Πρώτη Δοκιμή: BMW X4: Μην το κοιτάς μόνο, οδήγησε το
Διαβάστηκε από 6613 αναγνώστες - 24/7/2018
Το Χ4 έχει διαφορετική εμφάνιση από το πολύ καλό Χ3, είναι όμως και πιο ακριβό. Αξίζει τελικά η διαφορά στην τιμή;
Η BMW δεν μένει μόνο στην εξωτερική εμφάνιση, αλλά παρουσιάζει ολοκληρωμένες προτάσεις, όπως και στην περίπτωση του νέου Χ4.
Για παράδειγμα το Χ3 έχει αμφιλεγόμενη εμφάνιση, όμως είναι ικανό για πολλά πράγματα. Για αυτό το λόγο, μην ασχολείστε μόνο με την εξωτερική εικόνα, αλλά μπείτε μέσα και οδηγείστε το. Αν κοιτάξεις στο πίσω μέρος, αναγράφεται η λέξη Χ4 και όμως αν βρίσκεσαι στη θέση του οδηγού, σου φαίνεται σχεδόν ίδιο με το Χ3. Με άψογο και λειτουργικό πιλοτήριο, άνετα και εργονομικά καθίσματα και την απαράμιλλη λειτουργία του iDrive. Αλλά όταν αποφασίζουμε να σταθμεύσουμε και γυρίσουμε το κεφάλι προς τα πίσω, από την μεσαία κολώνα και πίσω, όλα είναι διαφορετικά σε σχέση με το Χ3, εξαιτίας του μακρύτερου πίσω τμήματος και της φαρδύτερης πίσω κολώνας.
Ακόμα πιο ξεκάθαρα όμως, το ιδιαίτερο σχήμα του X4 αποκαλύπτεται στο πίσω κάθισμα. Είναι ακόμα πιο δύσκολο να μπεις, επειδή η οροφή έχει κατέβει και πρέπει να γλιστρήσεις πάνω στα καθίσματα, μέχρι να βολευτείς στο συνολικό ύψος των 1,9 μέτρων. Αυτό είναι λογικό, επειδή το X4 είναι τουλάχιστον 55 χιλιοστά μικρότερο σε σύγκριση με το X3 και έχει 50 χιλιοστά λιγότερο χώρο για το κεφάλι στο εσωτερικό, χωρίς όμως να είναι ενοχλητικό. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών, ο οποίος θα αποθηκεύσει δύο σάκους λιγότερους με διπλωμένα καθίσματα, σε σχέση με τον κλασικό SUVσυνάδελφο, το Χ3. Στον αντίποδα, το Χ4 είναι λίγο μακρύτερο και έτσι εξασφαλίζει 15 χιλιοστά περισσότερο χώρο για τα πόδια, ενώ η πίσω πόρτα έχει ύψος ανοίγματος στα 1,9 μέτρα, τουλάχιστον έξι εκατοστά υψηλότερα από την πίσω πόρτα του X3.
Αρκετά με την περιγραφή όμως, ας ξεκινήσουμε. Δεν χωράει αμφιβολία από τα πρώτα μέτρα συμβίωσης με το X4 xDrive30i, ότι πρόκειται για αυτοκίνητο της Βαυαρικής εταιρίας. Το σασί των 1.800 κιλών χρειάζεται 6,6 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει μέχρι τα πρώτα 100 χιλιόμετρα. «Στροφάρει» με ευκολία μέχρι τις 6500 σ.α.λ και φτάνει τα 240 χλμ/ώρα τελικής, νούμερα αρκετά ικανοποιητικά για την κατηγορία. Το Χ4 καταναλώνει 10,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αν όμως είσαι με το γκάζι στο πάτωμα, να είσαι έτοιμος για 15 λίτρα ή και περισσότερο. Τον τετρακύλινδρο κινητήρα με τον ψιλό ήχο, βοηθάει ένα φίλτρο σωματιδίων Euro 6d TEMP, στην προσπάθεια για καθαρούς ρύπους. Η Χ4 ασχολείται επιπλέον με τις στροφές και την ιδανική γραμμή.
Στον εξοπλισμό M Sport X, από τα καθίσματα μέχρι τα φρένα, όλα έχουν αφεθεί στην φροντίδα της M-Sport. Το χοντρό τιμόνι είναι εύχρηστο και οι τροχοί των 20 ιντσών με διάμετρο 275/40, δεν χάνουν σχεδόν ποτέ την πρόσφυση τους με την άσφαλτο. Το αυτόματο οκτατάχυτο κιβώτιο φαίνεται να συνδέεται άμεσα με το πεντάλ του γκαζιού. Παρά την καλή βασική άνεση που προσφέρει η ανάρτηση, εν τούτοις αφήνει μερικές ανωμαλίες του οδοστρώματος να περάσουν στο εσωτερικό. Φτάνοντας στο ταμείο, το Χ4 είναι ακριβότερο από το πιο πρακτικό Χ3.