Οδηγούμε την μικρή έκδοση του νέου VW Golf 8, με τον 1000άρη κινητήρα των 110 ίππων και το mild hybrid σύστημα των 48 volt.
Το Golf είναι η Volkswagen. Το μοντέλο αυτό είναι η καρδιά της μάρκας και ο βασικός πυλώνας της. Με την όγδοη γενιά του δημοφιλούς μπεστ σέλερ, η εταιρεία με έδρα το Βόλφσμπουργκ στοχεύει για μια ακόμη φορά την κορυφή. Το νέο Golf 8 αρχικά διατίθεται με πέντε παραλλαγές του κινητήρα που στοχεύουν στην οδηγική απόλαυση και την χαμηλή κατανάλωση. Ένα τέτοιο παράδειγμα, και μάλιστα πολύ καλό, είναι το 1,0 eTSI που δοκιμάσαμε.
Δεν υπάρχουν αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση ή την σχεδίαση του Golf 1.0 eTSI, με την χαμηλότερη και πιο μοντέρνα πρόσοψη και το πιο ψηλό πίσω μέρος, να τονίζουν το δυναμισμό του. Τα standard φώτα LED εμπρός και πίσω συμπληρώνουν την εικόνα. Το εσωτερικό του νέου Golf είναι πλήρως ψηφιακό, χωρίς κουμπιά και διακόπτες, και το 1.0 eTSi δεν αποτελεί εξαίρεση. Απαιτείται λοιπόν και εδώ κάποιος χρόνος εξοικείωσης, αλλά η συνέχεια σίγουρα σε ανταμείβει, ειδικά όταν οι φωνητικές εντολές και το "Hey Volkswagen" μπουν στο παιγνίδι. Η ποιότητα είναι εξαιρετική, με μαλακά υλικά και πολύ καλή συναρμογή.
Κινητήρας - Επιδόσεις
Ο 3κύλινδρος 1000άρης TSI κινητήρας του Golf της δοκιμής μας, αποδίδει 110 ίππους (81 kW), ακριβώς την ίδια απόδοση του 1.6 λίτρων κινητήρα που διέθετε το Golf GTI την δεκαετία του 1970. Το eTSI της δοκιμής μας διαθέτει mild hybrid σύστημα 48 volt που υποστηρίζει τον μικρό turbo κινητήρα με ηλεκτρική ώθηση κατά την εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες, ενώ διαθέτει λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Η ηλεκτρική ώθηση είναι αισθητή κατά την επιτάχυνση, με το 0-100 χλμ/ώρα να ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 10 δευτ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 202 χλμ/ώρα. Η κατανάλωση του Golf 1.0 eTSI είναι 5,3 λίτρα/100 χλμ. και το βάρος του φτάνει τα 1.300 κιλά. Το Golf 1.0 eTSi αποπνέει την ίδια αίσθηση με τα μεγαλύτερα αδέλφια του. Είναι άνετο και ήσυχο, προσπερνάει απροβλημάτιστα τις κακοτεχνίες των δρόμων και ξεχωρίζει για την ποιότητα κύλισης που προσφέρει στους επιβάτες του.
Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει προβολείς LED, ψηφιακά όργανα, κλιματισμό και πολυάριθμα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Το μεταξόνιο μήκους 2,62 μέτρων εξασφαλίζει άνετους χώρους για 4 ενήλικες και ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 380 λίτρα. Η υβριδική έκδοση των 48-volt κοστίζει 2.600 ευρώ επιπλέον από το "απλό" 1.0 TSI και διαμορφώνει την τελική τιμή του Golf της δοκιμής μας με το αυτόματο DSG κιβώτιο στα 26.972 ευρώ στην γερμανική αγορά και για το επίπεδο εξοπλισμού Style. Στην ελληνική αγορά διατίθεται to "απλό" 1.0 TSI, με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στην εξοπλιστική έκδοση Life, στις 20.200 ευρώ.
Συμπέρασμα
Το VW Golf 1.0 eTSi ξεχωρίζει για το στιλ και την τεχνολογία του, παραμένει ένα αυθεντικό Golf, δηλαδή εύκολο στη χρήση, με καλή οδική συμπεριφορά του, ενώ σε αυτή την έκδοση είναι και προσιτό.