4 φωτογραφίες »

Το DS 9 είναι η απάντηση στη Σειρά 5, Ε-Class και Α6

Διαβάστηκε από 3986 αναγνώστες - 12/3/2021

Με το DS 9, η DS επιθυμεί να τοποθετήσει μια γαλλική λιμουζίνα στη μεγαλομεσαία κατηγορία. Η AUTO BILD αποκαλύπτει κατά τη δοκιμή των καθισμάτων του πόσο κοστίζει το DS 9 και τι παρέχει στο χρήστη του!

 
 

Ανταλλακτικά με όφελος ως και 35%

Το νέο DS 9 δείχνει πώς φαντάζεται κανείς στη Γαλλία την πολυτέλεια. Με μήκος σχεδόν πέντε μέτρων, η λιμουζίνα «παίζει» ουσιαστικά και από τεχνολογικής άποψης στην ίδια κατηγορία με τις Mercedes E-Class, BMW Σειρά 5 και Audi A6. 

Βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2, την οποία χρησιμοποιεί και το μικρότερων διαστάσεων Peugeot 508, αλλά διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο (περίπου 2,90 m). Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, η DS «ποντάρει» πολλά σε έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος στο αρχικό μοντέλο (από 47.550 ευρώ στη Γερμανία) δεν απαιτεί καμία ηλεκτρική υποστήριξη. Πάνω από αυτό, η DS τοποθετεί μία plug-in-υβριδική έκδοση που ονομάζεται "E-Tense 225", ισχύος 225 PS, που θα ξεκινά (στη Γερμανία) από τα 52.810 ευρώ και θα έχει ηλεκτρική αυτονομία 56 χιλιομέτρων. Η έναρξη των πωλήσεων έχει προγραμματιστεί για το καλοκαίρι του 2021.



Σχεδίαση και διαστάσεις

Η πρόσοψη του DS 9 δείχνει εντυπωσιακή με τη μεγάλη γρίλια, τους (standard!) ελαφρώς… ζοφερούς LED προβολείς και τα κάθετα φώτα ημέρας. Το άφθονο χρώμιο γύρω από τη γρίλια και μια διακοσμητική λωρίδα με φίνα χαρακτική στο καπό ολοκληρώνουν την εμφάνιση. Στο πλάι, το DS 9 επιδεικνύει στο γερμανικό ανταγωνισμό τις ηλεκτρικά ελεγχόμενες χειρολαβές των θυρών του. Και στο πίσω μέρος λαμπυρίζουν τα στενά φωτιστικά σώματα με το εσωτερικό μοτίβο, που θυμίζει κηρήθρα, μαζί με τα φώτα θέσης στην πίσω κολόνα. Σε κάθε περίπτωση στον αέρα υπάρχει μια αύρα déesse (θεάς - DS). Το… μήνυμα έχει φτάσει.

Οι διαστάσεις με λεπτομέρειες:
  • Μήκος: 4,93 m (4.934 mm)
  • Ύψος: 1,46 m
  • Πλάτος: 1,93 m (εμπρός)/1,85 m (πίσω)
  • Μεταξόνιο: 2,89 m (2.985 mm)
  • Όγκος χώρου αποσκευών: 510 λίτρα
 
Το εσωτερικό 
Στο εσωτερικό η ατμόσφαιρα γίνεται ξαφνικά σπορτίφ. Γνωρίζουμε τη χαμηλή θέση του καθίσματος από το τεχνολογικά συγγενές Peugeot 508. Το ταμπλό και οι ράγες ολίσθησης των καθισμάτων στο αυτοκίνητο των φωτογραφιών μας είναι γενναιόδωρα επενδυμένες με alcantara. Ακόμα και η κεντρική κονσόλα είναι καλυμμένη με αφράτο πλαστικό. Δύο οθόνες (12,3 ιντσών για τα όργανα και 12 ιντσών για την κεντρική οθόνη) εξασφαλίζουν τη σταθερή ροή πληροφοριών. Το εσωτερικό ως εικόνα, προφανώς ακολουθεί το σύνθημα… "fff", δηλαδή "function follows form", που σημαίνει ότι «η λειτουργία ακολουθεί το σχήμα». Στο επίκεντρο των γραφικών είναι το χαρακτηριστικό διαμάντι της DS. Δεν περιμέναμε, φυσικά, τίποτε άλλο από τη γαλλική φίρμα. Πάντως, το infotainment είναι κάπως... περίπλοκο. Πρέπει να περάσουμε από δύο επίπεδα του menu, για να ρυθμίσουμε τη θέρμανση του καθίσματος; Μαζί με αυτό κι ένας διακόπτης έναρξης λειτουργίας του κινητήρα, που είναι τοποθετημένος σε ασυνήθιστο σημείο πάνω από την κεντρική οθόνη; Ναι, το DS 9 δεν απευθύνεται στους ρεαλιστές. Στο πίσω μέρος της καλύτερα εξοπλισμένης έκδοσης υπάρχουν θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ, κάτι που υποδηλώνει ότι το DS 9 είναι επίσης κατάλληλο ως λιμουζίνα με σοφέρ. Όσο, τουλάχιστον, οι… κύριοι δεν έχουν μεγαλώσει πολύ. Στη συνέχεια, σχετικά με το παρεχόμενο ύψος, όσο πλησιάζει κανείς προς τα πάνω, τόσο πιο σφικτό γίνεται, ενώ και οι έδρες των καθισμάτων, που στηρίζουν τους μηρούς, θα μπορούσαν επίσης να είναι μεγαλύτερες. Πάντως, ο χώρος για τα γόνατα των επιβατών της δεύτερης σειράς θέσεων του DS 9 είναι εντυπωσιακός.


 
Εξοπλισμός 
Τελείως στο πνεύμα των αυξημένων απαιτήσεων, η λίστα εξοπλισμού είναι μεγάλη. Από πλευράς standard εξοπλισμού, το DS 9 διαθέτει ήδη πολλά πράγματα στο εσωτερικό του, που κάνουν τη ζωή οδηγού και επιβατών πιο εύκολη. Σε αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, μια ενεργή προειδοποίηση κόπωσης, οι προαναφερθέντες προσαρμοζόμενοι προβολείς LED, η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης (και smartphone), το Apple CarPlay και το Android Auto, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με μνήμη, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αναχώρησης από τη λωρίδα και σύστημα προειδοποίησης επερχόμενου οχήματος στην «τυφλή» γωνία. Με επιπλέον χρέωση, το DS 9 μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με ενεργό προσαρμοστικό cruise control, που περιλαμβάνει λειτουργία stop&go και ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας. Η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνει επίσης κάμερα 360 μοιρών, μπροστινά καθίσματα με λειτουργία μασάζ και HiFi ηχοσύστημα της Focal με 14 ηχεία. Το πακέτο "lounge" με κλιματιζόμενα καθίσματα, που περιλαμβάνουν λειτουργία μασάζ, προσφέρει περισσότερη άνεση στους πίσω επιβάτες. Όσοι, τέλος, βρίσκουν το δέρμα nappa πιο ευχάριστο σε σχέση με το alcantara θα πρέπει να προτιμήσουν τις εκδοχές "Rivoli" ή "opera" έναντι της βασικής "performance line".


 
Κινητήρες και τεχνολογία 
Ο κινητήρας στο DS 9 είναι πάντοτε ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με χωρητικότητα 1,6 λίτρων. Στη βασική έκδοση, που θα διατίθεται με την έναρξη των πωλήσεων, αποδίδει 225 PS. Ωστόσο, η DS ανακοίνωσε ήδη μια πρόσθετη, αρχική έκδοση του DS 9. Πρόκειται για την έκδοση των 181-PS του βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων, που είναι γνωστή από το Peugeot 508. Πάνω από τις εκδόσεις αποκλειστικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης η DS τοποθετεί συνολικά τρεις plug-in-υβριδικές: Με την έναρξη των πωλήσεων θα είναι διαθέσιμη η λιγότερο ισχυρή με συνδυαστική ισχύ 225 PS, μπαταρία 11,9 kWh και 56 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας. Αργότερα θα ακολουθήσουν μία plug-in-υβριδική έκδοση με 250 PS, μπαταρία 15,6 kWh και αντίστοιχα μεγαλύτερη αυτονομία, καθώς και ο κορυφαίος κινητήρας των 360 PS και ηλεκτρικά ελεγχόμενη τετρακίνηση, δηλαδή ένα DS 9 τεχνολογικά πανομοιότυπο με το 508 PSE.
 
Συμπέρασμα
Το DS 9 είναι μια όμορφη λιμουζίνα με κομψή αύρα και χαρακτηριστικά γαλλική γοητεία. Ωστόσο, πρέπει να είμαστε ειλικρινείς: Σε κάποιες αγορές ο κύκλος των πελατών της μεγαλομεσαίας κατηγορίας θα χρειαστεί να ξεφύγει από τις καταναλωτικές συνήθειές του.