Επιτέλους καθαρό: Ο κινητήρας βενζίνης TSI τώρα με φίλτρο σωματιδίων για τις Euro 6d TEMP.
Πρώτη οδήγηση: Skoda Fabia Facelift - Τα καταφέρνει και χωρίς diesel
Διαβάστηκε από 7077 αναγνώστες - 25/9/2018
Ανανεωμένη εμφάνιση και νέα συστήματα υποβοήθησης για το Fabia, που τώρα πρέπει να τα καταφέρει χωρίς κινητήρες diesel.
Πρώτη εντύπωση - Τι μας αρέσει και τι όχι:
Σε σχέση με την παρουσίαση του το 2014, οι τιμές αυξήθηκαν λίγο, αλλά ο εξοπλισμός είναι καλύτερος. Ωστόσο, μόνο ένας κινητήρας είναι διαθέσιμος –τρικύλινδρος βενζίνης και αυτό ήταν. Θα θέλαμε περισσότερες επιλογές.
Οι μικρές διαφορές μπορούν να κάνουν την διαφορά. Με την οπτική ανανέωση στο Fabia, οι σχεδιαστές της Skoda έκαναν μόνο μικρές αλλαγές. Κι όμως μπορείς να δεις την ανανέωση στο μικρό Τσέχικο μοντέλο το πολύ με την δεύτερη ματιά. Η ανανέωση είναι απαραίτητη, σε τελική ανάλυση, καθώς από το 2014 το Fabia στέκεται δίπλα στο Octavia ως τα best-sellers των Τσέχων. Tα δύο αδερφά μοντέλα του group, VW Polo και Seat Ibiza, ανανεώθηκαν εντελώς την περασμένη χρονιά και βασίζονται στην μοντέρνα πλατφόρμα MQB-A0. To Fabia πρέπει να περιμένει κάποια χρόνια ακόμα. Ως παρηγοριά για τους πελάτες του μοντέλου, υπάρχουν νέα συστήματα υποβοήθησης.
Η λίστα προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθηση παρκαρίσματος, αλλά και υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων. Ο βασικός εξοπλισμός επεκτάθηκε με φώτα ημέρας LED και υπολογιστή με το σύστημα Skoda Care Connect. Σε αυτό περιλαμβάνονται υπηρεσίες όπως βοήθεια σε περίπτωση βλάβης, πληροφόρηση και κλήση έκτακτης ανάγκης, όπως επίσης και πρόσβαση από απόσταση μέσω της εφαρμογής Skoda Connect. Οι αναβαθμίσεις στο ως συνήθως έξυπνα σχεδιασμένο εσωτερικό είναι εύκολα διαχειρίσιμες, οπότε μετά από μια σύντομη συνήθεια, ξεκινάμε αμέσως.
Υπεύθυνος για την ισχύ είναι από εδώ και πέρα, αποκλειστικά ο μικρός κινητήρας βενζίνης των 3 κυλίνδρων και του 1.0 λίτρου, με ισχύ 95 ίππων, turbo και άμεσο ψεκασμό και φυσικά, με φίλτρο σωματιδίων για το 6DTEMP. Ήδη με την ισχύ των 95 ίππων, γίνεται ξεκάθαρο ότι ένας diesel στο μόλις βαρύτερο από έναν τόνο Fabia, είναι υπερβολή. To turbo σύνολο λειτουργεί πολιτισμένα και οικονομικά ταυτόχρονα. Στην εθνική δυτικά της Πράγας, ο υπολογιστής ταξιδιού έδειξε μια κατανάλωση 5 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα.
Στα σημεία με αρκετά ανώμαλο οδόστρωμα, η άνετη ρύθμιση της ανάρτησης είναι ευχάριστη. Ακόμα και με σπορ προδιαγραφές στο στήσιμο, η Fabia είναι αρκετά φιλόδοξη. Με τους μοδάτους τροχούς των 16 ιντσών και τα λάστιχα χαμηλού προφίλ, η μεγάλη διαδρομή των αναρτήσεων καταπίνει τις ανωμαλίες του δρόμου εύκολα. Σε πιο απότομους δρόμους και με μεγαλύτερο φορτίο πρέπει να χρησιμοποιείες πιο συχνά τον ομαλό επιλογέα ταχυτήτων, και το στήριγμα του χειρού στην κεντρική κονσόλα περιορίζει τις κινήσεις σου.
To σύνολο λειτουργεί καλύτερα με τον κινητήρα των 110 ίππων και το DSG, και μάλιστα εκπλήσσει με την πιο ελαστική του αίσθηση σε σχέση με τον άλλο, τετρακύλινδρο κινητήρα που αποδίδει επίσης 110 ίππους. Είναι ο τρικύλινδρος καλύτερος από τον παλιό τετρακύλινδρο; Μια ματιά στους πίνακες χαρακτηριστικών αποκαλύπτει ότι ο 1.0 TSI έχει σχεδόν 15% περισσότερη ροπή στις μεσαίες στροφές από τον παλιό 1.2 TFSI. Για τον λόγο αυτό, το DSG λειτουργεί όπως πρέπει ακριβώς από την πρώτη βόλτα χωρίς λάθη. Ακόμη μια μικρή διαφορά.
Συμπέρασμα
Το VW Group κερνά το Fabia μόνο με μια μικρή ανανέωση. Όπως και να έχει, το ώριμο μικρό αυτοκίνητο αφήνει μια φρέσκια εντύπωση, λειτουργεί ευχάριστα όπως πάντα και προσφέρει περισσότερο εξοπλισμό, σχεδόν στην ίδια τιμή.