Για να μην καις τσάμπα καύσιμο, ακολούθησε αυτούς τους 4 κανόνες και ίσως ενθουσιαστείς με τη διαφορά που θα δεις στην κατανάλωση.
Μην πατάς τέρμα γκάζι χωρίς λόγο, σβήσε το μοτέρ σε συνθήκες συμφόρησης
H ομαλή επιτάχυνση μέσα στην πόλη μπορεί να σου προσφέρει οικονομία μέχρι και 35%, ένα ποσοστό που εκτοξεύεται έως και 51% αν ανεβάζεις γρήγορα τις ταχύτητες. Επίσης μπορείς να κερδίσεις έως και 7% στην οικονομία καυσίμου αν σβήνεις το κινητήρα σε μεγάλες στάσεις (πχ λόγω κίνησης), κάτι που ευτυχώς τα νέα μοντέλα κάνουν μέσω του συστήματος start and stop. Αξίζει ακόμα να σημειωθείς ότι αν διατηρείς σταθερή ταχύτητα, ειδικά σε συνθήκες ταξιδίου, μπορείς να μειώσεις την κατανάλωση μέχρι και 6%.
Έχε το νου σου στη σχέση του κιβωτίου
Οι στροφές του κινητήρα μπορούν να γίνουν σύμμαχος σου στην προσπάθεια μείωσης της κατανάλωσης. Αν κρατάς το μοτέρ εντός του ωφέλιμου εύρους στροφών, αυτό θα καταναλώσει το ελάχιστο δυνατό καύσιμο, ενώ θα έχεις διαθέσιμη την απαραίτητη δύναμη για προσπέραση αν χρειαστεί. Ενδεικτικά, στην πλειοψηφία τους οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες δίνουν το καλύτερο τους εαυτό μέχρι τις 3.000 σ.α.λ., ενώ οι υπερτροφοδοτούμενοι και diesel κινητήρες αποδίδουν καλύτερα στο φάσμα 2.000 με 2.500 σ.α.λ.
Έλεγχε την πίεση των ελαστικών σου
Σου φαίνεται περίεργο, αλλά αν δεν έχεις σωστή πίεση στα ελαστικά σου μπορεί να χρειαστεί να πληρώσεις επιπλέον 4 ντεπόζιτα το χρόνο. Συγκεκριμένα, μια διαφορά της τάξης των 0,5 bar, που δεν φαίνεται με το μάτι, είναι ικανή να αυξήσει την κατανάλωση πάνω από 1,6 λτ/100 χλμ. Αν αναλογιστούμε ότι κατά μέσο όρο ένας οδηγός διανύει 12.000 χλμ το χρόνο, τότε βλέπουμε ότι η λάθος πίεση στα λάστιχα μπορεί να του στοιχίσει 200 λίτρα καυσίμου παραπάνω, που σε χρήματα μεταφράζεται σε σχεδόν 400 ευρώ/έτος. Επιπλέον τα ελαστικά με λάθος πίεσης φθείρονται πολύ πιο γρήγορα, με τη διάρκεια ζωής τους να μειώνεται έως και 8.000 χλμ, ενώ θέλουν έως και 3 μέτρα παραπάνω για να σταματήσουν το όχημα, νούμερο που κάνει τη διαφορά μεταξύ «σωσίματος» και τρακαρίσματος.
Αφαίρεσε το περιττό βάρος από το αυτοκίνητο
Όσο πιο βαρύ είναι το αυτοκίνητο, τόσο περισσότερο καύσιμο χρειάζεται για να ανταπεξέλθει στις ανάγκες του οδηγού. Οπότε ότι δεν είναι απαραίτητο (εργαλεία, αποσκευές, πεθερά) καλό θα είναι να μην μένει μόνιμα μέσα στο όχημα. Επίσης θα πρέπει να ξέρεις ότι η σχάρα αυξάνει την κατανάλωση σχεδόν κατά 1 λίτρο όταν είναι άδεια και κατά 2,5 όταν έχει πράγματα πάνω της. Η μπαγκαζιέρα μπορεί λόγω του αεροδυναμικού της σχεδιασμού να εξοικονομεί έως και 20% περισσότερο καύσιμο από ότι η σχάρα οροφής, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν βάζει κι αυτή το δικό της λιθαράκι στην αύξηση καυσίμου. Γι αυτούς τους λόγους καλό είναι να αφαιρούνται όταν δεν χρειάζονται.
Μην καίγεσαι από την κατανάλωση, δες πως μπορείς να την ρίξεις!
Με ηρεμία το γκάζι και λογικές αλλαγές ταχυτήτων.
Η λάθος πίεση στα λάστιχα σου στοιχίζουν σχεδόν 200 λτ καυσίμου/ χρόνο.
Η άδεια σχάρα σου στοιχίζει επιπλέον 2 € /100 χλμ.
Εσύ ξέρεις άλλο τρόπο για να μειωθεί η κατανάλωση;