Να μείνεις από βενζίνη, δεν έγινε και κάτι. Αν μείνεις όμως από diesel, τότε μπορεί να έχεις πρόβλημα, αν δεν κάνεις τις απαραίτητες ενέργειες.
Είναι γνωστό πως δεν πρέπει να οδηγούμε το αυτοκίνητό μας με άδειο ρεζερβουάρ, γιατί εκτός από την ταλαιπωρία που θα υποστούμε, υπάρχουν και σοβαροί κίνδυνοι για το όχημα μας. Αν βέβαια αυτό συμβεί, τότε αν έχεις βενζινοκίνητο δεν τρέχει και τίποτα. Θα ταλαιπωρηθείς λίγο να βρεις ένα βενζινάδικο, να αγοράσεις βενζίνη και μετά να τη ρίξεις στο ρεζερβουάρ, για να βάλεις μπρος και να φύγεις.
Με το diesel δεν βάζεις απλά καύσιμο και φεύγεις
Αν έχει diesel και μείνεις τότε να ξέρεις πως έχει μόλις ξεκινήσει μια μικρή περιπέτεια για εσένα και το αυτοκίνητο σου. Αν προσπαθήσεις να βάλεις μπροστά θα δεις ότι δεν πρόκειται, κάτι που λειτουργεί και ως προστασία, αν αναλογιστούμε πως σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να προκαλέσουμε σοβαρή ζημιά στον καταλύτη μας, αλλά και τα μπεκ του αυτοκινήτου. Τι πρέπει να κάνεις όμως στην περίπτωση που μείνεις από καύσιμο με diesel;
Θέλει πρώτα εξαέρωση το diesel
Αντίθετα από τους κινητήρες βενζίνης, οι πετρελαιοκινητήρες δεν παίρνουν αμέσως μπροστά απλά και μόνο βάζοντας diesel. Στις περισσότερες των περιπτώσεων χρειάζεται πρώτα εξαέρωση. Διαβάζοντας αναλυτικά το manual του οχήματος, θα μπορέσεις να καταλάβεις αν το δικό σου μοντέλο έχει τέτοιες ανάγκες. Επιπλέον να ξέρετε πως είτε χρειάζεται εξαερισμό, είτε όχι, απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο ανεφοδιασμός με κάμποσα λίτρα.
Ενεργοποίησέ την αντλία
Στο ενδεχόμενο που ο κινητήρας δεν χρειάζεται εξαέρωση, αφού βάλετε καύσιμο, γυρίστε το διακόπτη της μίζας, χωρίς όμως να εκκινήσετε και περιμένετε λίγα δευτερόλεπτα. Έπειτα κλείστε το διακόπτη και κάντε το ίδιο πράγμα 3-4 φορές μέχρι να ενεργοποιηθεί η αντλία πετρελαίου και να στείλει καύσιμο στον κινητήρα. Μετά απλά βάλτε μπρος, όπως κάθε άλλη φορά.
Πως κάνω τον εξαερισμό
Αν λοιπόν χρειάζεται εξαερισμό, τότε στον χώρο του κινητήρα, θα βρείτε μια αντλία επαναπλήρωσης του κυκλώματος καυσίμου. Το πιο πιθανό είναι να την βρείτε κάτω από το καπάκι. Έπειτα χρειάζεται να την πιέσετε μέχρι να σκληρύνει. Αυτό ήταν, τώρα απλά πρέπει να ενεργοποιήσετε τη μίζα για να πάρει «μπροστά». Πιθανόν να χρειαστεί να περιμένετε ένα λεπτό και να ενεργοποιήσετε εξ νέου την μίζα.Στην περίπτωση που δεν παίρνει μπρος και πάλι, επαναλάβετε ξανά τη διαδικασία πιέζοντας πάλι την αντλία.