Κυριλέ κοστούμι, για όλους: Το Renault Arkana είναι το πιο προσιτό SUV με coupé γραμμή. Πόσο καλά τα καταφέρνει;
Tα lift back SUV ή κουπέ SUV μπήκαν στην ζωή μας το 2008, όταν παρουσιάστηκε η BMW X6. Αν και στην αρχή το νέο σχήμα μας ξένισε, όλο και περισσότεροι κατασκευαστές το υιοθετούν, αφού έχει μπει για τα καλά στο καλάθι επιλογών των αγοραστών. Για μερικούς είναι ο πιο πρακτικός τρόπος οδήγησης ενός διαφορετικού SUV, ενώ για άλλους είναι ο πιο κομψός τρόπος οδήγησης ενός αυτοκινήτου. Το Renault Arkana είναι η πρώτη πρόταση της γαλλικής εταιρείας σε αυτή την ξεχωριστή κατηγορία.
Βασιζόμενο στο Captur, το πολυτάλαντο crossover εκτείνεται στα 4,57 μέτρα. Ωστόσο, το πλεονέκτημα των +34 εκατοστών του μήκους εξαφανίζεται σε μεγάλο βαθμό στο πίσω μέρος του, αφού αυτό περιορίζεται από ένα μακρύ, χαμηλά τοποθετημένο τζάμι, αλλά και λόγω του ψηλού πίσω μέρους. Το άνοιγμα της πίσω πόρτας, ξυπνά, σε όσους τις έζησαν, τις καλύτερες αναμνήσεις των συνηθισμένων lift back της δεκαετίας του 80 και του 90. Ο χώρος αποσκευών φιλοξενεί αντικείμενα με όγκο 513 λίτρων, που είναι αρκετά για κάθε… επίθεση στα πολυκαταστήματα ή για τις θερινές διακοπές. Αφού αναδιπλώσετε το διαιρούμενο στα δύο πίσω κάθισμα, η κεκλιμένη οροφή «κλέβει» διαθέσιμο χώρο, με το μέγιστο όγκο των 1.296 λίτρων να είναι απλά στο όριο των δυνατοτήτων της κατηγορίας.
Την ίδια στιγμή, η ελευθερία κινήσεων του κεφαλιού στα πίσω καθίσματα είναι κι αυτή περιορισμένη, ειδικά για αναστήματα πάνω από 1,80.
Αφήνοντας κατά μέρος ό,τι αφορά την παροχή χώρων, το Arkana παραμένει αυτό που είναι: ένα μικρομεσαίο. Τίποτε περισσότερο, αλλά και τίποτε λιγότερο. Ο διαθέσιμος χώρος στα μπροστινά καθίσματα είναι εντάξει, η διάταξη των διακοπτών και των οθονών, με εξαίρεση το χαμηλά τοποθετημένο μπουτόν του θερμαινόμενου πίσω παραθύρου, έχουν νόημα και είναι εύκολο να τα μάθετε.
Κινητήρας
Ένας παλιός γνωστός κινητήρας βρίσκεται κάτω από το μπροστινό καπό του Arkana: Το τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1,33 λίτρων, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Mercedes και λειτουργεί σε διάφορα επίπεδα ισχύος σε πολλά μοντέλα και των δύο εταιρειών. Δικαιολογημένα βέβαια, αφού ο κινητήρας των 140 PS έχει πολιτισμένη λειτουργία, η μέγιστη ροπή του των 260 Nm είναι διαθέσιμη από νωρίς και η παροχή ισχύος αποδίδεται ευχάριστα ομοιόμορφα. Κατά τη μέτρηση της επιτάχυνσης, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας αποδείχθηκε ακόμα πιο… βιαστικό σε σχέση και με τις δικές του εργοστασιακές προδιαγραφές, επιταχύνοντας σε 9,4 δευτερόλεπτα από στάση έως τα 100 km/h, δηλαδή κατά 0,4 δευτ. πιο γρήγορα σε σχέση με ό,τι είχε υποσχεθεί η Renault. Περισσότερο αναμενόμενη ήταν η διαφορά στην κατανάλωση. Αντί των προκαθορισμένων 5,9 λίτρων, στην τυποποιημένη διαδρομή της μέτρησης της κατανάλωσης φτάσαμε στα 7,5 λίτρα. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μια απόκλιση της τάξης του 27%, αλλά, από την άλλη, εξακολουθεί να είναι μια τίμια επίδοση για το υψηλό SUV.
Οδηγώντας
Πάντως, το σασί και η ανάρτηση δε βρίσκονται υπό πίεση. Εξαιτίας της μάλλον σφιχτής ρύθμισης, η άνεση παραμένει διαχειρίσιμη, αλλά το Arkana δεν είναι μια σπορτίφ πρόταση, έχει υψηλή δομή και πρέπει να εξελίξει το δικό του τρόπο ζωής. Πάντα με προσοχή στην ασφάλεια, το ESP επεμβαίνει νωρίς και με αυστηρότητα, αλλά στη συνέχεια γίνεται πιο χαλαρό και επεμβαίνει αργότερα.
Αλλά ένα τέτοιο μικρομεσαίο SUV, ακόμα και ως lift back, είναι πιο κατάλληλο για μια χαλαρή βόλτα, αφού στη συνέχεια, θα μείνει επίσης χρόνος για να απολαύσει κανείς το έξυπνο λειτουργικό σύστημα easy-link με συνδέσεις Apple και Android και την αντίστοιχη υποδομή. Το γεγονός, δε, ότι τα υλικά που χρησιμοποιούνται, δείχνουν μάλλον απλά, μπορεί να ξεπεραστεί με τη… σωστή τιμή, η οποία στο εξωτερικό πλησιάζει τα 30.000 ευρώ στην εκδοχή της δοκιμής μας, την Intens.
Συμπέρασμα
Κάτω από το κομψό αμάξωμά του, το Arkana είναι ένα τίμιο μικρομεσαίο με όλα τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Το εν μέρει απλό επίπεδο της ποιότητας κατασκευής συμπληρώνεται από τον καθ όλα πειστικό κινητήρα και φυσικά την αρκετά καλή τιμή του (στην ελληνική αγορά αναμένεται να ξεκινά από 28.000 ευρώ, περίπου).