7 φωτογραφίες »

Test αντοχής: Mercedes A 200 με 225.000km

Διαβάστηκε από 4917 αναγνώστες - 5/1/2021

Η Mercedes A-Class της γενιάς W176 είναι γνωστή για την ποιότητά της. Πώς αντέχει το αυτοκίνητο στο πέρασμα του χρόνου; Η Auto Bild δοκίμασε μία A200 του 2015, η οποία μέσα στην πενταετία διένυσε 225.000km.

 
 
Η Mercedes A-Class εμφανίστηκε στην αγορά το 1997, με τη γενιά W168, και ήταν το πρώτο compact hatchback μοντέλο της εταιρείας. Η A-Class πλέον βρίσκεται στην 4η γενιά της, με την κωδική ονομασία W177, η οποία κυκλοφόρησε το 2018.
Πώς διατηρείται η αμέσως προηγούμενη, W176, στη διάρκεια του χρόνου; Στην Auto Bild δοκιμάσαμε μία A200 του 2015 και αναλύουμε τα αποτελέσματα.



Το αυτοκίνητο είχε αρκετά χιλιόμετρα για την ηλικία του, αφού μέσα στο πέρασμα 5 ετών κατάφερε να διανύσει 225.000km. Παρόλα αυτά, τα πάντα στο εσωτερικό ήταν στην εντέλεια. Τα καθίσματα, το τιμόνι και τα χειριστήρια δεν είχαν φθορές, ενώ το ίδιο συνέβαινε με τις οθόνες και τους διακόπτες, που λειτουργούσαν άψογα και δεν είχαν σημάδια κόπωσης. Αν κάποιος ανέφερε πως το κοντέρ έγραφε περισσότερα χιλιόμετρα από τα πραγματικά, θα τον πιστεύαμε! Αν θα έπρεπε να παρατηρήσουμε κάτι, αυτό θα ήταν το infotainment, που είχε μία υστέρηση στην ταχύτητα φόρτωσης.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας Τετρακύλινδρος / Εγκάρσιος
Βαλβίδες /Εκκεντροφόροι 4/2
Κυβισμός 1595 cc
Ιπποδύναμη 156 hp στις 5300 rpm
Ροπή 250 Nm στις 1250 rpm
Τελική ταχύτητα 224 km / h
0-100 km / h 8.4 s
Δοχείο καυσίμων / καύσιμο 50 l / super 98 οκτανίων
Κιβώτιο / κίνηση DCT 7 σχέσεων/εμπρός
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) 4292/1780/1433 mm
Αποθηκευτικός χώρος 341-1157 L.
Βάρος (άδειο) / ωφέλιμο φορτίο 1381/554 kg
Όσον αφορά τη λειτουργία του κινητήρα, αυτός δούλευε στρωτά και ανταποκρινόταν άψογα στην κίνηση του δεξιού πεντάλ.
Το κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη (DCT), λειτουργούσε υποδειγματικά, χωρίς βίαιες αλλαγές ή κομπιάσματα, παρά την μεγάλη απόσταση που είχε διανύσει το αυτοκίνητο μέσα στα 5 χρόνια.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, οι βαλβολίνες στο 7άρι DCT σασμάν χρειάζονται αλλαγή κάθε 100.000km για τα απλά μοντέλα, και κάθε 50.000km για τις AMG εκδόσεις. Όποιος έχει δει το πόσο μαύρες είναι οι βαλβολίνες μετά από αυτή τη χρήση, καταλαβαίνει για ποιο λόγο πρέπει να τηρούνται ευλαβικά οι οδηγίες αλλαγής που δίνει η Mercedes.
Εταιρείες όπως η Meyle διαθέτουν ολοκληρωμένο κιτ αλλαγής, που περιλαμβάνει, εκτός από το λιπαντικό, όλα τα απαιτούμενα αναλώσιμα όπως φίλτρα και τσιμούχες. Η διαδικασία είναι σχετικά πολύπλοκη και χρονοβόρα, και ένας έμπειρος μηχανικός θα χρειαστεί μία ώρα προκειμένου να την ολοκληρώσει, μιας και για την εκτέλεσή της πρέπει να αποσυναρμολογηθούν άλλα εξαρτήματα.



Περνώντας  στο αμάξωμα του γερμανικού αυτοκινήτου, παρατηρήθηκαν μόνο 2 πολύ μικρά σημεία σκουριάς στο πίσω υποπλαίσιο, τα οποία προβλέπουμε πως δεν θα χρειαστούν καμία επέμβαση για τα επόμενα 10 χρόνια. Η ανάρτηση της A-Class ήταν λίγο σφικτή και απότομη, κάτι που βελτιώθηκε εμφανώς στα facelift μοντέλα, που κυκλοφόρησαν από το Φθινόπωρο του 2015 και έπειτα.

Όσον αφορά το εξωτερικό, το μόνο αρνητικό που βρέθηκε ήταν στα εμπρός φανάρια, τα οποία θαμπώνουν από μέσα. Ακόμα και μετά από 15 λεπτά, η υγρασία δεν είχε καθαρίσει. Και αυτό το πρόβλημα διορθώθηκε στις facelift A-Class, οι οποίες είχαν LED φωτιστικά σώματα, που είναι σφραγισμένα καλύτερα.
 
Κατανάλωση-Ρύποι
Κατανάλωση δοκιμής 6.6 l/100 km
Εκπομπές CO2 157 g/km
 
Συμπέρασμα
Η αγορά μιας μεταχειρισμένης A-Class W176 δεν κρύβει παγίδες, και συνοδεύεται από ηρεμία και έλλειψη εγνοιών. Η επιλογή με κινητήρα βενζίνης και DCT κιβώτιο, όπως ακριβώς ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής, συνίσταται ανεπιφύλακτα. Το όχημα διέπρεψε, επιτυγχάνοντας βαθμολογία 4,5/5. Στην Ελλάδα, μπορεί κανείς να αποκτήσει μία Mercedes A200 της γενιάς W176 με περίπου 22.000 ευρώ.