6 φωτογραφίες »

Test μεταχειρισμένου: Alfa Romeo Stelvio

Διαβάστηκε από 1879 αναγνώστες - 5/4/2021

Με τη Stelvio η Alfa Romeo τόλμησε για πρώτη φορά να κατασκευάσει ένα SUV. Είναι καλή όταν περάσουν τα χρόνια; Η AUTO BILD δοκίμασε ένα μοντέλο χρονολογίας 2018.

Το SUV της Alfa Romeo, που κυκλοφόρησε το 2018, είναι μια κίνηση στρατηγικής των Ιταλών, που έχει στόχο το άνω άκρο της κατηγορίας. Η έναρξη των πωλήσεων έγινε πριν από περισσότερο από τρία χρόνια και ήδη τα πρώτα δείγματα του κομψού, μεσαίας κατηγορίας, SUV έχουν κάνει την πρώτη γενική επιθεώρησή τους στο TÜV. Η Stelvio τα πήγε καλά στην πρεμιέρα της στους ελέγχους.

Εντάξει, όταν πρόκειται για τις πωλήσεις, οι κύριοι ανταγωνιστές της, BMW X3 και Audi Q5, την άφησαν από τότε να ακολουθεί. Άλλωστε, είναι κάτι παραπάνω από ενδεικτικό πως πέρυσι στην Ελλάδα, ενώ ταξινομήθηκαν 51 Q5 και 101 X3, υπήρχαν μόνο 3 νέες Stelvio. Όμως, η αποκλειστικότητα, που διακρίνει τη Stelvio, θα μπορούσε να είναι ακόμα ένα επιχείρημα πώλησης για τους πελάτες της Alfa. Εκτός από τη σχεδίαση, σημειώνουμε τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στην πανέμορφη γρίλια της πρόσοψης, αλλά και τους ζοφερούς προβολείς, οι οποίοι θυμίζουν την Giulia. Επίσης, η υπερυψωμένη σιλουέτα καταλήγει στο πίσω άκρο του αυτοκινήτου σε μια εξάτμιση με δύο απολήξεις. Θα λέγαμε, λοιπόν, πως ολόκληρο το SUV είναι μια ξεκάθαρη σπορ δήλωση, έστω κι αν με αυτήν δεν υπόσχεται πάρα πολλά. Χάρη στο εξαιρετικά ακριβές σύστημα διεύθυνσης, περνά από τις στροφές με πολύ σπορτίφ τρόπο για όχημα της συγκεκριμένης κατηγορίας βάρους, ενώ επίσης δεν παρουσιάζει κλίσεις του αμαξώματος και επιτρέπει στον οδηγό να ξεχάσει γρήγορα το πραγματικό μέγεθός της.  



Η κάμερα στο μπροστινό μέρος παραδίδει περιστασιακά το «πνεύμα» και έτσι θέτει εκτός μάχης διάφορα συστήματα υποβοήθησης. Πάντως, το σύστημα πλοήγησης είναι πιο αξιόπιστο, αν όχι πιο ευχάριστο. Το εν λόγω σύστημα δίνει την αίσθηση του… απαρχαιωμένου, καθώς δεν παρέχει στον οδηγό στοιχεία σε πραγματικό χρόνο. Κατά τα άλλα, όμως, το εσωτερικό της Stelvio πείθει. Η ποιότητα της επεξεργασίας είναι, ως συνήθως, καλή και οι θόρυβοι από κάθε είδους χτυπήματα παραμένουν η εξαίρεση. Σαφώς πιο ενοχλητικά είναι τα ταλαντευόμενα διάκενα. Η τάπα πλήρωσης καυσίμου στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι τελείως στραβή και προεξέχει σαν να μην έχει κλείσει σωστά. Σε αυτήν την περίπτωση, ωστόσο, χρησιμοποιείται επίσης συχνότερα.



Το αυτοκίνητό «μας» είναι ένα Q4 του 2018. Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας αποδίδει εδώ δυναμικά 280 PS, χάρη στην υπερτροφοδότησή του (turbo). Ισχύς αρκετή για να επιταχύνετε από στάση το… θηρίο έως τα 100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα. Όπως πάντα, το standard αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων της ZF παίζει σημαντικά καλό ρόλο. Επίσης, είναι διασκεδαστικό, ακόμα κι αν ο δίλιτρος κινητήρας δε διαθέτει πια πολύ από το ένδοξο «πνεύμα» των παλιών Alfa με τους κινητήρες, που εφοδιάζονταν με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής. Βέβαια, τα 8,7 λίτρα, που υπόσχεται η ιταλική φίρμα κατά WLTP, είναι μια τιμή κατανάλωσης, που μπορεί να επιτευχθεί μόνο με σταθερά πολύ χαμηλή ταχύτητα. Υπό κανονικές συνθήκες, τα 11,5 λίτρα είναι πιο ρεαλιστικά. Από την άλλη, δε συνιστά έκπληξη ότι οι περισσότερες Stelvio ανεφοδιάζονται με diesel. Συχνά με 180 ή 210 PS, μερικές φορές και με το πιο «μικρό» μηχανικό σύνολο των 150 PS.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4
Κινητήρας  Τετρακύλινδρος, turbo/εμπρός, κατά το διαμήκη άξονα
Βαλβίδες / Εκκεντροφόροι 16/1
Κυβισμός 1.995 cc
Ισχύς 280 PS στις 5.250 σ.α.λ
Ροπή     400 Nm στις 2.250 σ.α.λ
Τελική ταχύτητα 230 km/h
0-100 km/h 5,7 δευτ.
Κιβώτιο / Κίνηση αυτόματο, 8 σχέσεων/σε όλους τους τροχούς
Ρεζερβουάρ /Καύσιμα 64 l/αμόλυβδη
Χώρος αποσκευών 525-1.600 l
Βάρος/φόρτωση 1.735/565 kg
Μ / Π / Υ (Διαστάσεις) 4.687/1.903/1.681 mm
Οι τιμές πώλησης των μεταχειρισμένων στη χώρα μας ξεκινούν από τα σχεδόν 32.000 ευρώ. Το ανώτερο άκρο της κλίμακας, πάλι, ορίζεται από την έκδοση QV, της οποίας ο V6 της Ferrari αποδίδει 510 PS και η οποία, ακόμα και ως μεταχειρισμένη, μπορεί να φτάσει σε πραγματικά δυσθεώρητα επίπεδα. Η τετραετής εργοστασιακή εγγύηση, την οποία παρέχει στα νέα μοντέλα της η Alfa Romeo αφήνει μια θετική εντύπωση, με δεδομένο πως δεν εξαρτάται από την ισχύ του αυτοκινήτου.  
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει