Η BMW X1 25e με την υβριδική τεχνολογία είναι πολύ ενδιαφέρουσα για τους οδηγούς εταιρικών αυτοκινήτων και για όσους αρέσκονται στην εξοικονόμηση καυσίμων. Είναι, όμως, και καλή; Το διευκρινίζουμε στη δοκιμή μας.
Δεν μπορείς να έχεις τα πάντα. Η νέα BMW X1 25e, δηλαδή η υβριδική έκδοση με σύνδεση φόρτισης για τις μπαταρίες, αυξάνει την ταχύτητα χάρη στον έξυπνο κινητήρα της, που ταυτόχρονα εξασφαλίζει την οικονομική κατανάλωση ισχύος. Στον αντίποδα, όμως, δε διατηρεί κάποιες σημαντικές ιδιότητες των SUV. Ας δούμε, όμως, τα πράγματα πιο ψύχραιμα και με τη σειρά.
Η X1 με την plug-in-υβριδική τεχνολογία υποστηρίζει η BMW ότι μπορεί να κινηθεί για πάνω από 50 χιλιόμετρα μόνο με την μπαταρία ή να βοηθήσει στην επιτάχυνση ή την εξοικονόμηση καυσίμου κατά την οδήγηση με διάφορα επίπεδα υποστήριξης. Αλλωστε, απαιτείται κάτι τέτοιο, αφού με κενό βάρος 1.797 κιλών, η X1 είναι σαφώς ένα τεράστιο μέγεθος. Επιπλέον, είναι σε θέση να μεταφέρει και 533 κιλά φορτίου. Προσοχή, όμως, αν θέλετε να ρυμουλκήσετε ένα τρέιλερ: Η 25e μπορεί να επιβαρύνει με μόνο 750 κιλά τον κοτσαδόρο της. Αν δεν επρόκειτο για την υβριδική έκδοση, η παραπάνω δυνατότητα θα έφτανε ακόμα και τους δύο τόνους.
Σε τελική ανάλυση, ο όγκος φόρτωσης μειώθηκε μόνο κατά περίπου 80 λίτρα λόγω της πρόσθετης μπαταρίας. Κατά τα άλλα, πρόκειται για μία χαρακτηριστική BMW X1, με ευχάριστη περιφερειακή ορατότητα, πολύ πειστικό concept λειτουργίας, με ένα ευχάριστα σαφές cockpit και ευανάγνωστα στρογγυλά όργανα. Κρίμα μόνο, που τα καθίσματα είναι πολύ σφιχτά επενδεδυμένα και δείχνουν μικρά και στενά. Οι πολύ ευαίσθητοι οδηγοί θα μπορούσαν να έχουν πρόβλημα με την κολώνα του τιμονιού, που στέκεται κάθετα. Σε κάθε περίπτωση, είστε αισθητά ασύμμετροι στο cockpit. Μόλις ξεκινήσετε να κινείστε, θα νιώσετε πολύ περισσότερη αίσθηση BMW. Η X1 αντιμετωπίζει άριστα τους απότομους ελιγμούς, είναι δεσμευτική ακόμα και σε κακής ποιότητας δρόμους και μπορεί να μεταφέρει τη δύναμή της σε αυτούς χωρίς απώλειες.
Οδηγώντας
Όμως, τα σφικτά ελατήρια περιορίζουν την οδική άνεση, ενώ το τιμόνι στερείται σαφούς δύναμης επαναφοράς του στην αρχική θέση του έπειτα από μια στροφή. Αφήνουμε τα σχεδόν 40 μέτρα της απόστασης ακινητοποίησης να περάσουν, αν και δεν είναι απολύτως άξια ενός premium SUV σε αυτήν την κατηγορία τιμών. Επιπλέον, ο τρικύλινδρος κινητήρας δηλώνει μονίμως «παρών» -εκτός αν λάβει εντολή από την υβριδική λογική να σταματήσει να λειτουργεί- αφού γίνεται αισθητός και ακούγεται. Επίσης, πρέπει να γίνει αποδεκτό το χαρακτηριστικό βουητό του τρικύλινδρου κινητήρα υπό ελαφρύ φορτίο περίπου στις 1.500 σ.α.λ., επειδή το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταξινομεί τις σχέσεις σε αυτές τις περιοχές λειτουργίας του κινητήρα. Ωστόσο, όλα αυτά συγχωρούνται, μόλις πιέσετε το δεξί πεντάλ. Από στάση η X1 μοχθεί έντονα, η μετάβαση μεταξύ της ηλεκτρικής κίνησης στα πρώτα μέτρα και, στη συνέχεια, της ενεργοποίησης του τρικύλινδρου δε γίνεται αισθητή, το πολύ-πολύ μπορείτε να την ακούσετε.
Η BMW «τραβάει» πολύ γραμμικά και δυναμικά, το turbo lag του κινητήρα των 1,5 λίτρων το αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας. Το SUV αποδίδει επίσης πολύ καλά σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Με χαρακτηριστική παροχή ισχύος -δηλαδή με άμεση απόκριση και χωρίς προσπάθεια- είναι εξαιρετικό. Εμείς δεν επιτύχαμε με μπαταρία και μέτριο ρυθμό μόνο την υποσχόμενη αυτονομία των έως και 57 χιλιομέτρων, αφού η Χ1 έφτασε ακόμα και τα 60 χιλιόμετρα. Σχετικά με την κατανάλωση, η BMW ανακοινώνει τουλάχιστον 1,9 λίτρα super αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα. Στην πράξη, αυτή η τιμή (με πλήρως φορτισμένη μπαταρία από την αρχή και υπολογίζεται ανάλογα με την «προστιθέμενη» ηλεκτρική διαδρομή) δεν μπορεί να διατηρηθεί. Εμείς καταφέραμε να σημειώσουμε 7,5 λίτρα και σκεφτήκαμε πως ένα diesel μοντέλο «πίνει» λιγότερο...
Συμπέρασμά
Υπάρχει πολλή τεχνολογία στην ακριβή υβριδική X1 - αλλά έχει επίσης μικρά μειονεκτήματα. Ο κατ ελάχιστον μικρότερος χώρος αποσκευών είναι κάτι ανεκτό, σε αντίθεση με τις υποχωρήσεις σε ό,τι αφορά την άνεση και τα μέτρια φρένα, από την άλλη πλευρά, που «ενοχλούν» σημαντικά περισσότερο.