5 φωτογραφίες »

Οδηγούμε τη νέα Skoda Octavia Scout

Διαβάστηκε από 5706 αναγνώστες - 5/4/2021

Η έκδοση Scout, της εξαιρετικής Skoda Octavia, ξεκίνησε την εμπορική της πορεία. Δοκιμάζουμε την τετρακίνητη έκδοση των 200 ίππων.

 
 

Car Repair: Κάντο καινούριο με τα μισά λεφτά

Πριν από 20 χρόνια ξεκίνησε μια τάση, η οποία έδινε στο συνήθως κομψό station wagon μια εμφάνιση, που το τοποθετεί κάπου μεταξύ ενός επιβατικού αυτοκινήτου και ενός SUV. Για παράδειγμα, το Audi A6 allroad quattro ακολουθήθηκε από το Volvo XC70, το οποίο διαδέχθηκε το 2007 η Skoda Octavia Scout, με κύρια χαρακτηριστικά την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, τετρακίνηση και πιο «εύρωστη» εμφάνιση.

Η ίδια συνταγή ισχύει και για την τρίτη γενιά, η οποία εξακολουθεί να είναι διαθέσιμη μόνο στην Combi εκδοχή. Η επιπλέον απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος παραμένει ακόμη στα 15 χιλιοστά, ωστόσο η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς δεν είναι πια standard, αλλά προαιρετική, ενώ η δημοφιλής off-road οπτική του, συνεχίζει να παραμένει ευχάριστα διακριτική.



Κινητήρες
Σε ό,τι αφορά τα σύνολα βενζίνης, αυτά είναι δύο και έχουν ισχύ 150 PS. Το ένα απ αυτά συνοδεύεται από ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία, ενώ κανένα από τα δύο δεν συνοδεύεται από σύστημα τετρακίνησης. Έτσι, η περιοχή δράσης των συγκεκριμένων Octavia Scout είναι περισσότερο η ζούγκλα της μεγαλούπολης και λιγότερο τα τραχιά εδάφη. Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι το "Scout 2.0 TDI DSG 4x4", με 200 PS και τετρακίνηση. Ο πιο ισχυρός diesel κινητήρας με μέγιστη ροπή 400 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., δεν πτοείται από δυσκολίες.
Αν κριθεί απαραίτητο, είναι σε θέση να ρυμουλκήσει φορτίο έως και δύο τόνων, ενώ στο χώρο αποσκευών των maximum 1.700 λίτρων θα χωρέσουν και μεγάλου όγκου αντικείμενα. Εναλλακτικά, διατίθεται και η έκδοση με τον diesel των 2,0 λίτρων, των 150 PS και  τετρακίνηση. Το standard DSG κιβώτιο συνεργάζεται απροβλημάτιστα με τον κινητήρα και η ανάρτηση παρέχει ένα υγιές περιθώριο μεταξύ άνεσης και σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς, με τα standard ελαστικά των 18 ιντσών νε γεμίζουν τους θόλους των τροχών.



Οδηγώντας
Τίποτα δεν αλλάζει σε ό,τι αφορά τη γενική καταλληλότητα του εν λόγω Skoda, αφού το Scout περνά σχεδόν από παντού, όπως ένας ελβετικός στρατιωτικός σουγιάς σε μορφή αυτοκινήτου. Η παροχή χώρων, τόσο μπροστά όσο και πίσω, είναι άφθονη, με το δεύτερο τομέα να ενθουσιάζει με το μεγάλο περιθώριο πάνω από το κεφάλι των επιβατών, που κάθονται εκεί. Αποκλειστικά στο Scout, οι πέντε επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού, παίρνουν θέση στα καθίσματα με τα καλύμματα, που συνδυάζουν ύφασμα και το υλικό thermo flux.  Το εσωτερικό δείχνει αρμονικό, ειδικά στην καφέ-μαύρη έκδοση σε συνδυασμό με τη διακοσμητική λωρίδα σε καφέ χρώμα ξύλου.



Συμπέρασμα
Το Scout είναι κάτι περισσότερο από ένα συνηθισμένο station wagon, σίγουρα, όμως, όχι ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου όχημα. Αν σας αρέσει μόνο η εκτός δρόμου οπτική του, μπορείτε με την προσθιοκίνητη έκδοση να εξοικονομήσετε λίγα ευρώ.