Μπορεί να φαίνεται σαν στενός συγγενής του Peugeot 5008, αλλά αυτός εδώ ο Γάλλος μοιάζει να κυλάει πάνω σε ένα μαγικό χαλί.
Μετά το Peugeot 5008, το Opel Grandland X και το DS 7 Crossback, το C5 Aircross ακολουθεί πάνω στην ίδια βάση, είναι δηλαδή ένα SUV πλήρους μεγέθους, που θέλει να οριστεί ως ο βασιλιάς των ανέσεων. Στην τοποθέτηση των δηλώσεων της, η Citroën υποστηρίζει ότι η ναυαρχίδα της μάρκας πρέπει να καλλιεργεί τις παλιές γαλλικές αρετές. "Το Aircross θα προσφέρει τα καλύτερα επίπεδα άνεσης στην κατηγορία", υποσχέθηκε ο επικεφαλής του project Jean-Philippe Lamy, ο οποίος κάθεται πίσω από το τιμόνι στο πρώτο κομμάτι της διαδρομής. Υψηλοί οι στόχοι της Γαλλικής εταιρίας, καθώς η μεσαία κατηγορία SUV απλώνεται από το Volvo XC40 έως το VW Tiguan, ενώ ο Lamy κατατάσσει το αυτοκίνητό του, ανάμεσα στα πρακτικά πολυεργαλεία πολυτελών εταιριών.
Η σιλουέτα του C5 Aircross είναι διακριτική και τα μόνα πράγματα που ξεφεύγουν σχεδιαστικά, από την συνηθισμένη εικόνα, είναι το εντυπωσιακό εμπρός μέρος με το διπλό επίπεδο προβολέων και το πίσω τρίτο πλευρικό παράθυρο. Το εσωτερικό δεν έχει ιδιαίτερες ιδιορρυθμίες και ευχαριστεί με τα ευρύχωρα, με το παχύ αφρώδες γέμισμα, καθίσματα και τον άφθονο χώρο. Στο πίσω μέρος, το Aircross είναι το πρώτο SUV που προσφέρει τρία εξίσου πλατιά, συρόμενα καθίσματα, σε συνδυασμό με το μεγάλο, μεταβλητό χώρο αποσκευών (τουλάχιστον 580 λίτρα). Από την άλλη πλευρά, θα ενοχλήσουν τα εξωτερικά καθίσματα που είναι μικρότερα από τον ανταγωνισμό, το μικρό πεδίο δράσης του υαλοκαθαριστήρα του πίσω παρμπρίζ και η πολύπλοκη λειτουργία του επιλογέα ταχυτήτων. Είναι όμως πταίσματα, γιατί το Citroën τα πηγαίνει πολύ καλά στην καθημερινή ζωή. Ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας 180 ίππων και το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ταιριάζουν απόλυτα με τον χαρακτήρα του C5 Aircross, ο οποίος υποστηρίζεται από την ειδική ανάρτηση που απορροφάει κάθε είδους κραδασμό.
Ο Γάλλος κυλάει σαν να πατάει σε ένα χνουδωτό χαλί και είναι πιο ευγενής από τον αυστηρότερο ανταγωνισμό. Οι υπόλοιποι κινητήρες αφορούν έναν βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων με ισχύ 130 ίππους και δύο πετρελαιοκινητήρες, 130 και 180 ίππων. Το πιθανότερο είναι η πρώτη επιλογή να είναι ο μικρός ντίζελ, του οποίου τα 300 Nm ροπής εξασφαλίζουν γρήγορη οδήγηση, παρά τα συνολικά 1.500 κιλά του Citroën. Δεν θα είναι διαθέσιμη τετρακίνητη έκδοση, ενώ υπάρχουν τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού. Αλλά γιατί καθυστερεί τόσο πολύ η άφιξή του; Η πώληση του Aircross δεν θα ξεκινήσει πριν από τις αρχές του 2019.
Συμπέρασμα: Η Citroën θέλει να μας κάνει να νιώσουμε άνετα και το μεγάλο Aircross μας δείχνει τον τρόπο.Ένα άνετο SUV χωρίς σπορ συμπεριφορά, ευρύχωρο και ήσυχο. Όμως αναρωτιόμαστε, γιατί πρέπει να περιμένουμε για την άφιξη του C5 τόσο πολύ καιρό;
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4κύλινδρος, turbo
Χωρητικότητα: 1598κ.εκ.
Ισχύς: 135 KW (180 ίπποι)
Μέγιστη ροπή: 400Νμ/2000σ.α.λ.
Μετάδοση: Μπροστινή κίνηση / 8τάχυτο αυτόματο
Διαστάσεις (Μηκ./Πλ./Υψ): 4500/1840/1670 mm
Βάρος: περίπου 1500κιλά
Χώρος αποσκευών: 580-1630 λίτρα
0-100: περίπου 9δευτ.
Τελική: πάνω από 200χλμ/ώρα