Επιτήδειοι νοθεύουν τα καύσιμα και πλουτίζουν σε βάρος μας, προκαλώντας ζημιές χιλιάδων ευρώ. αυτοκίνητά μας. Ούτε το υγραέριο δεν ξεφεύγει από τη δράση τους
Η υγεία του κινητήρα είναι συνδεδεμένη από την ποιότητα του καυσίμου που τον τροφοδοτεί. Κάποιοι απατεώνες λοιπόν, αδιαφορώντας για τις ζημιές που προκαλούν στήνουν «χρυσές δουλειές» με νοθευμένα καύσιμα και παράλληλα εξοστρακίζουν τους σωστούς επαγγελματίες με αθέμιτο ανταγωνισμό.
Νοθευμένη βενζίνη που αυξάνει την απόδοση
Η 95άρα βενζίνη είναι το καύσιμο με το μεγαλύτερο ποσοστό νοθείας, προσθέτοντάς της χημικές ουσίες ή ακόμα και με νερό. Μάλιστα σε ξεγελάει εύκολα, καθώς ένα από τα χημικά που χρησιμοποιείται, το τολουόλιο, μπουστάρει τον κινητήρα στην αρχή και εσύ ξαναπάς νομίζοντας ότι έχεις βρει το καλό το καύσιμο. Όμως στην ουσία γιγαντώνεις τη ζημιά, καθώς το τολουόλιο διαβρώνει φλάντζες, λαστιχάκια, τσιμούχες και οποιοδήποτε άλλο παρεμφερές μέρος.
Αντί για 100άρα σου βάζουν 95άρα
Η πιο εύκολη νοθεία είναι αυτή της 100άρας αμόλυβδης, την οποία αναμειγνύουν με την «απλή» 95 οκτανίων. Σε αυτή την περίπτωση ο κίνδυνος ζημιάς σίγουρα είναι μικρότερος, ωστόσο δημιουργούνται επικαθήσεις στην κινητήρα, το οποίο φθείρει το σύνολο, ειδικά σε μοντέλα που από τον κατασκευαστή θέλουν 100άρα.
Η βενζίνη 98 οκτανίων αντίστοιχα νοθεύεται με ένα χημικό στοιχείο 97 οκτανίων, την μεθαιθανόλη, η οποία κοστίζει μόλις 0,10 ευρώ και δεν ανιχνεύεται στους ελέγχους αν δεν είναι πάνω από 40%.
Στο diesel η ζημιά φτάνει χιλιάδες ευρώ
Στο diesel τώρα, τα πράγματα είναι πολύ επικίνδυνα. Το πετρέλαιο κίνησης αναμειγνύεται με πετρέλαιο ναυτιλίας ή θέρμανσης, ενώ πιο σπάνια ακόμα και με νέφτι. Καύσιμα με μειωμένη λιπαντική ικανότητα και περισσότερες επικαθήσεις, το οποίο προκαλέι δυσλειτουργία στο σύστημα ψεκασμού (common rail), με την τρόμπα και τα μπεκ να είναι τα πρώτα υποψήφια «θύματα», δηλαδή ζημιά 2.000 ευρώ και βάλε.
Υγραέριο που το αγοράζουν μόνο εστιατόρια
Φυσικά δεν τη γλιτώνει ούτε το LPG, στο οποίο γίνεται μίξη με άλλα αέρια, όπως το υγραέριο βιομηχανικής χρήσης. Το LPG έχει αναλογία βουτανίου/προπανίου 70/30 ενώ το βιομηχανικό 90/10. Το προπάνιο είναι το αυτό που δίνει την ενέργεια και φυσικά το πιο ακριβό, αλλά μειώνει την απόδοση του κινητήρα και την αυτονομία.
Ποινή χάδι: 10 μέρες λουκέτο
Αυτό που εκμεταλλεύονται οι επιτήδειοι είναι οι ποινές που προβλέπει ο νόμος. Ανάλογα την ποσότητα των νοθευμένων καυσίμων κλείνει το πρατήριο από 10 έως 90 μέρες. Με μια ματιά στις ανακοινώσεις της ΑΑΔΕ (εκεί δημοσιοποιούνται τα πρατήρια που νοθεύουν), η πλειοψηφία κλείνει για δέκα μέρες, με τη ζημιά να είναι ελάχιστη μπροστά στα κέρδη που αποκόμιζαν τόσο καιρό.