 κιλά περισσότερο, αφού διαθέτει τετρακίνηση, πρόσθετο εξοπλισμό και εξακύλινδρο κινητήρα.



Πύραυλος με 374 PS
Με τα 374 PS του, ο κινητήρας και μας εκτοξεύει στα 100 km/h μέσα σε 4,9 δευτερόλεπτα. Σκεφθείτε, όμως, ότι μία M4 με 510 PS και μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα μπορεί να κάνει το ίδιο κατά ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα. Επιπλέον, ενθουσιάζει η άμεση απόκριση του τρίλιτρου κινητήρα με twin scroll turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Επίσης, υπάρχει το γνωστό, αψεγάδιαστα ρυθμισμένο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, το οποίο είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης με τις εξαιρετικά άμεσες αλλαγές του. Από την πλευρά της ανάρτησης, μας χαροποιεί που η τετρακίνηση στην M440i xDrive μας παρέχει μεγάλη ελευθερία για ελεγχόμενη υπερστροφή ισχύος, ακόμα κι αν το ESP λειτουργεί μόνο στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης και δεν είναι εντελώς απενεργοποιημένο. Εδώ φαίνεται η αποτελεσματικότητα του σπορ διαφορικού, που έχει εγκατασταθεί ως standard στην M440i. Και για να μη μείνει αισθητά πίσω από το Coupé, όσον αφορά τη δυναμική οδική συμπεριφορά, η BMW ενίσχυσε το πλαίσιο της ανοιχτής Σειράς 4, ειδικά στην περιοχή των μαρσπιέ και στην πίσω πλευρά.



Σε 18 δευτερόλεπτα…
Ας επιστρέψουμε, όμως, στην ουσιαστική καινοτομία της συγκεκριμένης έκδοσης της Σειράς 4, τη δομή της οροφής. Αναδιπλώνεται κατά 100% αυτόματα και μπαίνει με μια κομψή χορογραφία στη θήκη της στο χώρο αποσκευών μέσα σε 18 δευτερόλεπτα. Όλα τα παραπάνω είναι επίσης εφικτά κατά τη διάρκεια της οδήγησης με ταχύτητα έως και 50 km/h. Κι αν ξεκινήσετε με ανοιχτή την οροφή το μακρύ… σαββατοκύριακο με το αγαπημένο σας πρόσωπο, θα μείνετε ευχαριστημένοι τουλάχιστον με ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου: Ο χώρος αποσκευών «χάνει» μόνο 85 από τα 385 λίτρα του. Στο προηγούμενο μοντέλο με τη μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή, χρειάζονταν χώρος τουλάχιστον 150 λίτρων γι αυτήν, αφού τα στοιχεία για τον όγκο του χώρου αποσκευών, που ανακοίνωνε η BMW ήταν: 370 λίτρα με την οροφή κλειστή και 220 λίτρα με την οροφή ανοιχτή.

Για αρχή, η BMW μπαίνει στη μάχη των πωλήσεων με την M440i xDrive που οδηγήσαμε, η οποία θα είναι η… αιχμή του δόρατος από πλευράς δυναμικής οδήγησης μέχρι την πρεμιέρα της M4 Cabrio στις αρχές του καλοκαιριού. Κάτω από την M440i xDrive θα είναι διαθέσιμες οι τετρακύλινδρες 420i με 184 PS και 430i με 258 PS. Προς το τέλος του έτους, η BMW θα προωθήσει, επίσης, την M440d xDrive με τα 340 PS του εξακύλινδρου σε σειρά diesel twin turbo μηχανικού συνόλου.  Όσον αφορά την τιμή της, η BMW Hellas ΑΕ δίνει για την ανοιχτή M440i xDrive αρχική τιμή 84.225 ευρώ.

Συμπέρασμα
Είναι πιο ακριβή σε σχέση με το Coupé, μιας και η περίτεχνη κατασκευή της οροφής έχει το κόστος της. Το Cabrio όμως, έχει στην πράξη οδική συμπεριφορά στο ίδιο επίπεδο με του Coupé. Η οροφή είναι ένα highlight σε ό,τι αφορά την άνεση και τη μόνωση. Η Σειρά 4 Cabrio είναι ένας σύντροφος με δυναμικές επιρροές.