Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Τι πρέπει να προσέχω στους diesel κινητήρες για μην αυξηθεί η κατανάλωση;

Τι πρέπει να προσέχω στους diesel κινητήρες για μην αυξηθεί η κατανάλωση;

Διαβάστηκε από 1044 αναγνώστες - 24/10/2022

Με τη τιμή του πετρελαίου να έχει εκτοξευτεί, μεγαλώνοντας το κόστος χρήσης των diesel οχημάτων, η ανάγκη για ακόμα πιο σωστή συντήρηση είναι επιβεβλημένη, ώστε εκτός από ακριβές ζημίες να γλιτώσετε κι την αύξηση της κατανάλωσης!

Αν κι η δημοτικότητα του diesel φαίνεται να έχει πάρει την κατιούσα με τις συνεχόμενες αυξήσεις της τιμής του, πολλοί είναι οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων οχημάτων, οι οποίοι τα είχαν αγοράσει λόγω της χαμηλής τους κατανάλωση και του τότε φθηνότερου καυσίμου. Βέβαια οι κινητήρες diesel είχαν πάντα μειονέκτημα στο κόστος συντήρησης. Τα ανταλλακτικά είναι πιο ακριβά σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, ενώ οι ζημιές που μπορούν να εμφανίσουν, πχ σε φίλτρο DPF, είναι αρκετά κοστοβόρες. Παρόλο αυτά, με σωστή συντήρηση και προσοχή στα σημεία που «πονάνε» οι πετρελαιοκινητήρες μπορούν να φτάσουν μέχρι και σε 7ψηφιο νούμερο χιλιομέτρων χωρίς να παρουσιάσουν αύξηση της κατανάλωσης

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω φίλτρο καυσίμου;

Το φίλτρο καυσίμου είναι ένα από τα πιο σημαντικά αναλώσιμα σε ένα πετρελαιοκινητήρα δεδομένου ότι κρατάει καθαρό το καύσιμο. Σε περίπτωση που οι ρυπογόνες ουσίες του diesel δεν συγκρατηθούν και περάσουν στα μπεκ, θα τα φθείρουν περισσότερο με αποτέλεσμα να μειωθεί ο χρόνος ζωής του και πραγματικά πονάνε σαν κόστος. Ταυτόχρονα ενισχύει την ισχύ του κινητήρα, αφού στέλνει μόνο καθαρό καύσιμο στον κινητήρα, μειώνει τις εκπομπές ρύπων, καθώς και την κατανάλωση. Η αντικατάσταση του φίλτρου καυσίμου διαφέρει ανάλογα τον κατασκευαστή, με την αλλαγή να ορίζεται μεταξύ 20.000 με 150.000 χιλιομέτρων.
 

Παίζει ρόλο το φίλτρο λαδιού και το λάδι σε ένα πετρελαιοκινητήρα;

Το φίλτρο λαδιού, καθώς και το λιπαντικό παίζουν σημαντικό ρόλο στην εύρωστη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα. Καλό θα είναι να ξεχάσετε το κλασσικό «10-40» που βάζουν οι περισσότεροι. Αυτή η τακτική είναι ελληνική πατέντα και το μόνο που καταφέρνει σε νέα μοντέλα είναι να επιταχύνει τη φθορά του μοτέρ. Το πιο σωστό είναι να συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου, όπου αναγράφεται ο τύπος και το ιξώδες του λαδιού που πρέπει να μπει στο κινητήρα. Μάλιστα ανάλογα τη χρονολογία και τις προδιαγραφές, το μοτέρ δέχεται λιπαντικά με συγκεκριμένο ACEA (αφορούν προδιαγραφές που έχει θεσπίσει ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων).
 

Τι είναι η EGR και τι γίνεται αν χαλάσεις;

Aν είστε κάτοχος καινούργιας τεχνολογίας diesel θα πρέπει να γνωρίζεται ότι ο χειρότερος εχθρός σας είναι το πετρέλαιο χαμηλής ποιότητας. Γιατί εκτός ότι επιβαρύνει το φίλτρο καυσίμου, επηρεάζει και την EGR ή στα ελληνικά το σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων. Το εν λόγω σύστημα είναι κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να αναρροφά ένα μέρος των καυσαερίων από την πολλαπλή εξαγωγή και να τα ξαναστέλνει στην εισαγωγή, μειώνοντας έτσι τη θερμοκρασία καύσης και των οξειδίων του αζώτου. Σε περίπτωση «μπουκώματος» της αυξάνεται η κατανάλωση, μειώνεται η απόδοση του μοτέρ και το όχημα βγάζει περισσότερα καυσαέρια, με το κόστος αντικατάστασης να είναι αρκετά υψηλό.
 

Ποια προβλήματα δημιουργούν τα χαλασμένα μπεκ;

Ένα κακό καύσιμο θα επηρεάσει αρνητικά και τα μπεκ. Θα δημιουργήσει επικαθήσεις που θα χαλάσουν την γεωμετρία των ακροφυσίων, μειώνοντας έως 25% την ικανότητα παροχής. Αυτό θα οδηγήσει σε υπερβολική κατανάλωση καυσίμου, μειωμένη διάρκεια ζωή των αισθητήρων, χαλασμένους καταλύτες κι άλλα πολλά.  Μάλιστα η διάγνωση για βουλωμένα μπεκ είναι αρκετά χρονοβόρα και δύσκολη, αφού πρέπει να αφαιρεθούν και να τοποθετηθούν σε ειδικό μηχάνημα, όπου αναπαράγονται οι συνθήκες λειτουργίας. Ο καθορισμός τους γίνεται με χρήση υπερήχων και χημικών, με το κόστος να ξεπερνάει τα 150 ευρώ. Πάντως είναι μια διαδικασία που θα πρέπει να γίνεται προληπτικά κάθε 100.000 χλμ, μιας και σε περίπτωση «ολικής κατάρρευσης» των μπεκ, ο ιδιοκτήτης θα αναγκαστεί να πληρώσει πολλά περισσότερα.   

Επίσης δεν θα πρέπει να αφήνετε άδειο το ντεπόζιτο του diesel αυτοκινήτου σας, γιατί μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση της αντλίας καυσίμου (ή τρόμπας πετρελαίου), με την αντικατάσταση της να φτάνει μέχρι τα 5.000 ευρώ. Τέλος θα πρέπει αν τακτά χρονικά διαστήματα να κινείστε για 20 με 30 λεπτά σε ανοιχτό δρόμο, ώστε να κάνει αναγέννηση το φίλτρο DPF, ενώ σας συμβουλεύουμε να βάζετε ενισχυμένο καύσιμο και μόνο από πρατήρια της εμπιστοσύνης σας.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε