autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τι φταίει και σπάνε οι turbo κινητήρες;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τι φταίει και σπάνε οι turbo κινητήρες;

Διαβάστηκε από 22795 αναγνώστες - 24/6/2022

Τα turbo μοτέρ έχουν τη φήμη πως σπάνε εύκολα. Είναι αλήθεια αυτό; Και αν ναι, φταίει πράγματι ο κινητήρας ή η κακή χρήση που τους κάνουμε; Δες τους 5 βασικούς κανόνες των turbo που θα σε γλυτώσουν από τη ζημιά.

Δείτε 5 βασικούς κανόνες που πρέπει να γνωρίζουν όσοι οδηγούν ή πρόκειται να αγοράσουν turbάτο αυτοκίνητο.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

  1. Μην σβήσεις αμέσως τον κινητήρα
Η παραπάνω φράση ισχύει, όχι τόσο στα καινούρια, όσο περισσότερο στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, δηλαδή από 5-8 ετών και πάνω. Ο λόγος είναι ο τρόπος ψύξης της τουρμπίνας. Με απλά λόγια, στα παλαιότερης τεχνολογίας turbo, η τουρμπίνα «κρύωνε» με λάδι που κυκλοφορούσε μέσα. Όταν έσβηνες απότομα τον κινητήρα, αυτό «καθόταν» με αποτέλεσμα να μην γίνεται επαγωγή της θερμότητας και είτε να ραγίζει το κέλυφος της τουρμπίνας, είτε συχνότερα η φτερωτή του turbo. Σημειώστε, πως οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην εξαγωγή είναι στους 800+ βαθμούς Κελσίου (!), άρα όταν έχεις οδηγήσει αρκετά χιλιόμετρα και σβήσεις απότομα τον κινητήρα οι θερμοκρασίες μπορούν να είναι καταστροφικές. Πλέον, όμως, υπάρχουν συστήματα στα οποία η κυκλοφορία συνεχίζει, όπως και τουρμπίνες υδρόψυκτες, με αποτέλεσμα την γρηγορότερη απομάκρυνση της θερμότητας. Βέβαια, εμείς σε κάθε περίπτωση θα συμβουλεύαμε πάντα να μειώνετε οδηγικό ρυθμό εν κινήσει και μετά να σβήνετε τον κινητήρα.
 
  1. Πήγαινε με τα «νερά» του
Όπως οι αλλαγές ταχύτητας πρέπει να γίνονται στις χαμηλές στροφές για μέγιστη οικονομία καυσίμου, έτσι και όταν ταξιδεύεις στην εθνική πρέπει να οδηγείς στο κατάλληλο εύρος στροφών, δηλαδή εκεί που αποδίδεται η μέγιστη ροπή του κινητήρα. Αν το κάνεις αυτό, η τουρμπίνα δεν θα φουσκώνει-ξεφουσκώνει συνέχεια (σ.σ. άρα δεν θα αυξάνεται η κατανάλωση), αλλά θα έχει σταθερή πίεση και έτσι θα κινηθείτε οικονομικά. Πάλι, βέβαια, το εύρος των στροφών εξαρτάται από τον κινητήρα. Ένα tip για να βρείτε ποιο είναι αυτό, είναι κρατήσετε σταθερή ταχύτητα-στροφές και να ελέγχετε τη στιγμιαία κατανάλωση. Μετά από λίγα χιλιόμετρα, θα το έχετε βρει!
 
  1. Ξέρετε τι είναι το turbo-lag;
Να εξηγήσουμε πως το turbo lag είναι η καθυστέρηση του τούρμπο. Στην πράξη όταν πατάς το γκάζι και μέχρι η τουρμπίνα να ανεβάσει πίεση, περνάει ένας απειροελάχιστος χρόνος, άρα επιταχύνεις με καθυστέρηση. Το φαινόμενο αυτό, ωστόσο, συναντάται σε παλιάς τεχνολογίας turbo μοντέλα (10ετίας και πάνω). Τα καινούρια μοντέλα έχουν τουρμπίνες με εξελιγμένες φτερωτές που ανεβάζουν πίεση και στις χαμηλές στροφές, ή έχουν διπλό τούρμπο (ένα μικρό για τις χαμηλές στροφές και ένα μεγαλύτερο) και άρα το φαινόμενο αυτό έχει εξαλειφθεί. Αν όμως οδηγείτε κάποιο παλαιότερης τεχνολογίας turbo μοντέλο, τότε θα πρέπει να προσέξετε το εξής: Να μην πατάτε απότομα το γκάζι πριν ή στην αρχή μιας στροφής, αλλά να έχει «φουσκώσει» από πριν η τουρμπίνα, ώστε η ξαφνική επιτάχυνση να μην σας βρει μέσα στην στροφή και χαθεί η πρόσφυση του αυτοκινήτου.
 
  1. Η ιδανική αλλαγή σχέσης είναι μεταξύ 2,000-2,500 σ.α.λ
Η αλλαγή σχέσης σε αυτό το εύρος στροφών έχει να κάνει με την οικονομία καυσίμου.
 
 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε