Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
VW Multivan 1.4 eHybrid: Υβριδικός ο νέος ελβετικός σουγιάς!
15 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

VW Multivan 1.4 eHybrid: Υβριδικός ο νέος ελβετικός σουγιάς!

Διαβάστηκε από 3628 αναγνώστες - 3/3/2022
Ναι, το βαν για όλες τις δουλειές έχει πλέον υβριδικό μοτέρ κάτω από το καπό και εμείς είμαστε αυστηροί απέναντί του: θα αντέξει το VW Multivan 1.4 eHybrid τη βαριά φανέλα;

VW Multivan: Υβριδικό και μοντέρνο

Αν τα έχεις τα χρονάκια σου, θα θυμάσαι το VW Transporter από την πρώτη του μορφή, αυτή που έμοιαζε με μεγάλο Σκαραβαίο και που οι χίπηδες έβαφαν με πολύχρωμα λουλούδια στο δρόμο για το Woodstock και τα Μάταλα. Βέβαια το εργαλείο δεν ονομάστηκε έτσι άδικα: πραγματικά μετέφερε τα πάντα, από ανθρώπους μέχρι και ιδιαίτερα ογκώδη αντικείμενα, πράγμα που οδήγησε στην παραγωγή του σε διάφορες μορφές και διατάξεις, ώστε να καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερες μεταφορικές ανάγκες. Πολυχρηστικότητα δηλαδή. Δεν είναι τυχαίο που στη νέα του μορφή, στην έβδομή του γενιά, το Multivan βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB της Volkswagen, η οποία προσφέρει αυτό το συγκεκριμένο πλεονέκτημα: είναι πολυτάλαντη και απευθύνεται σε μεγάλη γκάμα προϊόντων και αναγκών – οπότε πάει πακέτο με την ιδιοσυγκρασία του Multivan.



Η πλατφόρμα αυτή είναι η βάση για τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα διασκέδασης και ασφάλειας και γενικά για τη χρήση ηλεκτρισμού, οπότε οι ιδιοκτήτες του νέου Multivan έχουν να κερδίζουν πολλά σε επίπεδο χρηστικότητας. Όλα αυτά ήταν για εμάς θεωρητικά βέβαια, μέχρι που έπεσε στα χέρια μας το VW Multivan 1.4 eHybrid με το υβριδικό μοτέρ των 218 ίππων, για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Για να σας προϊδεάσουμε, ας πούμε ότι το αυτοκίνητο έχει πολλά πρόσωπα. Έχει αρκετές αρετές και σημαντικά πλεονεκτήματα, αλλά επίσης διαθέτει ψεγάδια, ακόμα και ξεροκεφαλιά. Ας αρχίσουμε λοιπόν να ξετυλίγουμε το κουβάρι χωρίς περισσότερα εισαγωγικά λόγια.
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ηλεκτρική ένεση (και άνεση)

Ηλεκτρική ένεση (και άνεση)

Ας ξεκινήσουμε με τους καλούς του τρόπους. Το Multivan μπορεί να γίνει πολύ ήσυχο. Σαν φίδι. Και χάρη στον ηλεκτρικό του κινητήρα, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανεξάρτητα από το μοτέρ εσωτερική καύσης, γίνεται και εντελώς αθόρυβο. Αλλά χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρισμό, έχει αυτονομία 60 χιλιόμετρα το πολύ. Και στη δοκιμή μας, έβγαλε μόλις 28 χιλιόμετρα μόνο με ηλεκτρισμό. Απογοήτευση; Όχι ακριβώς. Θυμηθείτε ότι το αυτοκίνητο είναι υβριδικό, όχι ηλεκτρικό. Οπότε, αν αρχίσουμε μιαν εξίσωση προσθέτοντας τον βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων και 150 ίππων με τον ηλεκτροκινητήρα των 116 ίππων (σε μια ιδιότυπη μαθηματική πράξη που παραδόξως έχει αποτέλεσμα 218, αλλά αυτή είναι η φυσική των σύγχρονων κινητήρων, τι να πεις…) και διαιρώντας με το βάρος των 2,2 τόνων, έχουμε ως αποτέλεσμα μίαν όμορφη, άνετη, ήσυχη και δυναμική οδήγηση. Πιέζεις λιγάκι το πεντάλ και παίρνεις τη δύναμη που θέλεις χαλαρά και ομαλά. Όταν ωστόσο αδειάσει η μπαταρία, τότε παίρνει το αποκλειστικό κουμάντο ο μικρός βενζινοκινητήρας με το τούρμπο του να δουλεύει υπερωρίες και ό,τι συνεπάγεται αυτό σε θόρυβο. Μιας που λέγαμε για ψεγάδια, καλό είναι να το χρησιμοποιείς με τη μπαταρία γεμάτη.



Όσο για την οδική του συμπεριφορά, δεν υπάρχει κανένα παράπονο. Η ανάρτηση είναι άνετη, τα φρένα αποτελεσματικά και σταθερά σε απόδοση, ενώ το ESP και τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα λειτουργούν άψογα. Στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης το Multivan τείνει να μεταφέρει το βάρος εμπρός και μετά να γέρνει στο πλάι. Αλλά μιλάμε για όρια και σε κανένα σημείο το πουλμανάκι μας δεν έγινε επικίνδυνο ή έστω προβληματικό. Ωστόσο, τα λάστιχα τρέμουν λιγάκι όταν περνάς πάνω από καπάκια φρεατίων – και αυτό είναι το μόνο που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την οδηγική εμπειρία στη διαδρομή σου. Στην άνετη μεταφορά παίζουν μεγάλο ρόλο και τα καθίσματα, που έχουν ωραίο σχήμα, βολικά μπράτσα και καλό υλικό κατασκευής εμπρός, ενώ και πίσω είναι πολυτελώς κατασκευασμένα και χωροταξικά τοποθετημένα. Τα τέσσερα καθίσματα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας μπορούν να απασφαλιστούν και να βγουν από τους οδηγούς τους στο λεπτό – και δεν έχουν και μεγάλο βάρος. Σημείωση: η VW προσφέρει το Multivan με τα τέσσερα πίσω ανεξάρτητα καθίσματα και σε διάταξη πρόσωπο με πρόσωπο.
 

Δεν είναι και τζάμπα…

Δεν είναι και τζάμπα…

 Όπως έλεγε η Σαπφώ Νοταρά στον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, σε ειδοποιάω: ένα Multivan σαν το δικό μας στη Γερμανία κοστίζει 57.000 ευρώ στο περίπου. Δεν είναι φτηνή υπόθεση λοιπόν. Ωστόσο με τα χρήματα αυτά, εκτός από όσα αναφέρουμε παραπάνω, παίρνεις μια καμπίνα με αρκετά ψηφιακά καλούδια και με μια μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα. Το Multivan εξοπλίζεται με μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών βοηθημάτων, συμπεριλαμβανομένου και «έξυπνου» βοηθήματος για την κίνηση και για το μανουβράρισμα σε περίπτωση που ταξιδεύετε με τρέιλερ. Και υπάρχει και το Emergency Assist: αυτό «αισθάνεται» αν ο οδηγός ελέγχει το αυτοκίνητο ή όχι. Εάν όχι, τότε το Multivan φρενάρει αυτομάτως μέχρι να ακινητοποιηθεί, μεταδίδει ακουστικές και οπτικές προειδοποιήσεις, σφίγγει τις ζώνες, ανάβει προειδοποιητικά φώτα και κορνάρει. Και, ευελπιστούμε, σε σώζει από ατύχημα ή και δυστύχημα.



Όσο για πταίσματα, η ηλεκτρικά συρόμενη πόρτα καμιά φορά κλείνει απρόκλητα και κουνιέται λιγάκι όταν φορτώνεις και τη χρησιμοποιείς με το πόδι – επίσης το κουμπί του κλεισίματος δεν είναι εύκολα προσβάσιμο υπό όλες τις γωνίες. Ίσως το μεγαλύτερο αρνητικό του βέβαια να είναι τα μόλις 1.600 κιλά που μπορεί να ρυμουλκήσει.
Αν ξεπεράσετε αυτό, μιλάμε για ένα βαν που έχει πολυποίκιλη ιδιοσυγκρασία, ενδιαφέρουσα εμφάνιση, σύγχρονο εσωτερικό και που, ναι, δείχνει να συνεχίζει άξια το ένδοξο παρελθόν. Αν και, χωρίς αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, δύσκολα να το δούμε στα Μάταλα φέτος...


 
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Ας το θέσουμε ως εξής: όταν θέλει (έχει δηλαδή φορτισμένη μπαταρία), μπορεί. Αν το οδηγείς αποκλειστικά με βενζίνη, γίνεται λιγάκι «πρωτόγονο», ενώ και η συντήρησή του δεν είναι φτηνή υπόθεση. Από την άλλη, έχεις την άνεση και τον εξοπλισμό και την οδηγική ασφάλεια.
 

Τεχνικά χαρακτηριστικά VW MULTIVAN
Κινητήρας Τετρακύλινδρος, turbo + ηλεκτροκινητήρας
Θέση Εμπρός, εγκάρσια
Χωρητικότητα κινητήρα cm3 1.395
Χωρητικότητα μπαταρίας kWh 10,4
Ισχύς βενζινοκινητήρα PS 150
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα PS 116
Συνολική ισχύς PS 218
Συνολική ροπή Nm 350
Τελική ταχύτητα km/h 192
Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων
Μετάδοση στους εμπρός τροχούς
Ρύποι CO2 (WLTP) 41 g/km
Κατανάλωση (WLTP) 1,8 l/100 km
Ρεζερβουάρ/καύσιμα 45 l/super
Μέγ. ισχύς φόρτισης AC 3,6 kW
Ηλεκτρική αυτονομία 49 km
Θόρυβος (πέρασμα) dB 68
Ρυμουλκούμενο βάρος με φρένα/χωρίς φρένα 1.600/750
Χώρος αποσκευών λίτρα έως 3.672
Ύψος καθίσματος mm 885
Μεταξόνιο mm 3.124
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) mm 4.973/1.941-2.252/1.907
Επιδόσεις  
Επιτάχυνση  
0-50 km/h 3,5 δευτ.
0-100 km/h 9 δευτ.
0-130 km/h 14,6 δευτ.
0-160 km/h 23,4 δευτ.
0-200 km/h 15,5 δευτ.
Ρεπρίζ 4,7 δευτ.
80-120 km/h 6,2 δευτ.
Βάρος/φόρτωση 2.215/535 kg
Κατανομή βάρους ε/π 56/44 %
Κύκλος στροφής αριστερά/δεξιά m 12-Δεκ
Φρένα από τα 100 km/h κρύα m 36,4
από τα 100 km/h ζεστά m 35,7
Θόρυβος με 50 km/h 58 dB
με 100 km/h 66 dB
με 130 km/h 69 dB
Κατανάλωση test (60% υβριδική, 40% ηλεκτρική) 5,2 l + 14,8 kW/100 km
Κατανάλωση test 8,6 l/100 km
Ρύποι CO2 (με άδεια μπαταρία) 204 g/km
Αυτονομία test 520 km + 28 km με ηλεκτρισμό
Τιμή μοντέλου δοκιμής (στην Ελλάδα) αναμένεται

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »