Diesel μέχρι να σβήσει ο ήλιος ή ούτε να το βλέπεις ζωγραφιστό; Έχεις σίγουρα λόγους να ανήκεις και στις δύο πλευρές, ακόμα και τώρα που αμφισβητείται όσο ποτέ. Γιατί τέτοια αμφισβήτηση ή αντίστοιχα υποστήριξη.
Πολλά τα σύννεφα γύρω από το diesel και υπάρχουν σοβαροί λόγοι γι αυτό. Το diesel έχει συνδεθεί με την ατμοσφαιρική ρύπανση και θανάτους ανθρώπων, λόγω των εκπομπών NOx. Θωρείται «βρόμικο» καύσιμο και γι αυτό το λόγο η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλλε πιο αυστηρές νόρμες με το Euro 7, τις οποίες είναι εξαιρετικά δύσκολο (η κοστίζει πολύ) να τις πιάσουν τα diesel.
Το εγκαταλείπουν οι κατασκευαστές
Το τεράστιο το κόστος που απαιτείται για την εξέλιξή τους, λειτούργησε ως αποτρεπτικ΄ς παράγοντας στην εξέλιξη νέων μοτέρ γιατί απλά δεν συμφέρει. Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές «κόβουν» τα μοντέλα τους. Ξεκίνησε η Toyota, ακολούθησαν οι υπόλοιποι Ιάπωνες (Suzuki, Honda Nissan), ενώ και στις υπόλοιπες εταιρείες πλέον συναντάμε όλο και λιγότερες επιλογές.
Τα υβριδικά συμφέρουν περισσότερο
Μάλιστα τώρα που υπάρχει και ο δεύτερος πόλος των υβριδικών, έχουν ζορίσει ακόμα περισσότερο τα πράγματα, Τα υβριδικά έχουν σχεδόν τη μισή κατανάλωση στην πόλη και στο ταξίδι σχεδόν τα ίδια. Βέβαια το εντός πόλης είναι που μετράει, γιατί εκεί κινούμαστε κατά βάση. Μάλιστα τα υβριδικά μοντέλα είναι και πιο προσιτά στην αγορά, από τα αντίστοιχα diesel. ¶ρα με χαμηλότερη κατανάλωση και πιο καλή τιμή συμφέρουν περισσότερο.
Το diesel είναι πιο φτηνό από την βενζίνη
Ακόμα και έτσι βέβαια, υπάρχουν πολλοί υπέρ του diesel. Παρά τις παλινωδίες στην τιμή του, το diesel είναι πιο φθηνό σαν καύσιμο. Βέβαια σε όλη την Ευρώπη, τα τελευταία τρία χρόνια η τιμή του diesel είναι ακριβότερη και όπως είδαμε φέτος το χειμώνα η επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης, ανέβασε αυτή του κίνησης πάνω από της βενζίνης.
Δεν καίει στο ταξίδι και προσπερνάει εύκολα
Βέβαια ανεξάρτητα της τιμής του, τα diesel συμφέρουν τους «χιλιομετροφάγους» που κάνουν πολλά ταξίδια. Επιπλέον, λειτουργούν σε υψηλές ταχύτητες, με λιγότερες στροφές, συγκριτικά με μοτέρ βενζίνης ή υβριδικά σύνολα. Έτσι σε υψηλές ταχύτητες, καίνε πολύ λιγότερο.
Τα diesel λόγω της πλούσιας ροπής από χαμηλά, δίνουν πολύ καλές ρεπρίζ, έτσι θα πραγματοποιήσουν πιο εύκολα προσπέραση είτε στην εθνική, είτε στο επαρχιακό δίκτυο. Βέβαια, το φάσμα λειτουργίας τους δεν είναι το ίδιο με των βενζινοκινητήρων (αυτό που λένε ότι «ψοφάνε» στα ψηλά).
Βγάζουν περισσότερα χιλιόμετρα
Λόγω φύσης τους, οι πετρελαιοκινητήρες έχουν μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο και βγάζουν περισσότερα χιλιόμετρα. ¶λλωστε γιΆ αυτό και τα περισσότερα ταξί είναι diesel. Εκτός από την μεγαλύτερη αντοχή, έχουν αναπτυχθεί συστήματα και τεχνολογίες για να μη ρυπαίνουν όπως παλιότερα. Παρόλα αυτά, το πρόβλημα με τα οξείδια του αζώτου (NOx) παραμένει ένα «αγκάθι».