Γλυτώνεις πράγματι χρήματα αν ψεκάζεις νερό στον κινητήρα;
Η αύξηση της τιμής των καυσίμων έφεραν στο προσκήνιο διάφορα «θαυματουργά» kit ψεκασμού νερού, που τάζουν μείωση της κατανάλωσης. Προσοχή, δεν εννοούν πως το μοτέρ θα «καίει» νερό αντί για βενζίνη, αλλά ότι το νερό ψεκάζεται στην εισαγωγή του κινητήρα, ένα σύστημα που είναι γνωστό ως «water injection». Ποιο είναι το όφελος του;
Εμφανίστηκε νέο kit ψεκασμού νερού στον κινητήρα
Η χρήση νερού ως καύσιμο δεν είναι καινούργια ιδέα, μιας και η παλαιότερη εφεύρεση που αφορά τη συγκεκριμένη τεχνολογία χρονολογείται στο 1935. Ομολογουμένως, οι «καινοτόμες» αυτές πατέντες αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό, ο οποίος είναι δικαιολογημένος, μιας και δύσκολα βρίσκουμε απτές αποδείξεις και αποτελέσματα πειραμάτων, εκτός από απλές αναφορές ότι «το πράγμα δουλεύει».
Η παγκόσμια αύξηση των τιμών βενζίνης και πετρελαίου σε δυσθεώρητα επίπεδα έχει κάνει τις τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμου να επανέλθουν στο προσκήνιο. Ένας Γάλλος από την περιοχή της Βρετάνης, εν ονόματι Laurent Baltazar, έχει δημιουργήσει ένα kit που υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 20%.
Η τεχνολογία ψεκασμού νερού στην εισαγωγή του κινητήρα και τα προτερήματά της
Αυτό που κάνει το kit του Baltazar είναι να ψεκάζει νερό στην εισαγωγή του κινητήρα. Το νερό μειώνει τη θερμοκρασία του αέρα που εισέρχεται στον θάλαμο καύσης, κάνοντάς τον πιο πυκνό. Κατά συνέπεια, ο κινητήρας τραβά περισσότερο αέρα και έτσι γίνεται πιο αποδοτικός. Παράλληλα το νερό, πριν μετατραπεί σε ατμό, ψύχει και τον ίδιο τον κύλινδρο.
Όσοι έχουν εντρυφήσει στις βελτιώσεις κινητήρων, καταλαβαίνουν ακριβώς σε τι αναφερόμαστε, μιας και το kit του Γάλλου είναι ουσιαστικά μια συσκευή water injection.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία ξεκίνησε να χρησιμοποιείται προκειμένου να αυξηθεί προσωρινά η ισχύς των κινητήρων στα αεροσκάφη της δεκαετίας του 1940, κατά τη διάρκεια της απογείωσης ή για αερομαχίες.
Στην διάσημη Πτήση 411 της Ολυμπιακής, κατά την οποία ένα Boeing 747 πέρασε ξυστά από τις κατοικίες της Αθήνας στις 9 Αυγούστου του 1978, το συμβάν έγινε επειδή δεν λειτουργούσε το σύστημα water injection, με αποτέλεσμα ο ένας εκ των τεσσάρων κινητήρων να μην μπορεί να δώσει αρκετή ώθηση στο τεράστιο αεροπλάνο για να αποκτήσει το σωστό ύψος.
Όπως γίνεται πολλές φορές, η εφεύρεση πέρασε από τα αεροπλάνα στα επίγεια οχήματα και ξεκίνησε να χρησιμοποιείται και στα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, ως μέθοδος μείωσης της προανάφλεξης (τα γνωστά «πειράκια»).
Ούτως ή άλλως, ακόμα και χωρίς αντίστοιχο σύστημα, το νερό εισέρχεται στον κύλινδρο καύσης, υπό τη μορφή υδρατμών, ιδιαίτερα τις μέρες με μεγάλη υγρασία. Οι υδρατμοί αυτοί εξάγονται από τα καυσαέρια, και είναι ο λόγος για τον οποίον παρατηρούμε να τρέχει νερό από την εξάτμιση, ειδικά όταν κάνει κρύο.
Μπορεί να μειωθεί η κατανάλωση κατά 20% αν ψεκάζω νερό;
Οι καιροί και οι ανάγκες μας έχουν αλλάξει άρδην, και έτσι από τη βελτίωση και το «ξεζούμισμα» μέχρι και του τελευταίου ίππου από τον κινητήρα, έχουμε φτάσει στην αναζήτηση της μέγιστης εξοικονόμησης καυσίμου.
Το 2015 η BMW εφοδίασε τη M4 GTS με σύστημα water injection, με τις πωλήσεις του μοντέλου παραγωγής να ξεκινούν το 2016. Οι Βαυαροί δήλωσαν πως με τον ψεκασμό νερού στην πολλαπλή εισαγωγής η κατανάλωση μειώθηκε κατά 8%, ενώ η ισχύς αυξήθηκε επίσης κατά 8%.
Η Bosch εξέλιξε το δικό της σύστημα ψεκασμού νερού το οποίο ονομάζεται WaterBoost και χρησιμοποιεί τεχνολογία από τη BMW. Το WaterBoost μειώνει την κατανάλωση κατά 13%, ενώ αυξάνει κατά 5% την ιπποδύναμη.
Σχολιάστε |