Οι επιθεωρητές του TÜV (του γερμανικού ΚΤΕΟ) και οι ιδιοκτήτες λατρεύουν το Honda CR-V. Η τέταρτη γενιά του είναι μια από τις πιο καυτές προτάσεις στην αγορά.
ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ, η Honda έχει υποχωρήσει σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις. Τον περασμένο Ιούλιο, η ασιατική φίρμα, που στη δεκαετία του 80 κέρδισε τη φήμη της… ιαπωνικής BMW με την προηγμένη τεχνολογία της, είχε στη Γερμανία μερίδιο αγοράς μόνο 0,4%. Μόνο οι Land Rover, Subaru και Jaguar την ακολούθησαν στις πιο πίσω θέσεις. Αυτό είναι κάτι, που είναι δύσκολο να κατανοηθεί, ειδικά επειδή η Honda διαθέτει ένα από τα SUV με τις καλύτερες πωλήσεις (παγκοσμίως) στην γκάμα της με το CR-V. Ωστόσο, στην Ευρώπη το CR-V βγάζει σε μεγάλο βαθμό ένα niche χαρακτήρα στη σκιά των Tiguan, Tucson, Kuga κτλ. Για τους αγοραστές μεταχειρισμένων είναι ακόμα ένας λόγος, ώστε να ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στην τέταρτη γενιά, που κατασκευαζόταν από το 2012 έως το 2018.
Η εμφάνισή του δεν είναι εντυπωσιακή και κρίνεται μάλλον επιφυλακτική. Με μικρή απόσταση από το έδαφος και χαμηλή γραμμή παραθύρων, το CR-V μοιάζει σχεδόν με ένα μείγμα από SUV και station wagon και, σαφώς δεν παραδίδει το macho show, που καταφέρνει ο ανταγωνισμός του. Από την άλλη πλευρά, είναι σχετικά ξεκάθαρο στο εσωτερικό του και προσφέρει έναν από τους πιο μεγάλους χώρους στην κατηγορία του. Είναι πολύ άνετο τόσο στο μπροστινό και όσο και στο πίσω μέρος, που ενδείκνυται για χαλάρωση, ενώ ο ογκώδης χώρος αποσκευών μπορεί να φορτωθεί με υποδειγματικό τρόπο πάνω από το χαμηλό περβάζι του. Η πίσω σειρά καθισμάτων αναδιπλώνεται έξυπνα μέσω μοχλών έλξης στο χώρο αποσκευών, ενώ ο γενναιόδωρος όγκος των 589 λίτρων του τελευταίου φτάνει έως και τα 1.669 λίτρα.
Τα υλικά, που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό, είναι λιγότερο πειστικά, αφού παρατηρούνται τριγμοί από τα πλαστικά αλλά και το πίσω κάθισμα. Πρόκειται, βέβαια, για αδυναμίες, που μπορούν να βελτιωθούν έτσι, ώστε να μην προκαλούν άλλη απογοήτευση στους ιδιοκτήτες. Κρίμα, γιατί κατά τα άλλα δεν υπάρχουν πολλές άλλες παρατηρήσεις σε αυτόν τον τομέα. Από το facelift του 2015, ο παλιός diesel κινητήρας των 2,2 λίτρων έδωσε τη θέση του σε ένα νέο πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων με 120 ή 160 PS. Και τα δύο diesel μηχανικά σύνολα διακρίνονται για τη σταθερή λειτουργία τους και, με τον ισχυρό χαρακτήρα τους, ταιριάζουν καλύτερα στο CR-V σε σχέση με το μοναδικό βενζινοκινητήρα της παλέτας, που είναι χωρητικότητας 2,0 λίτρων. Το ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο, λοιπόν, είναι ανθεκτικό και έχει πολιτισμένη λειτουργία, αλλά εξαιτίας του σχεδιασμού του, αποδίδει τα 155 PS του μόνο στο υψηλό πεδίο στροφών, κάτι που δεν ταιριάζει με το χαρακτήρα του άνετου Honda και κάνει την τιμή της κατανάλωσης γρήγορα διψήφια. Το ολιγαρκές σε ό,τι αφορά τη συντήρηση, αλλά κάπως αργό σε λειτουργία σύστημα τετρακίνησης είναι διαθέσιμο μόνο στους αγοραστές της κορυφαίας πετρελαιοκίνητης έκδοσης.
Έτσι, οι φίλοι των… αλόγων, που έχουν υψηλές απαιτήσεις πρόσφυσης, καλούνται να καταφεύγουν σε λύσεις, που θα βρουν με τα χέρια τους (στο κιβώτιο ταχυτήτων κτλ.). Με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το ρυμουλκούμενο φορτίο μειώνεται από τα αρχικά αξιοπρεπή 1.700 κιλά στη βενζινοκίνητη και την diesel έκδοση των 120 PS, αλλά και 2.000 κιλά για το biturbo CR-V των 160 ίππων στα μάλλον λίγα 1.500 κιλά. Το ωφέλιμο φορτίο του κατά τα άλλα φιλικού προς τις μακρινές διαδρομές Honda φτάνει τα 489 κιλά.
Το πιο ευχάριστο ταξίδι με το CR-V οδηγεί ούτως ή άλλως στο… TÜV (το γερμανικό ΚΤΕΟ), όπου λαμβάνει τακτικά κορυφαίες βαθμολογίες. Στον πυρήνα του, το CR-V εξακολουθεί να είναι ένα πραγματικό Honda, που δεν τα παρατάει εύκολα.
Honda CR-V 1.6i-DTEC 2WD Έτος κατασκευής 2017 Χιλιόμετρα στο οδόμετρο 146.018 km Τιμή 13.950 ευρώ (στη Γερμανία)
ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΒΛΑΒΕΣ ΣΤΟ ΚΤΕΟ
Όπως ένας μαθητής, που είναι πάντα τέλεια προετοιμασμένος για ένα… διαγώνισμα, το Honda αποσπά κορυφαία βαθμολογία στον κύριο έλεγχο του ΚΤΕΟ. Στον πρώτο έλεγχο μετά από τρία χρόνια, οι συχνά ελαττωματικοί λαμπτήρες έκαναν και πάλι το… θαύμα τους - μία βλάβη συντήρησης, που είναι εύκολο να διορθωθεί. Στο δεύτερο έλεγχο μετά από πέντε χρόνια, ορισμένα οχήματα απέτυχαν με την αποτελεσματικότητα των φρένων. Καλύτερα δε γίνεται… Σε ορισμένες περιπτώσεις μόνο, οι αποφορτισμένες μπαταρίες προκάλεσαν μερικά… θέματα εκκίνησης της λειτουργίας του κινητήρα. Τέλος, κριτική αποσπά κάθε φορά το μέτριο επίπεδο της -απλής- επεξεργασίας των υλικών.
Σημάδι των καιρών
Όπως και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, τα πολλά χιλιόμετρα, που έχουν διανυθεί, είναι εμφανή από τα φθαρμένα πλευρικά τμήματα των καθισμάτων. Φρένα
Από το δεύτερο κυρίως έλεγχο του ΚΤΕΟ και μετά, το άνισο τράβηγμα των φρένων και του χειρόφρενου ήταν από τα λίγα σημεία κριτικής των ελεγκτών. Αισθητήρες στάθμευσης
Κάνουν πολύ συχνά αισθητή την -ηχητική- παρουσία τους. Αν οι μικροί βοηθοί γίνουν βάρος με τα εσφαλμένα μηνύματά τους (μπιπ, μπιπ, μπιπ…), το μόνο πράγμα που βοηθά είναι η αντικατάστασή τους. Ποιότητα κατασκευής
Ο τρόπος κατασκευής του εσωτερικού, εδώ το πλαδαρό και ταλαντευόμενο πορτάκι της θήκης από το ντουλαπάκι μπροστά από τη θέση του συνοδηγού, βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Το Honda CR-V είναι ο τύπος, που είναι ασυνήθιστος και δεν πρωταγωνιστεί. Οι χώροι, οι πολιτισμένοι κινητήρες και το υψηλό επίπεδο ποιότητας το κάνουν τελικά ίσως την καλύτερη συμβουλή για ένα μεταχειρισμένο μεταξύ των SUV.