Review Μεταχειρισμένου: Peugeot 208 GTi 200 PS
Διαβάστηκε από 9459 αναγνώστες - 13/10/2020
Έχει ισχύ 200 ίππων και εντυπωσιάζει χωρίς να έχει κραυγαλέα εμφάνιση. Είναι, όμως, το Peugeot 208 GTi, ως μεταχειρισμένο, ένα «προτεινόμενο» μοντέλο ή είναι μία κακή επιλογή;
Τα συναισθήματα εναλλάσονται στη θέα του λευκού, γαλλικού μοντέλου, τη στιγμή που ο κινητήρας του λειτουργεί ελάχιστα πάνω από το ρελαντί. Με δεδομένη την
ισχύ των 200 PS και το βάρος των 1,2 τόνων, αυτό το GTi, εμφανισιακά, αφήνει τους θεατές του μάλλον αδιάφορους. Ωστόσο, το εσωτερικό του είναι σαφώς πιο εντυπωσιακό: Ας όψονται τα
"GTi" εμβλήματα, οι φωτεινά κόκκινες επενδύσεις των καθισμάτων, διάφορων μερών του cockpit και τα σπορ καθίσματα με τα πληθωρικά πλαϊνά μέρη.
Όχι μακριά από τον έμπορο της Toyota, έξω από το Αμβούργο, το οδικό δίκτυο διαθέτει επαρχιακές οδούς με
άφθονες στροφές. Αυτό το πεδίο ήταν ι
δανικό για να... απελευθερώσουμε τον 1.600άρη κινητήρα με τη ροπή των 270 Nm. Ο ήχος του σαφώς και ταιριάζει με το ήπιο παρουσιαστικό του, ενώ και ηχητικά το turbo τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο ακούγεται συνετό. Κανένα παράπονο για το συγκεκριμένο τομέα από την πλευρά μας, αντ αυτών μάλιστα υπήρξε
αναγνώριση για τον κινητήρα, που κάτω ακόμα και από τις 2.000 σ.α.λ. παρέχει αξιοπρεπή ώθηση και δε δείχνει περιορισμένος ακόμα και σε στροφές λειτουργίας πέρα από την ένδειξη των 6.000 σ.α.λ. Οι αλλαγές των σχέσεων στο 208 GTi γίνονται από
χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο, όπως παρεμπιπτόντως και το τιμόνι, δεν διακρίνεται για την απόλυτη ακρίβειά του. Ωστόσο,
ο επιλογέας «γλιστρά» μια χαρά στο "H" του κιβωτίου από την πρώτη έως και την έκτη ταχύτητα. Συνολικά, η εμπειρία της οδήγησης αποκτά γρήγορα θετικό πρόσημο. Αυτό οφείλεται και στην
ανάρτηση, στην οποία δε θα καταλογίζαμε υπερβολική σκληρότητα.
Σε μια στενότερη στροφή, το στομάχι σας ξαφνικά σας... γαργαλάει, επειδή το αθώο GTi γίνεται αναιδές και γυρίζει τα... οπίσθιά του. Αλλά τώρα χωρίς ESP (προσοχή, το "off" σημαίνει εδώ πραγματικά "off"!). Στην πράξη, η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί για να υπερστρέφει το 208 GTi έτσι, ώστε να πρέπει να αναλάβετε το τιμόνι μόνοι σας στα χέρια και χωρίς ηλεκτρονική υποστήριξη, αν δε θέλετε να σας... προσπεράσει το δικό σας πίσω μέρος. Πάντως, τέτοιος ενθουσιασμός δεν υπάρχει στο Polo GTI.
Η Peugeot έκανε τις επεμβάσεις της ακόμα και αργότερα.
Ως «GTi της Peugeot Sport», το 208 μετατράπηκε πραγματικά σε έναν κακό διάβολο, που ακόμα και ως μεταχειρισμένο δε θα το βρει κανείς με λιγότερα από 20.000 ευρώ (στη Γερμανία), χάρη στη
σκληρότερη ανάρτηση, τα bucket καθίσματα, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το ειδικά ρυθμισμένο ESP και τα φρένα της Brembo.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Το 208 GTi φαίνεται ασυμβίβαστο και δεν το παρακάνει με τα σπορ χαρακτηριστικά του. Ο ισχυρός κινητήρας και η διασκεδαστική οδική συμπεριφορά εξασφαλίζουν μακροχρόνιο ενθουσιασμό.
Τι έδειξε ο έλεγχος;
208 GTi ΜΕ ΠΙΟ ΑΝΘΕΚΤΙΚΗ ΚΑΔΕΝΑ ΧΡΟΝΙΣΜΟΥ
Ο κινητήρας 1.6 THP είναι γνωστός για προβλήματα στην καδένα χρονισμού. Ιδιαίτερα συχνά, πάντως, επηρεάζονται οι λιγότερο ισχυρές εκδόσεις με τα 156 και 163 PS. Αυτοί οι κινητήρες τοποθετούνται, για παράδειγμα, και στο Peugeot RCZ, όπου ο απολογισμός είναι ανάλογα κακός: Και εδώ, πάντως, η έκδοση των 200 PS έχει αποδειχθεί πιο στιβαρή. Αν, παρόλ αυτά, προκύψουν προβλήματα, η Peugeot είναι συχνά άνετη πολύ μετά από τη λήξη της εγγύησης. Η αλλαγή της καδένας χρονισμού, συμπεριλαμβανομένης της ρύθμισης των εκκεντροφόρων διαρκεί στο συνεργείο έξι ώρες.
Εισροή νερού
Οι τσιμούχες δεν κάνουν πάντα σωστά τη δουλειά τους στο 208, π.χ. στην πίσω πόρτα. Επιπλέον, οι υδροροές φράζουν συχνά.
Μπουζί
Τα μπουζί προκαλούν συχνά διακοπές στη λειτουργία του κινητήρα (κίτρινα φωτάκια στον πίνακα οργάνων). Στη Γερμανία κάθε μπουζί στοιχίζει περίπου 100 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των εργατικών.
Σκουριά
Στο μοντέλο της δοκιμής με 56.000χλμ. μας είδαμε σημάδια στις πίσω βάσεις του ελατηρίου.
Αντλία υψηλής πίεσης
Η αντλία για τον άμεσο ψεκασμό είναι γνωστή ως πηγή προβλήματος. Μερικές φορές η Peugeot (Γερμανίας) κάνει την αλλαγή με καλή θέληση.