4 φωτογραφίες »

Test μεταχειρισμένου: Toyota Auris 2007

Διαβάστηκε από 1265 αναγνώστες - 8/3/2021

Η αγορά των μεταχειρισμένων «κρύβει» ευχάριστες εκπλήξεις, όσον αφορά την σχέση κόστους-ποιότητας. Είναι μία τέτοια ευκαιρία το Toyota Auris; Δοκιμάζουμε ένα 13ετίας και σας απαντάμε.

 
 

Τα μεταχειρισμένα με το μεγαλύτερο όφελος σήμερα

Είναι πολύ δύσκολο να «πετάξεις» από πάνω σου όσα θυμίζουν ένα ιστορικό μοντέλο όπως το Toyota Corolla. Αυτό ισχύει για το Auris, το αυτοκίνητο των Ιαπώνων που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2006 ως ένα τρίθυρο και πεντάθυρο hatchback. Η Toyota θέλησε να δώσει μία περισσότερο φρέσκια αύρα στην σειρά Corolla λανσάροντας ένα μοντέλο με διαφορετική ονομασία. Το «Auris» έχει λατινική προέλευση από την λέξη «aurum» που σημαίνει «χρυσός». Ως αυτούσια ονομασία επιβίωσε στην Ιαπωνία και τον υπόλοιπο κόσμο από το 2006-2018, σε δύο γενιές μοντέλων, ενώ στην Ταϊβάν χρησιμοποιήθηκε το παραπάνω όνομα από το 2018 ως τον Ιούλιο του 2020. Κατόπιν, η Toyota επέστρεψε στην κλασική ονομασία Corolla, η οποία από το 1966 ως και σήμερα έχει «βαφτίσει» 12 γενιές μοντέλων!


 
Αρκετά όμως με την ιστορική αναδρομή. Στην πράξη, ανταποκρίνεται το όνομα στην ποιότητα του μοντέλου; Η Auto Bild τεστάρει ένα Toyota Auris από το 2007 με 60.000 χιλιόμετρα ιστορικό και αναδεικνύει το πόσο... χρυσό είναι το compact ιαπωνικό.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας Τετρακύλινδρος, εγκάρσια εγκατάσταση μπροστά
Βαλβίδες / εκκεντροφόροι άξονες 4 ανά κύλινδρο / 2
Κυβισμός 1.398 κυβικά
ισχύς 71 kW (97 άλογα) στις 6,000 σ.α.λ.
Ροπή 130 Nm στις 4.600 σ.α.λ.
Μάξιμουμ τελική ταχύτητα 170 χλμ / ώρα
0-100 χλμ / ώρα 13 δ.
Δεξαμενή / καύσιμο 55 λ. / Super 98 οκτανίων
Κιβώτιο / κίνηση Χειροκίνητο πέντε σχέσεων / μπροστά κίνηση
Μ / Π / Υ (Διαστάσεις) 4.220/1.760/1.515 χλστ
Αποθηκευτικός χώρος 354-777 λ.
Βάρος (άδειο) / ωφέλιμο φορτίο 1.295/425 κιλά
Πρώτα από όλα, ο εντυπωσιακός σχεδιασμός και design της κεντρικής κονσόλας ελκύουν τον οδηγό, κερδίζοντας τον θαυμασμό του. Την ίδια στιγμή, η τεχνογνωσία της Toyota είναι εμφανής και κάτω από την λαμαρίνα. Γενικότερα πρόκειται για ένα μοντέλο το οποίο χαρίζει στον ιδιοκτήτη του εξαιρετική ποιότητα σε βάθος χρόνου. Οι αναρτήσεις του άξονα, οι ηλεκτρικές λειτουργίες, τα κιβώτια ταχυτήτων, αλλά και οι κινητήρες είναι σχεδόν άφθαρτοι μέσα στο πέρασμα των ετών. Όσον αφορά την ποιότητα του χρώματος, υπάρχουν τόσο θετικά όσο και αρνητικά στοιχεία. Αν πρέπει να κάνουμε μερικές παρατηρήσεις, αυτές αφορούν μικροπροβλήματα και στην έκδοση diesel D-Cat, καθώς και την απόδοση του χειρόφρενου σε ορισμένες περιπτώσεις. Στο μοντέλο 13ετίας της δοκιμής προέκυψαν θεματάκια με τα φρένα και τους λανθασμένα ρυθμισμένους προβολείς. Φυσικά, πρόκειται για ζητήματα που προκαλούνται εξαιτίας της ελλιπούς συντήρησης.


 
Κλείνοντας, μία μικρή αναφορά και στα τεχνικά χαρακτηριστικά του Toyota Auris της δοκιμής από την Auto Bild. Με τετρακύλινδρο κινητήρα, εγκάρσια εγκατεστημένο μπροστά, το ιαπωνικό αυτοκίνητο έχει ιπποδύναμη 97 άλογα, προσεγγίζοντας τελική ταχύτητα 170 χιλιομέτρων την ώρα. Η ταχύτητα μεταδίδεται στους μπροστά τροχούς με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, ενώ καταναλώνει 7,3 λίτρα Super 98 οκτανίων ανά 100 χιλιόμετρα.
 
Κατανάλωση στο test 7,3 λ. Super 98 οκτανίων / 100 χλμ
CO2 172 γρ. / χλμ
Συμπέρασμα
Αν κάποιος στραφεί στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, το Toyota Auris είναι μία φθηνή και καλή επιλογή. Στην ελληνική αγορά, μπορεί να βρει κανείς αντίστοιχο μοντέλο 13ετίας λίγο πάνω από 4.500 ευρώ.