Δεν χρειάζεται να δεις το σήμα για να καταλάβεις τι μάρκα είναι. Ξεχωρίζει από μακριά.
Tesla Model 3: Πόσο καλό είναι τελικά;
Διαβάστηκε από 7523 αναγνώστες - 19/6/2018
To Tesla Model 3 είναι το πιο πολυαναμενόμενο αυτοκίνητο του πλανήτη! Το είχαν προ-παραγγείλει μισό εκατομμύριο άνθρωποι απΆ όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Η απαιτητική δοκιμή μας, θα μας δείξει πόσο καλό είναι τελικά το νέο τέκνο του Έλον Μάσκ.
Η δουλειά των συντακτών είναι πολλές φορές απαιτητική και πρέπει να γνωρίζουμε κάθε αυτοκίνητο, κάθε έκδοση και πόσο καλό είναι. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην μας ρωτήσουν φίλοι και γνωστοί ποιο αυτοκίνητο αξίζει να πάρουν ή την γνώμη μας για κάποιο που έχουν ήδη αποφασίσει να αγοράσουν. Είναι λογικό η αγορά αυτοκινήτου να είναι προσεκτική και ορισμένες φορές χρονοβόρα.
Μπροστά στο Tesla όμως σηκώσαμε τα χέρια ψηλά! Το έχουν οδηγήσει ελάχιστοι δημοσιογράφοι στην Αμερική αλλά έχει καταφέρει να προ-πωλήσει 500,000 αυτοκίνητα. Πόσο καλό είναι πραγματικά το νέο Tesla; Και τι γίνεται με το μισό εκατομμύριο ανθρώπων παγκοσμίως που πλήρωσαν στα «τυφλά» $1.000 για το sedan που δεν γνωρίζουν σχεδόν τίποτα γι αυτό;
Μέχρι τώρα το τοπίο είναι κάπως θολό αλλά η σκληρή δοκιμή του Autobild θα ξεδιαλύνει το τοπίο γύρω από το «μυστηριώδες» αυτοκίνητο. Το δοκιμάσαμε χωρίς έλεος, όπως άλλωστε κάθε αυτοκίνητο και κλείνοντας τα αυτιά μας γύρω από το όνομα Tesla. Το δοκιμάσαμε όπως κάθε άλλο αυτοκίνητο.
Σίγουρα ήμασταν πιο ενθουσιώδεις παραλαμβάνοντας το αυτοκίνητο ενώ όταν αρχίσαμε να κινούμαστε στο δρόμο νιώσαμε τόσο ξεχωριστοί σαν να οδηγούμε μια Ferrari. Επισήμως, το Model 3 δεν θα είναι διαθέσιμο πριν το τέλος του έτους.
Από την στιγμή που πήραμε το «κλειδί» του αυτοκινήτου καταλάβαμε πως κατάφεραν οι Αμερικάνοι να περιορίσουν την τιμή του νέου αυτοκινήτου. Πλέον αντί για ένα κλειδί σε μορφή αυτοκινήτου υπάρχει μια απλή μαγνητική κάρτα που πρέπει να την ακουμπήσετε στην μεσαία κολώνα για να ξεκλειδώσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μπαίνοντας στο εσωτερικό γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι η κορυφαία ποιότητα έχει αλλάξει. Για παράδειγμα, τα υλικά στις πόρτες δεν θυμίζουν σε τίποτα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της γκάμας και θα λέγαμε πως θυμίζουν αυτά ενός παλιού Fiat Barchetta που ούτε τότε δεν χαρακτηρίζονταν ποιοτικά. Αρκετά όμως την κριτική, ας περάσουμε σε πιο ενδιαφέροντα στοιχεία. Το εσωτερικό του εκπλήσσει με την «αφαιρετικότητα» του. Δεν υπάρχουν πλέον διακόπτες που να δυσκολεύουν τον οδηγό. Βασικά, αν εξαιρέσουμε αυτούς για τα ηλ. παράθυρα, δεν υπάρχουν καθόλου διακόπτες.
Η συναρμογή και η ποιότητα του εσωτερικού είναι στα συνηθισμένα για την κατηγορία επίπεδα ενώ κάποια πλαστικά όπως αυτά στο κάτω μέρος του ταμπλό δείχνουν να είναι ευαίσθητα σε γρατζουνιές. Ποιοτικά, το Model 3 είναι καλύτερο από μια BMW σειρά 3 αν αυτό μπορεί να σας δώσει μια εικόνα. Λειτουργικά όμως τα καταφέρνει πολύ καλά. Η τεράστια κεντρική οθόνη θα χειριστεί με ευκολία ακόμα και από τους λιγότερο σχετικούς με την τεχνολογία. Την ταξινόμηση του menu θα την χαρακτηρίζαμε «λογική» και εντελώς διαφορετική από ότι έχουμε συνηθίσει στα mainstream μοντέλα.
Το Tesla τα καταφέρνει πολύ καλά και στην πίστα των δοκιμών. Το 0-100 το κάνει σε 5,5 δλ και ο χρόνος παραμένει ίδιος ακόμα και μετά από αλλεπάλληλες μετρήσεις. Η ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να μας ενθουσιάζει.
Μπορεί να μην έχει τις απόλυτες επιδόσεις των μεγαλύτερων μοντέλων αλλά σίγουρα δεν είναι πολλά τα αυτοκίνητα που καταφέρνουν να πετύχουν τέτοιες τιμές. Στο υγρό οδόστρωμα οι πίσω τροχοί έχουν την τάση να σπινάρουν και την τάξη καλείται να την βάλει το traction control. Εκεί όμως που μας απογοήτευσε το ηλεκτρικό μοντέλο είναι στον τομέα των φρένων. Για πλήρη ακινητοποίηση από τα 100χλμ./ώρα χρειάστηκε 43,2 μέτρα με ζεστά φρένα και 41,3 με κρύα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι ανταγωνιστές χρειάζονται 5μ. λιγότερα για την ίδια διαδικασία.
Η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου αδικείται από τα ελαστικά και η εμφάνιση υποστροφής δεν είναι δύσκολη υπόθεση. Δεν σας κρύβουμε ότι αυτή η συμπεριφορά μας έπιασε απροετοίμαστους και θα την χαρακτηρίζαμε «αντιαθλητική» .
Υπάρχουν 3 προγράμματα οδήγησης( Comfort, Normal, Sport) με το τελευταίο να κάνει το sedan κάπως σκληρό και να προκαλεί αναταράξεις στην καμπίνα. Η ανάρτηση στα άλλα δυο προγράμματα λειτουργεί όπως στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας και χαρακτηρίζεται άνετη και θα ακουστεί μόνο αν περάσει από έντονες ανωμαλίες.
Όπως είναι λογικό, αρκετό χώρο κλέβει το ηλεκτρικό σύστημα και οι μπαταρίες και όπως είναι επίσης λογικό δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα υπόλοιπα μεσαία μοντέλα. Πιο συγκεκριμένα, στις πίσω θέσεις θα δυσκολευτούν να καθίσουν επιβάτες με ανάστημα άνω του 1,8μ. ενώ ο χώρος αποσκευών στο πίσω μέρος θα χωρέσει 340 λίτρα ενώ υπάρχουν ακόμα 85λτ. κάτω από το καπό.
Η αυτονομία των 460 χιλιομέτρων κρίνεται καλή ενώ στην Γερμανία αναμένεται να κοστίζει 46.700 ευρώ. Η τελική βαθμολογία μας είναι 2+ που πλησιάζει αρκετά το άριστα(1).
Αξιολόγηση
• Αμάξωμα: Καλή ποιότητα και συναρμογή αλλά με μικρό χώρο για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές. • Κινητήρας: Κορυφαία επιτάχυνση και μεγάλη αυτονομία. Ο ανταγωνισμός δεν μπορεί να το φτάσει. • Οδική συμπεριφορά: Τα Αμερικάνικα ελαστικά 4 seasons κόβουν πόντους από την οδική συμπεριφορά του ηλεκτρικού μοντέλου. Σημειώστε την μεγάλη απόσταση φρεναρίσματος και την εμφάνιση υποστροφής. • Συνδεσιμότητα: Τα Tesla εδώ παίζουν εντός έδρας. Μπορούν να συνδεθούν όλες οι συσκευές και να ενημερωθεί το σύστημα από το διαδίκτυο. • Περιβάλλον: Ηλεκτρικός κινητήρας = 0 εκπομπές καυσαερίων. • ¶νεση: Σχετικά σφιχτή ανάρτηση, χαμηλά επίπεδα θορύβου ενώ τα καθίσματα είναι μικρά. • Κόστος (Γερμανία): Τα 46.700 ευρώ κρίνονται ελαφρώς πολλά.
Συμπέρασμα
Η πρώτη δοκιμή μας έδειξε ότι οι Αμερικάνοι έχουν καταλάβει ότι ένα πολυπόθητο μοντέλο πρέπει να είναι και καλό. Αυτό το Tesla, παρά τις κάποιες αδυναμίες του αποδεικνύεται αρκετά καλό και ικανό να κοιτάξει στα μάτια τον Γερμανικό ανταγωνισμό.