4 φωτογραφίες »

Το Τρίκυκλο Fiat 500 Ellenator

Διαβάστηκε από 17292 αναγνώστες - 10/3/2021

Ένα διαφορετικό fiat 500 για "ανήσυχους" 16χρονους διατίθεται στην γερμανική αγορά. Το FIAT 500 Ellenator, επίσημα θεωρείται τρίκυκλο, αποδίδει 20 ίππους και έχει 90 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Ας το δούμε πιο αναλυτικά.

 
 
Από μπροστά, αυτό το FIAT 500 είναι τελείως φυσιολογικό, αλλά στο πίσω μέρος του, κάτι λείπει και, πιο συγκεκριμένα, ο τέταρτος τροχός. Αυτό το FIAT 500 είναι ένα τρίκυκλο, και επίσημα. Στην πραγματικότητα διαθέτει κι αυτό τέσσερις τροχούς, αλλά οι δύο από αυτούς είναι τόσο κοντά μεταξύ τους στον πίσω άξονα, που νομίζει κανείς ότι πρόκειται για έναν. Οι πίσω θόλοι έχουν καλυφθεί και ο χώρος αποσκευών είναι ελαφρώς μικρότερος σε σχέση με τον αρχικό.
Προς τι όλα αυτά; Επειδή επιτρέπεται να οδηγεί κανείς τέτοια οχήματα, που έχουν χαρακτηριστεί επίσημα "L5E", με άδεια οδήγησης Α1 και, επομένως από ηλικία 16 ετών. Ο ιδιοκτήτης του, ο Julian, έχει διανύσει περισσότερα από 30.000 χιλιόμετρα με το τρίκυκλο του μέσα σε δύο χρόνια. «Ζω στην εξοχή κοντά στο Αμβούργο και χωρίς δικό μου όχημα είμαι κολλημένος εδώ πέρα», μας λέει. Κάπως έτσι, αγοράστηκε το Fiat 500 Ellenator.


 
Με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας
Το συγκεκριμένο FIAT 500, κατασκευάζεται από ένα μηχανικό στην περιοχή Allgäu και διαθέτει κατοχυρωμένο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Η μετατροπή κοστίζει 5.440 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της ξεχωριστής, μεμονωμένης αποδοχής του από το TÜV, ενώ η ισχύς του έχει περιοριστεί στα 20 PS και η τελική ταχύτητά του φτάνει μόλις τα 90 km/h. «Ναι, αλλά έτσι, είμαι ασφαλής στο δρόμο», λέει ο Julian, που απέκτησε την άδεια οδήγησης σε μία μοτοσικλέτα 125 cm3, προκειμένου να περάσει άμεσα σε ένα αυτοκίνητο. Αντί, λοιπόν, να οδηγεί ένα δίτροχο μέσα στο υγρό φθινόπωρο, κάθεται με άνεση μέσα στο κλιματιζόμενο Ellenator, ακούει τη μουσική του και προστατεύεται από ESP, ABS και αερόσακους, ενώ μπορεί να πάρει μαζί του και τους φίλους του.


 
Οδηγώντας
Και πώς κινείται ένα τρίκυκλο σαν αυτό; «Σχεδόν όπως ένα κανονικό αυτοκίνητο», λέει ο Julian. «Είναι λίγο περίεργο στις στροφές, αλλά συνηθίζεται εύκολα, ενώ δεν ανατρέπεται, ακόμα κι αν δείχνει ότι μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο.»  
Ο Julian ταξιδεύει σε όλο το επαρχιακό οδικό δίκτυο με το τρίκυκλο του. Το πρωί διανύει τα 20 χιλιόμετρα ως το σχολείο του και το απόγευμα πηγαίνει σε φίλους. «Μετέφερα ακόμα και τον πατέρα μου σε μία επαγγελματική συνάντηση στο κρατίδιο της Έσσης, όταν αυτός δεν είχε στη διάθεσή του για λίγο καιρό την άδεια οδήγησης.» Το ταξίδι προς τα εκεί έγινε περνώντας από τον αυτοκινητόδρομο, με χαμηλή ταχύτητα όμως, κάτι που εξελίχθηκε σε μια πολύ… μακρά συζήτηση μεταξύ πατέρα και γιου.

Όπου κι αν εμφανιστεί ο Julian με το μετασκευασμένο FIAT του, το ενδιαφέρον είναι μεγάλο. Ακόμα κι από την πλευρά των αστυνομικών: «Μόνο κατά τους πρώτους τρεις μήνες, τα όργανα της τάξης με σταμάτησαν δέκα φορές και από εκεί και μετά απλώς σταμάτησα να μετράω», μας είπε ο Julian. Ειδικά από τη στιγμή που το Ellenator δε φέρει κάποιο διακριτικό στο μπροστινό μέρος του. «Θεωρείται μοτοσικλέτα, όπως προκύπτει, άλλωστε, από το ξεχωριστό πίσω μέρος του», συμπληρώνει.
Ο Julian θα αποκτήσει σύντομα κανονική άδεια οδήγησης και τότε σκοπεύει να πουλήσει το Ellenator του. Τι βρίσκουμε εμείς εκπληκτικό; Κανένα άλλο μηχανοκίνητο όχημα δεν έχει με το πέρασμα του χρόνου τόσο σταθερή μεταπωλητική αξία όσο αυτό το τρίκυκλο Fiat 500 Ellenator από το Allgäu. «Μέσα σε δύο χρόνια, ίσως έχει χάσει μόνο 1.000 ευρώ», λέει ο Julian.



Ο Εφευρέτης
Το Ellenator κατασκευάζεται στο Dösingen της περιοχής του Allgäu στη νότια Γερμανία. Εφευρέθηκε το 2014 από τον μηχανικό Wenzl Ellenrieder, ο οποίος διευθύνει στην παραπάνω περιοχή μια μικρή αντιπροσωπεία αυτοκινήτων εδώ και 30 χρόνια και, εκτός από κανονικά αυτοκίνητα, πουλάει και τα τρίκυκλα Piaggio Ape. Όταν ο γιος του έγινε 16 ετών, ο Ellenrieder δεν ήθελε ο μικρός να οδηγεί μοτοποδήλατο και έτσι, κατασκεύασε το Ellenator, από το οποίο έχουν πωληθεί μέχρι σήμερα αρκετές δεκάδες οχημάτων.