Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
5 φωτογραφίες »

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό FIAT 500 Cabrio

Διαβάστηκε από 27435 αναγνώστες - 11/11/2020

Το νέο FIAT 500, που μπαίνει στην πρίζα, είναι έτοιμο! Το AUTO BILD κάνει τα πρώτα χιλιόμετρα με την cabrio έκδοση.

Τα μικρά αυτοκίνητα με το κάτι παραπάνω, είναι ένας τομέας ξεκάθαρα ιταλικός. Η FIAT εμπορεύεται έξυπνα τη δεύτερη γενιά του 500 ως εποχούμενη αίσθηση ζωής εδώ και 13 χρόνια. Το νεώτερο 500 ξεκινά άμεσα την εμπορική πορεία του τόσο ως κλειστό όσο και ως cabrio, βασισμένο σε μια τελείως εκ νέου εξελιγμένη πλατφόρμα. Ταυτόχρονα, είναι το πρώτο μεγάλης κλίμακας πλήρως ηλεκτροκίνητο μοντέλο της FIAT.



Η αύξηση του μεγέθους είναι σαφής: Έξι εκατοστά περισσότερο μήκος και πλάτος και το μακρύτερο κατά δύο εκατοστά μεταξόνιο μπορούν να γίνουν αισθητά στο εσωτερικό. Η FIAT υπόσχεται επίσης περισσότερο εσωτερικό πλάτος στα μπροστινά καθίσματα κατά τέσσερα εκατοστά. Από την πλευρά μας, εμείς πιστεύουμε ότι ποτέ παλιότερα η ελευθερία κινήσεων σε ένα 500 δεν ήταν τόσο μεγάλη και η ιδέα της λειτουργίας δεν ήταν τόσο εργονομική και ταυτόχρονα σύγχρονη. Μερικές λεπτομέρειες αυτού του mini μοντέλου δείχνουν πολύ... κυριλέ. Οι ηλεκτρονικές λαβές των θυρών στο εξωτερικό, οι φίνοι ασημένιοι διακόπτες για το άνοιγμα των θυρών στα πάνελ τους, το σύστημα keyless go και ένα αυτόματο πληκτρολόγιο σε σχεδίαση βερνικιού πιάνου επειδεικνύουν έναν premium χαρακτήρα.



Η ομάδα του Γερμανού αρχισχεδιαστή, Klaus Busse, έκανε εξαιρετική δουλειά: Η τρίτη γενιά του 500 δε φέρει ούτε ένα γραμμάριο χρωμίου επιπλέον και, αντί να μεταφέρει στη σύγχρονη εποχή την αρχική σχεδιαστική ιδέα, προτιμά μια πρόταση για εδώ και τώρα. Οι δύο προβολείς LED στο χωρίς γρίλια μπροστινό μέρος και οι έως και 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου είναι εντυπωσιακά στοιχεία.

Οδηγώντας
Κατά την πρώτη διαδρομή του μέσα στη φασαρία του Τορίνο, το μικρό FIAT κατάφερε να δείξει τι είναι ικανό να κάνει: Με έναν ηλεκτροκινητήρα 87 kW (λίγο παραπάνω από 118 ίππους), συμμετέχει με τον καλύτερο τρόπο, όπου και όταν είναι απαραίτητο. Η επιτάχυνση από στάση έως τα 50 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 3,1 δευτερόλεπτα. Ο Ιταλός είναι τουλάχιστον εξίσου ευχαριστημένος με τη βοήθεια του υποβοηθούμενου ρολαρίσματος και στη συνέχεια με τη "λειτουργία-ενός-πεντάλ-"αυτονομία" ή όταν η μπαταρία είναι χαμηλής φόρτισης, η οποία επιτρέπει μέγιστη ταχύτητα 80 km/h στη λειτουργία Sherpa. Η άνεση κατά την οδήγηση δείχνει πολύ πιο ώριμη σε σχέση με του προκάτοχου μοντέλου, ενώ και η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης είναι πιο ευαίσθητη.

Η FIAT υπόσχεται ότι η μπαταρία χωρητικότητας 42 kWh είναι σε θέση να παρέχει πρακτική αυτονομία 320 km (κατά NEDC). Για τη φόρτιση υπάρχει μια τυπική θύρα σύνδεσης CCS στη δεξιά πίσω πλευρά στο πλαϊνό πλαίσιο. Σε ταχυφορτιστή (φόρτιση DC με έως και 85 kW) ρέει στην μπαταρία σε μόλις πέντε λεπτά αρκετή ισχύς για 50 χιλιόμετρα. Υπό ιδανικές συνθήκες, έως και 80% της χωρητικότητας θα φορτιστεί σε 35 λεπτά.
Οι μηχανικοί της FIAT έχουν επίσης κάνει την εργασία τους όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, καθώς το 500 εφοδιάζεται με ένα σύστημα προειδοποίησης υπνηλίας και αναγνώρισης πινακίδων με ορίο ταχύτητας. Μάλιστα, ως καινοτομία στην κατηγορία του, το 500 μπορεί να κινηθεί ακόμα και αυτόνομα στο επίπεδο 2. Η κατάσταση της φόρτισης μπορεί να υποβληθεί ως ερώτηση μέσω εφαρμογής σε smartphone ή μια διαδρομή μπορεί να σταλεί στο σύστημα πλοήγησης εκ των προτέρων.



Το νέο σύστημα "UConnect 5" με κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών βρίσκεται τοποθετημένο στο ταμπλό, όπως παλιότερα ο κεντρικός καθρέφτης στο αρχικό μοντέλο. Ταυτόχρονα είναι επίσης κατάλληλο ως σημείο πρόσβασης (hotspot) για έως και οκτώ κινητές συσκευές. Όλα αυτά έχουν την τιμή τους, φυσικά: Το ειδικό -για το λανσάρισμα- μοντέλο La Prima κοστίζει στη Γερμανία τουλάχιστον 34.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων πρόσθετων - μείον 9.000 ευρώ του περιβαλλοντικού bonus.

Συμπέρασμα
Το νέο FIAT 500 κάνει ένα επιτυχημένο ντεμπούτο με την ηλεκτροκίνητη έκδοσή του. Η σχεδίαση είναι εντυπωσιακή, ενώ η τεχνολογία κίνησης, η αυτονομία και τα αυτόνομα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού βρίσκονται σε ένα σύγχρονο επίπεδο.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις