Για να γλιτώσεις εκατοντάδες έξοδα από την επισκευή του σασμάν, φέρσου του με φροντίδα και προσοχή, αποφεύγοντας τα λάθη που σου παρουσιάζουμε.
Μην αλλάζεις υπερβολικά γρήγορα τις σχέσεις
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να προσπαθείς να αλλάξεις την σχέση μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου! Προσπαθώντας να το παίξεις Vin Diesel, το μόνο που καταφέρνεις είναι να φθείρεις τα γρανάζια που αντιστοιχούν στην εκάστοτε σχέση. Ο λόγος είναι ότι το γρανάζι του σασμάν δεν προλαβαίνει να προσαρμοστεί στη ταχύτητα του δρόμου, με αποτέλεσμα να προκαλείται από αυξημένη φθορά έως και σπάσιμο. Μάλιστα τα θραύσματα που μπορούν να δημιουργηθούν από την βίαιη αλλαγή, αναμειγνύονται με το λάδι και χαλάνε τη σύνθεση, μη επιτρέποντας σε ρουλεμάν και γρανάζι να λιπαίνονται σωστά, με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό στη ζωή του κιβωτίου. Αλλαξε σχέση πιο αργά και με προσοχή ώστε να μειώσεις στο ελάχιστο την όποια φθορά (διότι αυτή πάντα υπάρχει) αλλά και να μειώσεις την πιθανότητα να επιλέξεις μικρότερη αντί μεγαλύτερη σχέση. Ένα λάθος που μπορεί να σου κοστίσει και τον ίδιο τον κινητήρα.
Βάζεις όπισθεν τη στιγμή που το αυτοκίνητο κυλά μπροστά
Τόσο σε χειροκίνητο, όσο και σε αυτόματο σασμάν, όταν θέλεις να βάλεις όπισθεν σιγουρέψουν ότι το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Για να κινηθεί το αυτοκίνητο προς τα πίσω εμπλέκεται ένα ξεχωριστό γρανάζι, το όποιο δεν είναι συγχρονισμένο με τα υπόλοιπα, με αποτέλεσμα η φθορά που του προκαλείται στο «κούμπωμα» τη στιγμή που το όχημα τσουλάει προς τα εμπρός να είναι πραγματικά μεγάλη. Το ίδιο ισχύει κι όταν από όπισθεν βάζεις πρώτη.
Ξεκουράζει το χέρι στο λεβιέ και δεν πατάς τέρμα το συμπλέκτη
Το να αφήνεις το χέρι σας πάνω στο λεβιέ είναι σχεδόν καταστροφικό για το κιβώτιο. Το πρόσθετο βάρος ζορίζει την περόνη αλλαγής και τα γρανάζια, φθείροντας τα πολύ πιο γρήγορα. Στη ίδια λογική κυμαίνεται και η φθορά που προέρχεται από το μη σωστό ή έγκαιρο πάτημα του συμπλέκτη κατά την διάρκεια της αλλαγής της σχέσης. Αν δεν προσέχεις, το σασμάν θα παραπονεθεί με ένα ανατριχιαστικό θόρυβο, που προκύπτει από το γεγονός ότι οι συγχρονισμένοι δακτύλιοι δεν μπορούν να φέρουν τα γρανάζια στην ίδια ταχύτητα κατά τη διαδικασία της αλλαγής. Εννοείται ότι ο συγκεκριμένος ήχος συνοδεύεται από αυξημένη φθορά έως και «κούρεμα» των γραναζιών.
Δεν το συντηρείς σωστά
Η βαλβολίνη είναι το «μαγικό ζουμί» στη ζωή του σασμάν. Η αλλαγή της κάθε 80.000 με 120.000 χιλιόμετρα (ή 6 με 8 χρόνια) μπορεί να σε γλιτώσει από αρκετά έξοδα. Ακόμα κι όταν οι κατασκευαστές αναφέρουν ότι δεν χρειάζεται αλλαγή ποτέ, καλό είναι να την ανανεώνεται, διότι η βαλβολίνη χάνει τις ιδιότητες της με την πάροδο του χρόνου. Επίσης με την αλλαγή, φεύγουν τα όποια ρινίσματα που μπορεί να υπάρχουν, επιτρέποντας καλύτερη λίπανση. Μάλιστα έχει παρατηρηθεί, ειδικά σε αυτόματα κιβώτια, μετά την αλλαγή να έχουν πολύ πιο ομαλές αλλαγές. Τέλος μην παραλείπεις να τσεκάρεις συχνά το σασμάν για διαρροές.
Αλλαζε ταχύτητες πιο γρήγορα και από τις ταινίες δράσεις
Χρησιμοποίησε το λεβιέ για να ξεκουράζεις το χέρι!
Πάτα συμπλέκτη όποτε το θυμηθείς!
Πλάκα τέλος! Τα παραπάνω απόφυγε τα, γιατί το σασμάν σου θα χαιρετήσει σύντομα τούτο τον κόσμο!
Είχες πότε πρόβλημα με το σασμάν; Πόσα πλήρωσες για να το φτιάξεις;