Αν το έχει συνήθειο να οδηγάς με λαμπάκι, τότε έχεις πολλές πιθανότητες κάποια στιγμή να την πατήσεις και να μείνεις. Ξέρεις τι θα κάνεις τότε;
Όταν ανάψει το λαμπάκι, ξέρεις ότι έχεις αυτονομία περίπου 30-40 χλμ., άρα αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να οδηγήσεις όσο το δυνατόν πιο οικονομικά μέχρι το πιο κοντινό βενζινάδικο. Αν τελικά καταφέρεις και μείνεις τότε θα πρέπει να κάνεις κάποιες απαραίτητες κινήσεις.
Η ασφάλειά σου το νο. 1
Το πρώτο που πρέπει να εξασφαλίσεις είναι τη δική σου ασφάλεια, αλλά και των υπολοίπων. Αν αρχίσεις και νιώθεις μικροδιακοπές στον κινητήρα θα πρέπει να κάνεις σταδιακά δεξιά και να βρεις το ασφαλέστερο δυνατό σημείο για να ακινητοποιηθείς. Αφού βγεις από το αυτοκίνητο θα πρέπει τοποθετήσεις το προειδοποιητικό τρίγωνο αρκετά μέτρα πριν το αυτοκίνητο και εφόσον έχει σουρουπώσει να φορέσεις το ανακλαστικό γιλέκο και να ανάψεις τα αλάρμ, προσέχοντας μη μείνεις και από μπαταρία!
Φώναξε την οδική
Αν έχεις κάποιο πρόγραμμα οδικής βοήθειας, είτε μέσω την ασφάλειάς σου ή ξεχωριστό τότε καλύπτει αυτό το σενάριο, τότε θα λύσεις το πρόβλημα σου με το ποιο εύκολο τρόπο. Θα ειδοποιήσεις την οδική και θα σου φέρει λίγο καύσιμο, με δικιά σου πάντα χρέωση ή σε θα ρυμουλκήσει σε μέρος που θέλεις.
Πάρε μπιτόνι και ξεκίνα ποδαρόδρομο
Στην περίπτωση που δεν έχεις οδική βοήθεια , τότε θα πρέπει να βρει μόνος σου ένα βενζινάδικο. Με ένα googlάρισμα θα βρεις το πιο κοντινό σου και με ένα μπιτονάκι (πάντα πρέπει να έχεις στο πορτ μπαγκάζ) θα περπατήσεις μέχρι το βενζινάδικο. Δε χρειάζεσαι παραπάνω από 5 λίτρα για να ξεκινήσεις και να πας στο βενζινάδικο. Αν το μπιτόνι δεν έχεις κάποιο στόμιο, τότε θα χρειαστείς ένα χωνί. Αν δεν έχεις μπορείς να χρησιμοποιήσεις ακόμα και ένα κομμένο μπουκαλάκι νερού ή αναψυκτικού. Λογικά θα χρειαστεί δυο-τρεις μιζιές για να γεμίσει το κύκλωμα με καύσιμο.
Αν είναι diesel θα έχεις ζόρια
Στην περίπτωση που έχεις diesel, τα πράγματα δεν θα είναι τόσο απλά όπως στη βενζίνη, γιατί τα περισσότερα μοντέλα χρειάζονται εξαέρωση. Αν δεν το κάνεις Χωρίς τη σχετική διαδικασία δε θα πάρουν μπροστά και υπάρχει κίνδυνος να μείνεις και από μπαταρία, μετά από άστοχες μιζιές.
Συμβουλέψου το εγχειρίδιο χρήσης για να μάθεις αν το αυτοκίνητο χρειάζεται εξαέρωση. Αν χρειάζεται (συνήθως στα παλαιότερα μοντέλα) πρέπει να βρεις την αντλία και να πιέσεις το ειδικό εξάρτημα μέχρι να σκληρύνει και ενεργοποίησε τη μίζα μέχρι να πάρει μπροστά ο κινητήρας.
Αν πάλι δε χρειάζεται, άνοιξε το διακόπτη της μηχανής (χωρίς να γίνει εκκίνηση), περίμενε λίγα δευτερόλεπτα και κλείσε το διακόπτη. Μπορεί να χρειαστεί να το κάνεις κάποιες φορές μέχρι να ενεργοποιηθεί η αντλία.