Test μεταχειρισμένου: Dacia Duster 2014 με υγραέριο
31/12/2020
Η Dacia φημίζεται για την παραγωγή φθηνών αυτοκινήτων. Το μοντέλο Duster 1.6 16V είναι ένα SUV κατάλληλο για οικογένειες, με δερμάτινο σαλόνι, αλλά και έναν οικονομικό κινητήρα LPG. Αξίζει να εμπιστευτούμε ένα μεταχειρισμένο εξαετίας;
Το Dacia Duster πρώτης γενιάς διακρίνεται για τη ζωντανή σχεδίασή του, ενώ διαθέτει επίσης πολύ χώρο. Ως Duster LPG, δηλαδή στην έκδοση με τον κινητήρα υγραερίου, το ρουμανικό SUV αποδεικνύεται εξαιρετικά φθηνό στο δρόμο. Σε μία πόλη της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας (το Viersen) διατίθεται αυτόν τον καιρό προς πώληση ένα προσιτό Dacia Duster 1.6 16V LPG του 2014, ισχύος 105 PS με 9.950 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της εγγύησης μεταχειρισμένου). Το 2014 το ίδιο μοντέλο στην πολυτελή εξοπλιστική εκδοχή Prestige κόστιζε 15.390 ευρώ, πάντα στην γερμανική αγορά.
Το λευκό Duster, λοιπόν, έχει διανύσει μέχρι στιγμής ήδη 78.792 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με την αγγελία, αυτό το αυτοκίνητο είχε μόνο έναν προηγούμενο ιδιοκτήτη. Το συγκεκριμένο Dacia είναι πολύ καλά εξοπλισμένο, καθώς είναι της ανώτερης εξοπλιστικής εκδοχής "Prestige". Διαθέτει, λοιπόν, σύστημα κλιματισμού, δερμάτινα καθίσματα με θέρμανση, ένα σύστημα πλοήγησης, καθώς και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες. Το κιβώτιό του είναι χειροκίνητο. Ωστόσο, για την υγραεριοκίνητη έκδοση δεν ήταν διαθέσιμη η μετάδοση σε όλους τους τροχούς. Συνολικά, το αυτοκίνητο δίνει με την πρώτη ματιά την εντύπωση, πως είναι καλά συντηρημένο. Μάλιστα, στην αγγελία αναφέρεται πως διαθέτει βιβλίο service, αλλά και ότι δεν είχε ατυχήματα, η δε πιστοποίηση του TÜV (το γερμανικό Κ.Τ.Ε.Ο.) έχει ισχύ μέχρι το Δεκέμβριο του 2022.
Το Duster είναι πρακτικό και προσιτό, αλλά συχνά όχι καλό στο TÜV
Το Duster είναι απλά ένας συμπαθητικός τύπος, πρακτικός και προσιτός. Το 2011 η AUTO BILD έστειλε την έκδοση 1.5 dCi 110 4WD Prestige σε μία δοκιμή διαρκείας. Χάρη στην απλή φύση του, το εν λόγω SUV έγινε γρήγορα το αγαπημένο της συντακτικής ομάδας, έως ότου το σύστημα μετάδοσής του «παρέδωσε το πνεύμα» μετά από 33.413 χιλιόμετρα. Στο τέλος, το ρουμανικό μοντέλο ολοκλήρωσε μεν το test διαρκείας των 100.000 χιλιομέτρων, αποσπώντας το μέτριο βαθμό 4, δε. Τι αναφέρει σχετικά το TÜV; «Φαίνεται καλό σε ό,τι αφορά τα ελατήρια και τα αμορτισέρ του. Ωστόσο, το σύστημα διεύθυνσης προκαλεί τεράστια προβλήματα, κυρίως οι αρθρώσεις του, οι οποίες στα μοντέλα όλων των ηλικιών βρίσκονται πρακτικά πολύ πάνω από το μέσο όρο των βλαβών».
Ένα άλλο αδύνατο σημείο του Duster είναι τα φώτα. Ανεξάρτητα αν πρόκειται για τα φώτα θέσης ή πορείας, είτε τα μπροστινά είτε τα πίσω, οι ελεγκτές του TÜV βρήκαν πολλές βλάβες, εν μέρει πολύ περισσότερες σε σχέση με το μέσο όρο. Και αυτό σύμβαινε ακόμα και με τα μοντέλα των πιο πρόσφατων ετών. Από την άλλη πλευρά, το δίκτυο των φρένων και οι σωλήνες τους δεν αποτέλεσαν ποτέ πρόβλημα μέχρι και στα πιο γερασμένα μοντέλα. Στα Duster ηλικίας από επτά χρονών και πάνω τα δισκόφρενα προκαλούν προβλήματα και, σε γενικές γραμμές, ό,τι σχετίζεται με το… ποδόφρενο βρίσκεται γενικά πάνω από το μέσο όρο των βλαβών.
Στην ελληνική αγορά των μεταχειρισμένων μπορείτε να βρείτε μοντέλο δεκαετίας Dacia Duster με κινητήρα υγραερίου ισχύος 105 ίππων σε αρχική τιμή περίπου 7.500 ευρώ.