Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο αποδοτικά από το υδρογόνο και τα e-fuels σύμφωνα με επιστημονική μελέτη. Τα τελευταία πάντως είναι ιδανικά για αερομεταφορές.
Τα συστήματα κίνησης που τροφοδοτούνται με ρεύμα αποτελούν προτεραιότητα αυτή τη στιγμή για τις εταιρείες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Διαρκώς αναπτύσσονται νέες τεχνολογίες που δείχνουν ότι θα είναι το αύριο της αυτοκίνησης. Ωστόσο από την άλλη εξετάζονται και άλλες λύσεις, όπως το υδρογόνο, ενώ για να μπορέσουν να διατηρηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, υπάρχει και η εναλλακτική των e-fuels. Σημαντικό πλεονέκτημα των τελευταίων είναι μπορούν να τοποθετηθούν απευθείας σε υπάρχοντες κινητήρες χωρίς τροποποιήσεις και η εφοδιαστική αλυσίδα είναι έτοιμα από τα κοινά ορυκτά καύσιμα.
Υδρογόνο και e-fuels θέλουν περισσότερη ενέργεια για να παραχθούν
Βέβαια το πρόβλημα είναι πως για την παραγωγή τους χρειάζεται ενέργεια. Σύμφωνα λοιόν Ωστόσο όπως κάθε καύσιμο, έτσι και σε αυτήν την περίπτωση για την παραγωγή τους απαιτείται ενέργεια. Σύμφωνα λοιπόν με έρευνα από το Ινστιτούτο Potsdam Research for Climate Impact στη Γερμανία, που ασχολείται με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και επικεφαλή τον δρ. Falko Ueckerdt, η ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή υδρογόνου καύσιμου και e-fuels είναι μεγαλύτερη από την ενέργεια που απαιτείται για την τροφοδοσία ηλεκτρικών οχημάτων.
Η διαδικασία παραγωγής υδρογόνου είναι πιο ρυπογόνα
Ο επικεφαλής της έρευνας λοιπόν, ανάφερε μεταξύ άλλων ότι μπορεί τα καύσιμα με βάση το υδρογόνο να αποτελούν ένα μεγάλο φορέα καθαρής ενέργειας, ωστόσο το κόστος και οι σχετικοί κίνδυνοι για την παραγωγή του είναι επίσης μεγάλοι, καθώς χρειάζεται ρεύαμ ώστε να γίνει η ηλεκτρόλυση του νερού. Συνεπώς στο τέλος ελλοχεύει ο κίνδυνος να καταλήξουμε να καταναλώνουμε περισσότερο πετρέλαιο και φυσικό αέριο για την παραγωγή ρεύματος.
5 φορές πιο ρυπογόνα τα efuels
Σε ένα άλλο κομμάτι της έρευνας, ο επικεφαλής υποστηρίζει πως τα e-fuels χρειάζονται πέντε φορές περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια για την παραγωγή τους από τα ηλεκτροκίνητα, συνεπώς εφόσον τα e-fuels παράγονται με τα τρέχοντα μίγματα ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη, τότε θα αυξηθούν και δε θα μειωθούν οι εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τη χρήση ορυκτών καυσίμων, άρα είναι καλύτερα να χρησιμοποιηθούν εκ νέου ορυκτά καύσιμα.
Παραγωγή από ΑΠΕ και λύση για τα αεροπλάνα
Η λύση θα ήταν η παραγωγή υδρογόνου και e-fuels μέσω ΑΠΕ, το οποίο θα τα έκανε πραγματικά καθαρά καύσιμα και χωρίς ρύπους. Βέβαια επειδή η παραγωγή μέσω ΑΠΕ δεν επαρκεί για να καλύψει όλες τις ανάγκες, θα μπορούσαν να αποτελέσουν λύση σε περιπτώσεις όπως φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και πτήσεις, όπου η ηλεκτρική ενέργεια δεν είναι η κατάλληλη λύση. Είναι βασικό λοιπόν να αντιληφθείτε πως η επιβάρυνση του περιβάλλοντος, δεν έχει να κάνει μόνο με τους ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα, αλλά και με την παραγωγή των ίδιων των καυσίμων, το οποίο φυσικά ισχύει και για τα ηλεκτρικά.