Πώς τα πήγε το νέο Mazda MX-5 στο τεστ των 100.000χλμ;
Διαβάστηκε από 12548 αναγνώστες - 16/10/2020
Είναι η τέταρτη γενιά του Mazda MX-5 η καλύτερη απ όλες; Πόσο καλό είναι το ιαπωνικό roadster ως μεταχειρισμένο με περισσότερα από 100.000 km;
Πόσο διαφορετικά όμορφη μπορεί να είναι η οδήγηση ενός αυτοκινήτου; Απάντηση σε αυτό το ερώτημα δίνει με τον πιο απλό τρόπο το Mazda MX-5, ίσως το πλέον δημοφιλές ανοιχτό διθέσιο, που έχει προσελκύσει πολλούς φίλους τόσο με την εμφάνισή του όσο και με τη φαντεζί οδική συμπεριφορά του. Η τέταρτη έκδοση του φίνου ιαπωνικού roadster διατίθεται από το 2015. Με την πρώτη ματιά, η γενιά ND με το επιθετικό στιλ έρχεται σε αντιπαράθεση με την τυπική σχεδιαστική γλώσσα του MX-5. Ωστόσο, αφού καθίσει στο αριστερό κάθισμα, κάθε φίλος του MX-5 αισθάνεται μετά από λίγα μόνο μέτρα ότι οι Ασιάτες παρέμειναν απολύτως πιστοί στα... ήθη τους.
Το κοκτέιλ από το χαμηλό κέντρο βάρους, το μικρό όγκο, την ευχάριστη αλλαγή των ταχυτήτων και τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς έχει γεύση τόσο εύπεπτη όσο ποτέ. Δηλαδή, εδώ και 31 χρόνια, όταν κυκλοφόρησε η πρώτη γενιά (NA) του MX-5 στην αγορά. Μέχρι την πρώτη δεκαετία του 2000, πίνοντας ποτό στο τραπέζι των συζητήσεων, η πλειονότητα του κοινού πιθανότατα περνούσε ένα ήπιο καλοκαιρινό βράδυ με ένα MX-5. Όποιος στο τέλος της βραδιάς δεν αποβιβαστεί από το ανοιχτό Mazda όντας γεμάτος με ενθουσιασμό, ας παίρνει για τις εξόδους του το λεωφορείο ή το μετρό, όταν ο ήλιος λάμπει.
Η σκουριά των προηγούμενων γενιών του MX-5 προκάλεσε συχνά αναστάτωση. Θα ήταν πολύ νωρίς να πάρουμε μια τελική απόφαση σχετικά με το πόσο επιρρεπής είναι στη σκουριά η γενιά ND μετά από μόλις πέντε χρόνια. Ωστόσο, φαίνεται ότι στη Mazda έχουν θέσει υπό έλεγχο την καφέ... πανούκλα. Ο συνεργάτης μας, Jan Spies, γνώστης του MX-5 και ιδιοκτήτης της SPS Motorsport στο Altendiez της Γερμανίας, δεν έχει δει ποτέ ένα αυτοκίνητο σαν αυτό με σημαντικό πρόβλημα στο συνεργείο του.
Ο βελτιωτής και οδηγός αγώνων θεωρεί ότι το μοναδικό σοβαρό αδύνατο σημείο της γενιάς ND είναι οι πρώτες δύο εκδόσεις των κιβωτίων ταχυτήτων. «Επιδιορθώσαμε ήδη 30 με 40 βλάβες κιβωτίων», λέει ο Spies. Η αντικατάστασή του διαρκεί 5 ώρες. Ο καλύτερος τρόπος για να μάθει ο ενδιαφερόμενος αν ένα μεταχειρισμένο MX-5 έχει πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων είναι κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής διαδρομής (δείτε αδύνατα σημεία παρακάτω).
Από την άλλη πλευρά, ο έντονος θόρυβος όταν ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το γκάζι δεν αποτελεί πρόβλημα, εφόσον το διαφορικό ξεκινά να λειτουργεί απέναντι από τη ράβδο αλουμινίου μπροστά του. Αυτό ισχύει συχνά και για το τιμόνι που ενίοτε στέκεται έντονα κάθετα. Δεν πρόκειται απαραίτητα για ένδειξη βλάβης από ατύχημα στη γενιά ND, επειδή αρκετά μοντέλα έχουν βγει κατ αυτόν τον τρόπο από τη γραμμή παραγωγής. Δεν είναι, λοιπόν, το MX-5... στραβό, γιατί λειτουργεί θαυμάσια.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Το MX-5 ωρίμασε και έχει γίνει θρύλος των roadster μέσα σε 31 χρόνια. Στα μάτια μας, δε, η τέταρτη γενιά είναι η καλύτερη. Όχι μόνο επειδή η οροφή της μπορεί να ανοίξει τόσο γρήγορα, αλλά, πάνω απ όλα, γιατί δεν έχει καθόλου αδύνατα σημεία.
Έτος κατασκευής
2016
Χιλιόμετρα στο οδόμετρο
112.000 km
Η ΣΚΟΥΡΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟ MX-5
Το MX-5 ολοκλήρωσε με επιτυχία το test διαρκείας των 100.000 km. Οι Ιάπωνες, πάντως, δεν απέσπασαν το «άριστα» (1) εξαιτίας κάποιων λεπτομερειών, όπως η πόρτα του οδηγού που τρεμόπαιζε (η νέα πρόσδεση έδωσε μια λύση), το εσωτερικό της οροφής που ξεκόλλησε (και ξανακολλήθηκε κατά τη διάρκεια ενός service) ή οι εσφαλμένες εμφανιζόμενες τιμές για τον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών. Εντωμεταξύ έγινε γνωστό ότι τα κιβώτια ταχυτήτων της πρώτης και της δεύτερης σειράς (βλέπε παρακάτω) είναι ένα αδύναμο σημείο. Η αλλαγή σχέσεων μεταξύ της 2ας και της 3ης άρχισε να προβληματίζει τους συνεργάτες μας ακόμα και κατά τη διάρκεια του test αντοχής. Από την άλλη πλευρά, η τρίτη και τέταρτη γενιά κιβωτίων, δεν έχει αποδειχθεί προβληματική.
Ρύθμιση ανάρτησης
Ελέγχετε την ανάρτηση κάθε δύο χρόνια. Οποιαδήποτε μέρη της δε λειτουργούν αψεγάδιαστα (λόγω και της χειμερινής χρήσης του MX-5) πρέπει να αντικατασταθούν.
Η οροφή σκίζεται
Ρυθμίστε την αναδίπλωση της οροφής, αν αυτή τρίβεται κατά το άνοιγμα ή κλείσιμο στα roll bars. Διαφορετικά, το ύφασμα θα σκιστεί και θα το πληρώσετε ακριβά.
Τα κιβώτια της 1ης και της 2ης σειράς προκαλούν προβλήματα
Αν δυσκολεύεστε να αλλάξετε σχέση μεταξύ της δευτέρας και της τρίτης ή της τρίτης και της τετάρτης ταχύτητας, υπάρχει κίνδυνος εμφάνισης βλαβών.