4 φωτογραφίες »

Test μεταχειρισμένου: Jeep Wrangler 2008

14/12/2020

Το... στρατιωτικό off road ως μεταχειρισμένο. Δοκιμάζουμε ένα Jeep Wrangler 12ετίας και σας απαντάμε. Αξίζει να επενδύσετε τα χρήματά σας;

 
 

Τα μεταχειρισμένα με το μεγαλύτερο όφελος σήμερα

Δεν πρόκειται για ένα τυπικό off road. Το Jeep Wrangler είναι ένα αυτοκίνητο έντονα συνυφασμένο με τον αμερικανικό στρατό. Μολονότι η παραγωγή του ξεκίνησε το 1986, πολλοί υποστηρίζουν ότι λειτουργεί ως μετεξέλιξη του World War II Jeep. Για πάνω από 50 χρόνια οι στρατιωτικές δυνάμεις των ΗΠΑ χρησιμοποίησαν τα Jeep Willys, των οποίων η σύγχρονη εκδοχή υποστηρίζεται ότι είναι το compact και μεσαίου μεγέθους τετρακίνητο SUV. Από τον Φεβρουάριο του 1986 και το «Chicago Auto Show» μέχρι σήμερα, έχουν εμφανιστεί τέσσερις γενιές Jeep Wrangler. Για δεκαετίες, κυκλοφορούσε στους δρόμους ως ένα off road με εκρηκτικό κινητήρα και προφίλ... ευαίσθητου οδοστρωτήρα, το οποίο αν και παρείχε αποθηκευτικό χώρο επιπέδου Smart, κέρδιζε θέση στην εκτίμηση του αγοραστικού κοινού.


 
Τα πάντα άλλαξαν το 2007. Με την έκδοση JK τρίτης γενιάς, το πλαστικό μπήκε στην ζωή του Wrangler το οποίο έγινε ένα οικονομικό diesel, 5θυρο με αυξημένο κατά 52 εκατοστά αμάξωμα. Μάλιστα, η αντικατάσταση των απλών φύλλων ελατηρίου ανάρτησης με τα σπειροειδή ελατήρια μετέτρεψε το παλιό πολεμικό «άλογο» σε ένα αυτοκίνητο κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Είναι ωστόσο μία αξιόπιστη επιλογή ως μεταχειρισμένο; Η Auto Bild δοκιμάζει την έκδοση Jeep Wrangler 2.8 CRD Unlimited Sahara από το 2008.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας Τετρακύλινδρος / διαμήκης εγκατάσταση μπροστά
Βαλβίδες / εκκεντροφόροι άξονες 4 ανά κύλινδρο / 2
Κυβισμός 2.777 κυβικά
ισχύς 130 kW (177 άλογα) στις 3.800 σ.α.λ.
Ροπή 410 Nm στις 2.000 σ.α.λ.
Μάξιμουμ τελική ταχύτητα 172 χλμ / ώρα
0-100 χλμ / ώρα 11,7 δ.
Δεξαμενή / καύσιμο 85 λ. / diesel
Κιβώτιο / κίνηση Χειροκίνητο έξι σχέσεων / τετρακίνητο
Μ / Π / Υ (Διαστάσεις) 4.751/1.877/1.800 χλστ
Αποθηκευτικός χώρος 398-935 λ.
Βάρος (άδειο) / ωφέλιμο φορτίο 2.230/355 κιλά
Κατανάλωση στο test 10,5 λ. diesel / 100 χλμ
Κινητήρας 247 γρ. / χλμ
Όπως τονίσαμε προηγουμένως, το μεγάλο πλαστικό κάλυμμα που τοποθετήθηκε από το 2007 και ύστερα για να προστατεύσει το μεγαλύτερο σασί και αμάξωμα δεν είναι τόσο... ήσυχο. Οι δυνατοί άνεμοι το διαπερνούν και το κλασικό «σφύριγμα» στο τραχύ εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν περνάει απαρατήρητο. Παρόλα αυτά, το Jeep Wrangler κουβαλά ξεχωριστή κομψότητα και μπορεί να ικανοποιήσει ακόμη και την σύζυγο ενός οδηγού Passat. Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να προσέξετε πριν κάνετε οποιαδήποτε αγορά για τυχόν φθορές σε εγχυτήρες καυσίμου, συνεμπλόκ και μπαλάκι αμορτισέρ εξαιτίας της εκτεταμένης οδήγησης σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους.



 
Κλείνοντας, να τονίσουμε ότι το μοντέλο της δοκιμής εξοπλίζεται με τετρακύλινδρο κινητήρα, εγκατεστημένο διαμήκη μπροστά. Αποδίδει 177 άλογα και 410 Nm ροπής, ενώ έχει τελική ταχύτητα 172 χιλιόμετρα την ώρα. Καταναλώνει 10,5 λίτρα diesel ανά 100 χλμ, ενώ η ταχύτητα στους τέσσερις τροχούς διανέμεται μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων.
 
Συμπέρασμα
Το... στρατιωτικό Jeep Wrangler είναι αυτοκίνητο που έχει καθιερωθεί στις συνειδήσεις ως αγαπημένο off road, κυρίως των οδηγών στις ΗΠΑ. Εφόσον βρείτε και στην Ελλάδα αντίστοιχο μοντέλο, καλό είναι να αποφύγετε εκείνα που έχουν χρησιμοποιηθεί πολλές φορές και σε δύσβατους δρόμους. Στην αγορά των μεταχειρισμένων μπορεί να βρει κανείς από 20.000 ευρώ ένα αντίστοιχο μοντέλο.