5 φωτογραφίες »

Review Mεταχειρισμένου: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T

Διαβάστηκε από 9064 αναγνώστες - 3/7/2020

Η δεύτερη γενιά του Nissan Qashqai με το βενζινοκινητήρα της βασικής έκδοσης περνά από το test των μεταχειρισμένων. Πώς τα πήγε το best seller που φημίζεται για την αξιοπιστία του;

 
 
Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΠΡΩΤΟΣ, ενώ ο δεύτερος είναι απλά... δεύτερος. Αυτή είναι η... μοίρα όσων έρχονται δεύτεροι στη σειρά. Αυτό μπορεί να αφορά, όπως στην περίπτωσή μας, σε γενιές αυτοκινήτων, αλλά ακόμα και στη σειρά εμφάνισης των παιδιών: Το πρώτο παιδί είναι το... πρωτότοκο, αυτό που κάνει τους γονείς του για πρώτη φορά «μαμά» και «μπαμπά», ενώ το δεύτερο είναι απλά το... δεύτερο.
Στο θέμα μας, τώρα, το εικονιζόμενο Qashqai προφανώς δεν πέρασε δύσκολους καιρούς. Φτάσαμε σε αυτό το συμπέρασμα στην ανυψωτική ράμπα, όπου το κάτω μέρος του αυτοκινήτου έδειχνε τόσο... παρθένο όσο το υπόλοιπο προσθιοκίνητο SUV. Φαίνεται επίσης πως το ιαπωνικό μοντέλο, εκτός του λευκού... ποινικού μητρώου του, είχε και ένα σχολαστικό προηγούμενο ιδιοκτήτη, στον οποίο ήταν αρκετή η βασική βενζινοκίνητη έκδοση και η βασική εξοπλιστική εκδοχή.

Σε αντίθεση με το φωτογράφο μας, που αγαπάει τις επιδόσεις και από το κάθισμα του συνοδηγού παραπονιόταν για τα «τουλάχιστον 100 PS που έλειπαν». Με το Qashqai πλήρως φορτωμένο, σίγουρα δε θα ήθελε κανείς να διαβεί από ορεινά περάσματα, εφόσον κινητήρας είναι ο μικρός τετρακύλινδρος των 1,2 λίτρων. Βέβαια, από την άλλη πλευρά, ο οδηγός μπορεί να απολαύσει την οικονομία, καθώς κατά τη μέτρηση της κατανάλωσης στο πλαίσιο των δοκιμών του AUTO BILD, το Qashqai αρκέστηκε σε λιγότερο από 7 λίτρα super αμόλυβδης. Μάλιστα, όσοι κινούνται κατά κύριο λόγο στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους με μια τιμή κατανάλωσης 5 κόμμα κάτι λίτρων!



Σχετικά με τον κινητήρα 1.2 DIG-T, όμως, ο οποίος είναι τοποθετημένος σε πολλά μοντέλα της Nissan και της Renault, μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο πραγματικές ιστορίες τρόμου. Σε αυτές γίνεται λόγος για φρικτή κατανάλωση λαδιού ακόμα και σε σχεδόν ολοκαίνουργια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των σοβαρών επακόλουθων ζημιών, όπως ραγισμένα τοιχώματα κυλίνδρων και «χτυπήματα» της καδένας του εκκεντροφόρου. Στην Αγγλία, όπου το Qashqai είναι ένα από τα SUV, που σημειώνει τις καλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία του, ακόμα και η καθημερινή εφημερίδα "The Guardian" έχει δημοσιεύσει μια ιστορία, στην οποία απεικονιζόταν μία έγκυος κυρία, ιδιοκτήτρια ενός Qashqai, που ποζάρει απογοητευμένη μπροστά από μία έκθεση της Nissan.



Πάντως, και τα συνεργεία στη Γερμανία επιβεβαιώνουν πως υπήρχαν προβλήματα με τον κινητήρα. Ωστόσο, η κατασκευάστρια εταιρεία δεν έδειξε να προβληματίζεται και, προληπτικά, κάλεσε αυτοκίνητα με τους επηρεαζόμενους κινητήρες στα συνεργεία, όπου έγινε ενδοσκόπηση κυλίνδρων, ενώ επιθεωρήθηκαν και οι καδένες χρονισμού. Οι κατεστραμμένοι κινητήρες αντικαταστάθηκαν, η αυξημένη κατανάλωση λαδιού αντισταθμίστηκε από μια ενημέρωση λογισμικού (software update), η οποία μείωσε την υποπίεση στον αυλό εισαγωγής. Εντωμεταξύ, τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα πιθανότατα έχουν ήδη δεχθεί την ενημέρωση. Ταυτόχρονα, εξακολουθεί να ισχύει ο εκτεταμένος κανονισμός καλής θέλησης της Nissan, που προβλέπει πλήρη κάλυψη για συμπτωματικές ζημιές ακόμα και για δύο χρόνια μετά από τη λήξη της εγγύησης. Υποδειγματικά και απλά - όπως το ίδιο το Qashqai...



Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 
Έτος κατασκευής: 2015
Χιλιόμετρα στο οδόμετρο:73.000 km
Τιμή: 11.900 ευρώ (Γερμανία)
Κατανάλωση test: 6,8 l super αμόλυβδη/100 km

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Qashqai είναι παγκοσμίως ένα από τα πιο δημοφιλή SUV. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως, πέρα από την έλλειψη φινιρίσματος, το στιβαρό ιαπωνικό μοντέλο δύσκολα μπορεί να επικριθεί. Ο κατασκευαστής προσέγγισε υποδειγματικά τα προβλήματα λαδιού του μικρού βενζινοκινητήρα.