Μπορείς να κάνεις 130.000 χιλιόμετρα με ένα σετ ελαστικών;
Η Φιλανδική Nokian έχει κατασκευάσει ελαστικό 4 εποχών για ΙΧ, και δίνει εγγύηση αντοχής για 130.000 χιλιόμετρα. Πού οφείλεται αυτή η μεγάλη αντοχή; Αναλύουμε την τεχνολογία που κρύβεται από πισω.
Έχουμε αναφέρει πολλές φορές πως τα ελαστικά είναι από τα πιο σημαντικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Η ασφάλειά μας εξαρτάται από αυτά, αφού αυτοί οι κύλινδροι ελαστικού είναι το μόνο που κρατά το όχημά μας σε επαφή με το δρόμο. Ο μέσος χρόνος διάρκειας υπολογίζεται συνήθως στα 50.000 χιλιόμετρα, αφού μετά το πέλμα θα έχει φαγωθεί σε τέτοιο βαθμό, που η πρόσφυση θα είναι σημαντικά μειωμένη. Εκτός αυτού, οι επαφές με προεξέχοντα εμπόδια, πεζοδρόμια, αλλά και λακκούβες-κρατήρες (κάτι που δυστυχώς είναι αρκετά συνηθισμένο στους ελληνικούς δρόμους-ναρκοπέδια), αρκούν για να στείλουν το ελαστικό στην ανακύκλωση, μπορεί και λίγους μήνες αφού το έχουμε τοποθετήσει.
Όταν σταματά να είναι πλέον ορατό το κάθε νούμερο, σημαίνει πως το ελαστικό είναι φθαρμένο σε αυτό το βαθμό
Σε αυτό το πρόβλημα έρχεται να δώσει λύση η τεχνολογία. Πώς θα σας φαινόταν ένα μοντέλο ελαστικού, με εργοστασιακή εγγύηση που ξεπερνά τις 100.000 χιλιόμετρα;
Υπάρχει ήδη και έχει εγγύηση για 130.000 χιλιόμετρα
Αυτό έχει καταφέρει η Φιλανδική Nokian, η οποία ειδικεύεται στα χειμερινά ελαστικά (κάτι που είναι αναμενόμενο για μία σκανδιναβική εταιρεία), με το μοντέλο τεσσάρων εποχών που ονομάζεται One. Το Nokian One είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στις λακκούβες-κρατήρες, χάρη στα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένο. Πόσο ανθεκτικό είναι; Αρκετά, ώστε η εταιρεία να δίνει εγγύηση 130.000 χιλιομέτρων.
Τα πλαϊνά του έχουν Kevlar, που χρησιμοποιείται και στα αλεξίσφαιρα
Πώς το κατάφεραν αυτό; Χάρη στη χρήση Kevlar στα πλαϊνά του ελαστικού. Το Kevlar, ή πιο επιστημονικά «αραμίδιο», είναι μία συνθετική ίνα, η οποία είναι εξαιρετικά ανθεκτική και χρησιμοποιείται και στα αλεξίσφαιρα. Για να δοθεί επιπλέον έμφαση σε αυτό το γεγονός, δίπλα στο λογότυπο του μοντέλου, απεικονίζεται ένα γιλέκο.Αξίζει να αναφερθούμε πως εφευρέθηκε το 1965 από την χημικό Stephanie Kwolek, ενώ στις αρχές της δεκαετίας του 1970 το υλικό χρησιμοποιήθηκε σαν αντικαταστάτης του ατσαλιού στα ελαστικά αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Το συγκεκριμένο υλικό το βρίσκουμε σήμερα σε ελαστικά και άλλων κατασκευαστών, αλλά αυτά κυρίως προορίζονται για σκληρή, εκτός δρόμου χρήση. Ακόμα και η Nokian έχει κατασκευάσει ξανά στο παρελθόν ελαστικά με ίνες Kevlar, σε αποκλειστικά χειμερινά ελαστικά. Η σειρά «One» είναι το πρώτο μοντέλο τεσσάρων εποχών της εταιρείας με αυτή την τεχνολογία.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σχολιάστε |