Πρώτη οδήγηση: Νέο Toyota Mirai
Διαβάστηκε από 13984 αναγνώστες - 23/6/2021
Το νέο Toyota Mirai έρχεται για να ξαναβάλει στο παιχνίδι τους κανονικούς κινητήρες, να μάθει στον κόσμο τις κυψέλες καυσίμου και να κερδίσει τη μάχη με τη «συμβατική» ηλεκτροκίνηση. Οι Ιάπωνες επιτίθενται.
Ο κόσμος της αυτοκίνησης έχεις μπει για τα καλά στο χορό της ηλεκτροκίνησης με σχεδόν όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύουν χρόνο και χρήμα πάνω στην εξέλιξη σε αυτό τον τομέα. Λέμε σχεδόν γιατί η Toyota με το καινούργιο Mirai «παραστρατεί» από τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και τολμάει με τις κυψέλες καυσίμου.
Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »
Ουσιαστικά πρόκειται πάλι για ηλεκτροκίνηση αλλά με διαφορετική προσέγγιση και φιλοσοφία στη παραγωγή του ηλεκτρισμού. Εδώ
τα μόρια του υδρογόνου αντιδρούν με τον αέρα και πυροδοτούν μια χημική αντίδραση με αποτέλεσμα την παραγωγή ενέργειας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν ηλεκτρισμός. Αυτός ο ηλεκτρισμός αποθηκεύεται σε πολύ μικρότερες μπαταρίες από τις συνηθισμένες των e-car, κάτι που μεταφράζεται σε λιγότερο βάρος και όγκο ενώ το μόνο που αφήνει πίσω είναι καθαρό νερό.
Τέλος με τα τεχνικά και επιστροφή στο καινούργιο Toyota Mirai όπου η Ιαπωνική εταιρία ευελπιστεί να κερδίσει το καταναλωτικό κοινό που δεν κατάφερε με το πρώτης γενιάς.
Σχεδίαση
Οι Ιάπωνες έδωσαν ιδιαίτερη βάση στη σχεδίαση. Το αποτέλεσμα ήταν το hatchback αμάξωμα των σχεδόν 5 μέτρων με τα οριζόντια πίσω φώτα, που έχουν έντονες καταβολές από το Audi A7, να είναι πιο φιλικό στο μάτι, με έντονες γραμμές που προδίδουν συνοχή χωρίς να στερείται δυναμισμού. Ο έντονος μπλε χρωματισμός τονίζει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου δίνοντας ταυτόχρονα την αίσθηση της καθαρότητας.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό διάκοσμο του αυτοκινήτου τα πλαστικά είναι αρκετά ποιοτικά και μαλακά συνεχίζοντας την «παράδοση» της Toyota σε αυτό το τομέα. Τα καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη, o επιλογέας του κιβωτίου είναι κληρονομιά από το Toyota Prius και το τιμόνι, αν και σχετικά μεγάλο, ενσωματώνει όλα τα απαραίτητα κουμπιά. Αίσθηση κάνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που είναι ευδιάκριτος και δίνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός.
Στο πίσω μέρος της καμπίνας τα πράγματα αρχίζουν να στενεύουν λίγο περισσότερο από ότι θα έπρεπε. Οι δεξαμενές υδρογόνου που βρίσκονται κάτω από τα πίσω καθίσματα και η κεκλιμένη προς τα κάτω οροφή δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια και σίγουρα δεν θα είναι ότι πιο βολικό για τους πίσω επιβάτες που το κεφάλι τους μπορεί να βρίσκει στην οροφή ενώ μειώνεται και η ορατότητα.
Το αυτοκίνητο δηλώνει ότι είναι 5 θέσεων αλλά δύσκολα θα κάτσει κάποιος στη μέση του πίσω καθίσματος. O λόγος είναι ότι το Mirai στηρίζεται πάνω στην πλατφόρμα της Toyota, GA-L, που είναι σχεδιασμένη για μοντέλα με πίσω κίνηση, με αποτέλεσμα το μεγάλο τούνελ μετάδοσης να μην αφήνει καθόλου χώρου για τα πόδια. Οι δεξαμενές του υδρογόνου επηρεάζουν και
το χώρο των αποσκευών που διαμορφώνεται στα 321 λίτρα.
Κινητήρας
Η Toyota ανακοινώνει ότι ο κινητήρας της Mirai αποδίδει 182 ίππους και θα μπορεί να φτάσει τα 100 χιλιόμετρα σε 9 δευτερόλεπτα με την επιτάχυνση του να είναι γραμμική, χωρίς ξεσπάσματα ενώ με ευκολία θα δείξει πάνω από 175 χλμ./ώρα στο ηλεκτρονικό κοντέρ. Το αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης συνεργάζεται άψογα και χωρίς σπασμωδικά ανεβοκατεβάσματα και είναι ιδανικό για καθημερινή μετακίνηση.
Χάρη στις τρείς δεξαμενές που μπορούν να αποθηκεύσουν, κάτω από υψηλή πίεση, συνολικά 5,6 κιλά υδρογόνου η αυτονομία έχει αυξηθεί σημαντικά. Με μια μέση κατανάλωση μεταξύ 0,79 και 0,89 κιλών υδρογόνου ανά 100 χλμ. μπορεί να ξεπεράσει τα 650 χιλιόμετρα αυτονομίας μέχρι να χρειαστεί να ξαναγεμίσει. Το ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι ότι το γέμισμα υδρογόνου είναι τόσο γρήγορο όσο και το γέμισμα της βενζίνης.
Στο δρόμο
Το μεταξόνιο του Toyota φτάνει τα 2,92 μέτρα προσφέροντας αρκετή σταθερότητα. Βέβαια οι πληροφορίες που λαμβάνει στο τιμόνι δεν είναι και οι πιο ξεκάθαρες με αποτέλεσμα να θέλει χρόνο προσαρμογής, ειδικά για να το πιέσεις σε κομμάτια με συνεχόμενες στροφές. Το μοντέλο της Toyota κρύβει ευγενικά τα 1900 κιλά του και σου δίνει την εντύπωση ενός μικρότερου hatchback.
Η τιμή για το καινούργιο Toyota Mirai ξεκινάει από 63.900 ευρώ, σχεδόν 15.000 λιγότερα από ότι το προηγούμενο, κάτι που θα το κάνει πιο προσιτό προς το καταναλωτικό κοινό που γλυκοκοιτάζει την αγορά ενός διαφορετικού «ηλεκτρικού» αυτοκινήτου.
Συμπέρασμα
Το Mirai δείχνει ένα διαφορετικό τρόπο εναλλακτικής ηλεκτρικής ενέργειας. Απαλλαγμένο από τις βαριές και ογκώδες κλασικές μπαταρίες που αφήνουν το επιβλαβές στίγμα τους στο περιβάλλον και με δυνατότητα ανεφοδιασμού μέσα σε 5 λεπτά, ίσως δείχνει το τρόπο πως πρέπει να κινηθούμε στο μέλλον! Αρκεί να μην ψάχνουμε πρατήρια υδρογόνου με τα κιάλια.