Η πολιτεία κάνει κινήσεις ώστε να χρησιμοποιηθεί το υδρογόνο ως καύσιμο κίνησης στη χώρα μας, ωστόσο ο δρόμος αναμένεται να είναι πολύ μακρύς.
Το υδρογόνο ως καύσιμο μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο, ωστόσο είναι από τα πιο αποδοτικά και οικολογικά καύσιμα. Γι αυτό άλλωστε και έχουν επενδύσει σε αυτό κολοσσοί όπως η Toyota και η Hyundai. Προς το παρών λόγω δυσκολίας ως προς τη μεταφορά και την αποθήκευσή, υπάρχει δυσκολία να κυριαρχήσει στην αυτοκίνηση, με την ηλεκτροκίνηση να είναι επικρατέστερη, όμως αποτελεί λύση για τις μεταφορές και τη ναυτιλία.
Πρώτα δειλά βήματα και στη χώρα μας
Η Ελλάδα μέχρι πρότινος δεν είχε καν ασχοληθεί με την δημιουργία προϋποθέσεων ώστε να ενταχθεί στις ενεργειακές επιλογές, ωστόσο πρόσφατα έγιναν τα πρώτα βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση.
Συγκεκριμένα, ο κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, ανέλαβε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, υποστηρίζοντας ότι σκοπός της κυβέρνησης είναι η μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και η προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων.
Καθορίζεται το πλαίσιο λειτουργίας
Βέβαια για να φτάσουμε και στην υλοποίηση αυτής της σκέψης, έχουμε πολύ μέλλον μπροστά μας, καθώς θα πρέπει να υπάρξει και το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας.
Για να φτάσουμε λοιπόν στο σημείο να λειτουργήσουν πρατήρια ανεφοδιασμού, θα πρέπει προηγουμένως να καθοριστούν οι διαδικασίες αδειοδότησης, όπως επίσης και οι προδιαγραφές ασφαλείας για τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης υδρογόνου.
Σύμφωνα λοιπόν με όσα δήλωσε ο Υφυπουργός για να μπορέσουν να ξεπεραστούν τα παραπάνω ζητήματα, έχουν προγραμματιστεί μια αλληλουχία από ενέργειες και υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες φυσικά απαιτούν και τον ανάλογο χρόνο.
Με το υδρογόνο μπορούμε να καλύψουμε το 1/3 της ενέργειας στην Ελλάδα
Το υδρογόνου ως καύσιμο μεταφορών υπολογίζεται πως μπορεί να καλύψει περίπου το 30% της κατανάλωσης ενέργειας της χώρας μας στον τομέα των μεταφορών και της ναυτιλίας.
Σύμφωνα με τους στόχους που έχουν τεθεί, η ΟΣΥ θα εφαρμόσει πιλοτικό πρόγραμμα με τρία λεωφορεία υδρογόνου, ενώ ο κ. Παπαδόπουλος εξέφρασε την πεποίθηση ότι είναι εφικτό να γίνει στη Δυτική Μακεδονία το πρώτο πρατήριο διάθεσης υδρογόνου και η δυνατότητα στην περιοχή να αναπτυχθούν εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων που χρησιμοποιούν υδρογόνο, όπως αστικά λεωφορεία.