Οδηγούμε Porsche Cayman GT4 RS: Ατμοσφαιρική κραυγή!
Η «ωμή» Porsche Cayman GT4 RS «κλείνει» με τον καλύτερο τρόπο την εποχή της βενζινοκίνησης
Ζούμε σε εποχές περίεργες για τους «βενζινοαίματους», τους λάτρεις των επιδόσεων και της ανόθευτης οδηγικής απόλαυσης, αυτής που το ουρλιαχτό των θερμικών μοτέρ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας, σαν soundtrack ταινίας θρίλερ που σε κρατά σε αγωνία.
Η περιβαλλοντολογική συνείδηση απαιτεί εξηλεκτρισμό και χαμηλούς ρύπους. Η χαμηλή κατανάλωση παίζει πρώτο ρόλο στην εξέλιξη των νέων κινητήρων, οι οποίοι είναι υποκυβισμένοι με turbo, ενός εξαρτήματος που, σαν σε ειρωνεία, παλαιότερα ήταν συνώνυμο των μοντέλων επιδόσεων και δεν χρησιμοποιούταν σε απλές, «γήινες» εκδόσεις. Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην, και η νόρμα, τόσο στις λίγες «πολεμικές» κατασκευές που έχουν απομείνει, όσο και τα καθημερινά μοντέλα, είναι η υπερτροφοδότηση.
Λίγο πριν την οριστική κατάργηση των θερμικών κινητήρων στην Ευρώπη, η Porsche αποφάσισε να πάρει το μοτέρ της 911 GT3 και να το στριμώξει στο σκαρί της Cayman, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που μιλά απευθείας στην καρδιά των απανταχού petrolheads και αποτελεί το Κύκνειο Ασμα μιας εποχής που σβήνει. Την Cayman GT4 RS.
Πολεμική εμφάνιση, γεμάτη από αεραγωγούς και «φτερούγες»
Το μοντέλο είναι σκληροπυρηνικό και το δείχνει περίτρανα, σε κάθε χιλιοστό του αμαξώματος. Ένα τεράστιο splitter προεξέχει από το κάτω μέρος του «θυμωμένου» προφυλακτήρα, ενώ το εμπρός ανθρακονημάτινο «καπό», άβαφο για extra «πολεμικούς» πόντους, έχει δύο μεγάλους NACA αεραγωγούς για πιο αποτελεσματική ψύξη των φρένων. Τα φτερά, επίσης από ανθρακονήματα, έχουν ανοίγματα, από όπου βγαίνει ο περίσσιος αέρας από τους θόλους, μειώνοντας την αεροδυναμική πίεση και κάνοντας ουσιαστικά το εμπρός μέρος της GT4 RS να «βεντουζώνει» στο οδόστρωμα. Πίσω, μια τεράστια «φτερούγα» με ανάποδες βάσεις («swan neck» ονομάζονται, αφού μοιάζουν με το λαιμό του κύκνου) φροντίζει για επιπλέον κάθετη δύναμη στην «ουρά» της ακραίας Porsche. Στο πλάι, εκεί που κάποτε υπήρχαν πίσω πλευρικά παράθυρα, τώρα δεσπόζουν δύο carbon εισαγωγές αέρα, που τροφοδοτούν με το απαραίτητο οξυγόνο την «καρδιά» του κτήνους από το Zuffenhausen: Το ατμοσφαιρικό boxer μοτέρ των 4.000 κυβικών, που στροφάρει ως τις 9.000 σ.α.λ και αποδίδει 500 άλογα.
Σχολιάστε |