Η ασύλληπτη τελική ταχύτητα που μπορεί να ξεπεράσει τα 500 χλμ/ώρα ξεχωρίζει στην νέα Bugatti Bolide, το hyper sports των 1850 ίππων που παρουσίασε η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Bugatti ανακοίνωσε το επόμενο φιλόδοξο project, ένα supercar μοντέλο με την ονομασία Bugatti Bolide. Το αυτοκίνητο που κατασκευάζει ο γαλλικός κολοσσός αναμένεται να διεκδικήσει την πρωτιά στο απόλυτο ρεκόρ τελικής ταχύτητας το οποίο και σημείωσε πρόσφατα το SSC Tuatara (533,92 χλμ/ώρα), που έχει τον τίτλο του ταχύτερου τετράτροχου παραγωγής. Ποια είναι ωστόσο εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα καταστήσουν μοναδικό και πρωτοπόρο το μοντέλο Bugatti Bolide;
Όταν σκεφτόμαστε την Bugatti, ένα πράγμα έρχεται κατευθείαν στο μυαλό μας. Ο τέλειος συνδυασμός δύναμης και πολυτέλειας. Ένα πλεονέκτημα το οποίο δεν μπορούν να απολαύσουν οδηγοί άλλων πανίσχυρων αυτοκινήτων της Veyron και της Chiron, επί παραδείγματι, οι οποίοι θα πρέπει να αφήσουν σε δεύτερη μοίρα την άνεση για να αγγίξουν ταχύτητες πάνω από 400χλμ/ώρα. Με την νέα Bugatti Bolide το μόνο μειονέκτημα είναι η... παρουσία μόνο συνοδηγού, μιας και το μοντέλο δημιουργήθηκε αποκλειστικά για πίστα. Σε μόλις οκτώ μήνες, η ομάδα γύρω από τον Stefan Ellrott (Επικεφαλής Τεχνικής Ανάπτυξης) ανέπτυξε ένα αυτοκίνητο που δείχνει πώς θα μπορούσε να μοιάζει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο μάρκας Bugatti που πληροί όλες τις απαιτήσεις ασφάλειας της FIA.
Σε οπτικό επίπεδο, με διαστάσεις πλάτους 99,5 εκατοστών και μήκους 4,76 μέτρων δεν θυμίζει σε τίποτα το Chiron. Αντιθέτως, ο θρυλικός κινητήρας W16 8 λίτρων, είναι κοινός με την «αδελφική» θυγατρική. Στόχος ήταν να σχεδιαστεί το μικρότερο δυνατό κέλυφος στο οποίο ο κινητήρας W16 θα χωρούσε και θα απέδιδε χωρίς περιορισμούς. Για τον λόγο αυτό, κορυφαία προτεραιότητα ήταν η εξοικονόμηση βάρους, με αποτέλεσμα να προκύψει το εντυπωσιακά χαμηλό βάρος των 1240 κιλών. Στην κατασκευή πολλών επιμέρους τμημάτων χρησιμοποιήθηκαν τιτάνιο (και από 3d εκτυπωτές), καθώς και ανθρακονήματα.
Ο πανίσχυρος κινητήρας καταλαμβάνει μόνο ένα μικρό μερίδιο των 1240 κιλών. Σε σύγκριση με τα πιο ισχυρά μοντέλα δρόμου Divo και Centodieci, καθένα εκ των οποίων έχει ισχύ 1600 ίππους, οι μηχανικοί της Bugatti επανασχέδιασαν εκτενώς τον κινητήρα W16. Οι τέσσερις υπερσυμπιεστές έχουν βελτιστοποιήσει τα πτερύγια για περισσότερη πίεση ώθησης, η λίπανση ξηρού κάρτερ έχει τροποποιηθεί, χρησιμοποιούνται intercooler αέρος-αέρος και ψυγεία ψύξης νερού. Δεν υπάρχουν πλέον συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής.
Αν αναλογιστούμε πως θα έχει ιπποδύναμη 1850 άλογα σε 1240 κιλά η αναλογία ισχύος προς βάρος δίνει το απίστευτο 0,67 κιλά ανά ίππο! Το μοντέλο Koenigsegg One: 1, που παρουσιάστηκε το 2014 με αναλογία ισχύος προς βάρος 1 κιλό ανά άλογο (1360 άλογα προς 1360 κιλά) προκάλεσε αίσθηση στον τότε κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, συνεπώς η Bugatti Bolide έρχεται για να «τρυπήσει» εκείνο το ταβάνι. H ιπποδύναμη 1850 άλογα και μέγιστη ροπή 1850 Nm αφορά αγωνιστικού τύπου βενζίνης 110 οκτανίων, ενώ με 98 οκτάνια η ιπποδύναμη πέφτει στα 1600 άλογα, Τέλος, έχει μέγιστη πλευρική επιτάχυνση 2,8 G.
Χάρη στην τετρακίνηση, το σπορ αυτοκίνητο μπορεί να επιταχύνει στα 0-100 σε μόλις 2,17 δευτερόλεπτα. Ο χρόνος για 0-300 με 7,37 δευτερόλεπτα εντυπωσιάζει ακόμη περισσότερο. Η μεγάλη αίσθηση προκύπτει από την προοπτική τελικής ταχύτητας άνω των 500 χιλιομέτρων την ώρα και για τον μεγάλο γύρο Nordschleife στην «πράσινη κόλαση» του Nürburgring θα χρειάζεται 5 λεπτά και 23,1 δευτερόλεπτα. Τουλάχιστον στη θεωρία, επειδή όλες αυτές οι τιμές προβλέπονται σε επίπεδο προσομοίωσης.
Δεν έχει ακόμη το συγκεκριμένο μοντέλο θα εμφανιστεί σε περιορισμένη παραγωγή. Πάντως, ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο εντοπίστηκε στη γαλλική πίστα αγώνων Paul Ricard κοντά στην Μασσαλία, συνεπώς δεν αποκλείεται να εμφανιστεί στην αγορά για κάποιους υπερτυχερούς.
Ένα πάντως είναι αδιαμφισβήτητο. Η Bugatti Bolide είναι πιο επιθετικό, ασυμβίβαστο, ταχύτερο και ελαφρύτερο αυτοκίνητο στην πρόσφατη ιστορία της γαλλικής φίρμας.