Η AUTO BILD παίρνει κατ αποκλειστικότητα θέση στο κάθισμα του συνοδηγού της νέας Octavia RS. Στο τιμόνι; Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Skoda και επικεφαλής του τμήματος τεχνολογίας, Christian Strube.
Τσεχία, Mlada Boleslav. Εκεί, που ξεκίνησαν τα πάντα για τη μάρκα Skoda πριν από 125 χρόνια, συναντάμε σήμερα τη νεότερη, πιο σπορ και πάνω απ όλα την πιο σημαντική προσθήκη στην οικογένεια.
Προτού ξεκινήσουμε, κάνουμε έναν γύρο γύρω από τη νέα Skoda Octavia RS. Στο μπροστινό μέρος γίνεται γρήγορα εμφανής αυτή η έντονη ομοιότητα με τη Mercedes E-Class (W 212), η οποία κυκλοφόρησε πριν από δέκα χρόνια και έχει δώσει τη θέση της σε μία σπορτίφ, αλλά ακόμα διακριτική πρόσοψη στη νέα γενιά. Η μπροστινή γρίλια τώρα λάμπει πάντα σε μαύρο χρώμα, όπως επίσης τα καλύμματα των καθρεφτών και τα σπόιλερ στο πίσω μέρος της station wagon εκδοχής. Από την πλευρά της, η sedan εκδοχή έχει ένα κοφτό πίσω μέρος. Παίρνουμε θέση στα νέα και πολύ άνετα σπορ καθίσματα.
Στο τιμόνι
Ο Christian Strube, μέλος του διοικητικού συμβουλίου και επικεφαλής για την τεχνολογική ανάπτυξη στη Skoda. Κάνει γρήγορες κινήσεις με το δάχτυλό του στο μενού κλιματισμού χωρίς καμία καθυστέρηση, έτσι ώστε να μην μπούμε στο αυτοκίνητο στην υψηλή θερμοκρασία των 28 βαθμών Κελσίου.
Τώρα, όμως, έφτασε η ώρα! Κάτω από το μπροστινό καπό βρίσκεται ένας δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας 245 ίππων, ο οποίος επιταχύνει το τσεχικό μοντέλο από στάση έως τα 100 km/h μέσα σε 6,7 δευτερόλεπτα. Πριν φτάσουμε, όμως, εκεί, περιηγούμαστε για λίγο στο Mlada Boleslav. Το RS συνεχίζει να κυλά με αρκετή άνεση πάνω στο δρόμο, μερικές φορές, όμως, με όχι τόσο υψηλή ποιότητα, όντας εφοδιασμένο με το προαιρετικό σετ τροχών των 19 ιντσών και χωρίς σύστημα προσαρμοζόμενης ανάρτησης.
Οδηγώντας
Περνώντας την πινακίδα, που σηματοδοτεί το όριο της πόλης, ο επικεφαλής τεχνολογίας της Skoda είναι εμφανώς ευχαριστημένος, πιέζει περισσότερο το δεξί πόδι του στο γκάζι, αλλάζει σχέση στο αυτόματο κιβώτιο από "D" σε "S" και βάζει τα δάχτυλά του στα paddles. Η Skoda Octavia RS υπακούει αμέσως, «κατεβάζει» δύο σχέσεις με ταχύτητα αστραπής και πιέζει το σώμα μας επιδέξια στο σπορ κάθισμα χάρη και στη ροπή των 370 Nm. Όσον αφορά τον ήχο, το τσεχικό μοντέλο έδειξε πως είναι μάλλον συγκρατημένο. Αλλά μην ανησυχείτε: Ο Christian Strube μας διαβεβαίωσε ότι μια γεννήτρια ήχου και ένα σύστημα εξάτμισης θα είναι διαθέσιμα κατά την κυκλοφορία της Octavia RS ακόμα και κατά τη διάρκεια του 2020.
Η μεγαλύτερη καινοτομία, που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον μάλλον για τους οδηγούς εταιρικών αυτοκινήτων όσον αφορά τη φορολογική ελάφρυνσή τους, είναι η εξής: για πρώτη φορά, η Skoda διαθέτει μία Octavia RS ως plug-in υβριδικό μοντέλο, πέρα από τη βενζινοκίνητη και την diesel έκδοση (που θα διατίθεται προαιρετικά με τετρακίνηση). Όσον αφορά την απόδοση, το RS plug-in-hybrid είναι ισοδύναμο με το βενζινοκίνητο μοντέλο, κάτι που σημαίνει πως η συνδυαστική ισχύς του φτάνει τα 245 PS. Αυτή προέρχεται από τον TSI κινητήρα των 1,4 λίτρων και των 150 PS και έναν ηλεκτροκινητήρα 85 kW (114 PS). Ο τελευταίος είναι αρκετός για να διανυθούν αμιγώς ηλεκτροκίνητα 60 χιλιόμετρα. Μέχρι στιγμής, η Skoda δεν έχει δώσει καμία πληροφορία σχετικά με τις τιμές.
Συμπέρασμα
Είναι σίγουρο ότι το σπορ μοντέλο της Skoda έχει μπροστά του ένα ισχυρό μέλλον. Το ερώτημα παραμένει ποια έκδοσή του θα κερδίσει τον αγώνα: η βενζινοκίνητη, η diesel ή το νέο υβριδικό plug-in;