Επιτέλους πισωκίνητη. Οι λάτρεις των σπορτίφ αυτοκινήτων μπορούν να αναπνεύσουν με ανακούφιση! Η νέα BMW Σειρά 2 Coupé θα παραμένει πισωκίνητη, και δεν θα την παρασύρει το «ρεύμα» κίνησης στους εμπρός τροχούς, όπως όλες τις μικρομεσαίες BMW της εποχής μας.
Μας έγινε πλέον συνήθεια, να δοκιμάζουμε τις νεότερες μικρομεσαίες BMW με την δύναμη του κινητήρα τους, να μεταδίδεται από το 2019 στους μπροστινούς τροχούς. Ωστόσο, ένα… γυμνασμένο δίθυρο αυτοκίνητο κρατά από το 2014 τη σημαία της διασκέδασης ψηλά, χάρη στη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Και τα πράγματα θα συνεχίσουν να είναι έτσι με τη Σειρά 2 Coupé και στο μέλλον.
Αυτό ισχύει τουλάχιστον μέχρι και την 230i Coupé. Αλλά και η μεγαλύτερη, τετρακίνητη M240i, που εφοδιάζεται με σύστημα xDrive, θα είναι ακραία προσανατολισμένη προς τα πίσω. Εμείς είχαμε την πρώτη οδηγική επαφή με το πρωτότυπο μοντέλο, που ήταν εξ ολοκλήρου καμουφλαρισμένο.
Σε σύγκριση με τον προκάτοχό της, που λατρεύτηκε από τους θαυμαστές της σαν θεά, η νέα Σειρά 2 θα είναι κατά δέκα εκατοστά μακρύτερη και κατά πέντε επιπλέον, σε ό,τι αφορά το μεταξόνιό της. Επομένως, θα αποκτήσει μια εμφανώς πιο ογκώδη σιλουέτα. Πράγμα λογικό, αφού μεγάλο μέρος της τεχνολογίας, που χρησιμοποιεί, προέρχεται από το μεγάλο αδερφό της, τη Σειρά 4 Coupé. Η BMW επιθυμεί να οριοθετήσει σκόπιμα τη Σειρά 2, αν και οπτικά δε θα βασίζεται στα κατακόρυφα και «τραβηγμένα» προς τα κάτω «νεφρά» της πρόσοψής της, αλλά θα χρησιμοποιήσει μια χαμηλά τοποθετημένη φαρδύτερη γρίλια. Επιπλέον, στην πρόσοψη θα υπάρχουν δύο… μάτια, ενώ στη Σειρά 4 αναβοσβήνουν δύο προβολείς ανά φωτιστικό σώμα.
Κινητήρας-ανάρτηση
Από πλευράς πλαισίου και ανάρτησης, η BMW δίνει σαφώς λιγότερη έμφαση στην παροχή άνεσης, καθιστώντας τη Σειρά 2 μια ευέλικτη μηχανή οδήγησης. Πρόσθετα στηρίγματα μεταξύ των θόλων των ελατηρίων και του μπροστινού μέρους του αυτοκινήτου έχουν κάνει το Coupé να έχει καλύτερη στρεπτική ακαμψία, ενώ στα ρουλεμάν του πίσω άξονα βρίσκονται οι πιο άκαμπτοι δακτύλιοι της Z4. Στον μπροστινό άξονα υπάρχει επίσης περισσότερος χώρος σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο. Για την 230i των 245 PS, η BMW διαθέτει, εκτός από τη συμβατικής τεχνολογίας, και σπορ ανάρτηση. Η M240i xDrive διαθέτει standard τη σπορτίφ υποδομή και μπορεί προαιρετικά να εξοπλιστεί με ρυθμιζόμενη ανάρτηση. Ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα θα υποστηρίξει την πρόσφυση και την καθ οδόν σταθερότητα. Όλα αυτά ακούγονται σαν η BMW να είχε βάλει στην καρδιά της τις επιθυμίες των πελατών της, ώστε να τις πραγματοποιήσει. Σύγχρονοι πελάτες της Σειράς 2 ρωτήθηκαν τι θα ήταν για αυτούς σημαντικό σχετικά με το διάδοχο μοντέλο. Οι απαντήσεις τους: μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα, εξακύλινδροι κινητήρες και ενεργός βασικός χαρακτήρας οδήγησης.
Οδηγώντας
Στο δρόμο, η νέα Σειρά 2 Coupé ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις. Σε απόκριση κινητήρα, οικονομία δυνάμεων και ακρίβεια συστήματος διεύθυνσης; Δεν απομένουν πολλοί τομείς, που μπορούν να επικριθούν. Η μικρή 230i μάς δίνει την εντύπωση ότι είναι μία κάπως πιο ευκίνητη πρόταση. Ίσως ακριβώς επειδή δεν υπάρχει κανένας βαρύς εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας στον μπροστινό άξονα ούτε και τετρακίνηση, που επιβραδύνει οτιδήποτε ζωηρό. Τέλος, ακόμα και με 245 PS, απλώνει με άνεση τα πίσω άκρα της κατά την έξοδο από μια στροφή. Όχι πως η M240i xDrive τσιγκουνεύεται κάτι στην ίδια άσκηση.
Συμπέρασμα
Η BMW διατήρησε τις παλιές αρετές της στη νέα Σειρά 2. Δυστυχώς για τελευταία φορά τόσο ξεκάθαρα. Οι λάτρεις των οδηγικά ενεργών coupé πρέπει να πάρουν ό,τι μπορούν απ αυτήν.